Dotáciu na rozvoj kultúry v kraji chce 235 žiadateľov

Najviac žiadostí prišlo na podporu divadla a tanca, celkovo ich prišlo 53.

BRATISLAVA. O dotáciu na rozvoj kultúry a umenia, ktorá je súčasťou novej Stratégie rozvoja kultúry v Bratislavskom kraji, sa uchádza 235 žiadateľov. Ako dnes pred novinármi povedala riaditeľka odboru cestovného ruchu a kultúry Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Zuzana Šajgalíková, žiadatelia spolu žiadajú o viac ako 1,8 milióna eur. BSK podporí rozvoj kultúry a umenia sumou 400-tisíc eur. Najviac žiadostí prišlo na podporu divadla a tanca. Celkovo ich podľa Šajgalíkovej dostali 53.

Grantová výzva je určená pre subjekty tzv. nezriaďovanej kultúry, ale aj pre mestá, obce a kultúrne subjekty, ktoré vyvíjajú kultúrne aktivity na území Bratislavského kraja. Šajgalíková dnes pripomenula, že je medzi nimi napríklad žiadosť "o nový život" pre synagógu v obci Rohožník a prišla aj žiadosť o podporu Festivalu podunajskej kultúry v bratislavskej mestskej časti Jarovce. Dotáciu žiada aj cyklus dokumentárnych filmov Prvá, festival animácie Fest Anča a žiadosť prišla aj o vydanie prvej knihy na Slovensku, ktorú napísal človek s autizmom. Podporu žiadajú aj galéria Nedbalka a študenti, ktorí chcú vytvoriť inštaláciu vo verejnom priestore na Obchodnej ulici v Bratislave. Žiadosti o grant bude posudzovať Rada BSK pre kultúru a umenie, ktorú na tento účel vymenoval predseda kraja Pavol Frešo. Ide o poradný orgán zložený z odborníkov na kultúru, ktorý bude hodnotiť projekty uchádzajúce sa o grant.

„Členovia rady budú dávať body v piatich kategóriách, celkový počet bodov je štyridsať,“ vysvetlila Šajgalíková. Dotáciu nad 2 500 eur musí schváliť krajské zastupiteľstvo. „Jeden subjekt môže žiadať najviac 20-tisíc eur. Môže žiadať aj o dotáciu na viac projektov, ale za jeden rok nemôže od kraja dostať viac, ako je táto suma,“ spomenula Šajgalíková.

Nová dotačná schéma je súčasťou Stratégie rozvoja kultúry v kraji na roky 2015 - 2020, ktorú poslanci BSK schválili na júnovom rokovaní. „Cieľom tejto stratégie je najmä rozvoj kultúry, sprístupnenie kultúrnych hodnôt pre obyvateľov a návštevníkov kraja, inovácia kultúrnych zariadení, podpora previazanosti kultúry s inými odvetviami a oblasťami, ako je napríklad marketing regiónu, cestovný ruch, školstvo, sociálna oblasť či medzinárodné vzťahy. Cieľom stratégie je tiež aktívne komunikovať s odbornou i širšou verejnosťou, poznávať, chrániť a prezentovať kultúrne dedičstvo nášho kraja,“ priblížil po júnovom rokovaní krajského zastupiteľstva predseda BSK Pavol Frešo.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 768
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 959
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 408
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 263
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 236
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 631
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 361
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 881
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 179
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 018