SME

Električky na Hlavnú stanicu by mali začať jazdiť v septembri

Stavbu dokončujú a dodávateľ bude pracovať aj cez víkend. V pondelok 31. augusta ráno by malo byť všetko dokončené.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Električkou na bratislavskú Hlavnú stanicu by sa cestujúci mali opäť dostať začiatkom septembra. Mesto totiž tri mesiace modernizovalo trať na Štefanovičovej ulici v úseku od Radlinského po Kýčerského a električkovú dopravu z lokality vylúčilo. Dnes na mieste prebiehajú technicko-bezpečnostné skúšky a dokončovacie práce. "Vyzerá to tak, že od začiatku septembra bude električka na Hlavnú stanicu premávať," uviedla pre TASR hlavná dopravná inžinierka mesta Bratislava Tatiana Kratochvílová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Stavbu podľa jej slov dokončujú a dodávateľ bude pracovať aj cez víkend. "V pondelok 31. augusta ráno by malo byť všetko dokončené," podotkla.

Zuzana Vachová z Dopravného podniku Bratislava (DPB) TASR potvrdila, že od 1. septembra bude obnovená električková doprava na Hlavnú stanicu. Keďže výluka na trati Jesenského, Mostová, Námestie Ľudovíta Štúra trvá naďalej, linka číslo 1 v tomto termíne nebude obnovená. Spojenie Dúbravsko-Karloveskej radiály s centrom hlavného mesta po nábreží zabezpečuje linka číslo 6. Obojsmerne bude premávať linka číslo 2, a to od medzi Železničnou stanicou Nové Mesto a Hlavnou stanicou.

"Počas modernizácie nastala zmena charakteru električkovej zastávky Žilinská v smere na Hlavnú stanicu. Táto zastávka je určená len pre jeden vlak," upozornila Vachová. Priestor nástupišťa tejto zastávky, v skúšobnej prevádzke električkovej trate, totiž neumožňuje vodičovi ďalšieho vozidla zastaviť ako druhému v poradí tak, aby cestujúci mohli bezpečne nastúpiť alebo vystúpiť. Vodič tak v tomto prípade bude musieť počkať na uvoľnenie zastávky v bezpečnej vzdialenosti.

SkryťVypnúť reklamu

S modernizáciu trate začalo hlavné mesto v júni a s ukončením stavby rátalo koncom augusta. Modernizácia má podľa samosprávy priniesť zlepšenie parametrov tratí, zvýšenie cestovnej rýchlosti a zavedenie preferencie verejnej hromadnej dopravy. Vynovené by mali byť aj nástupištia a pribudnúť má na nich informačný systém.

Električky začali na Hlavnú stanicu jazdiť po troch rokoch odstávky len minulý rok v novembri. Mesto predtým trať odstavilo pre jej havarijný stav, a to ešte v roku 2011. V najkritickejšom stave bolo obratisko a úsek po Kýčerského ulicu. Za približne 1,2 milióna eur, na ktoré sa poskladal DPB a investor Hlavnej stanice, sa vlani urobila podľa podniku najnutnejšia oprava. Mesto chce modernizovať aj ďalšie električkové trate.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 835
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 399
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 851
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 438
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 134
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 886
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 368
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 909
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 141
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 74 573
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 268
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 696
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 472
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 582
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 730
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 10 877
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu