SME

Bratislavský dopravca požiadal o novú licenciu na autobusovú linku do Rajky

Linka 801 je komerčnou medzinárodnou linkou, ktorú nie je možné dotovať z verejných zdrojov.

RajkaRajka (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislavy požiadal o novú licenciu na prevádzkovanie autobusovej linky do Rajky keďže 30. septembra sa končí platnosť súčasnej licencie na prevádzkovanie medzinárodnej linky 801. Bratislavský dopravca rieši túto situáciu, aby mohol zachovať dopravu do Rajky, potvrdila pre TASR hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Dopravný podnik Bratislava požiadal Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja o vydanie novej licencie, ktorá by umožňovala zabezpečiť prevádzku medzinárodnej linky 801 do Rajky. Linka sa rušiť nebude", informovala Volfová.

SkryťVypnúť reklamu

Z fondov EÚ

DPB, a.s prevádzkuje MHD v zmysle zmluvy s mestom výlučne na území Bratislavy. Linka do Rajky je medzinárodná a spolufinancovaná z prostriedkov fondov EÚ v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Maďarsko Slovenská republika. Ako ďalej uviedla hovorkyňa Volfová, bratislavský dopravca navrhol prevádzkovanie linky v úseku Rajka ŽST Rusovce s priamou nadväznosťou na dostupné linky MHD, pričom v špičke pracovného dňa je odporúčaný 30-minútový interval na linke č. 801. Ide o komerčnú linku, takže o vydanie licencie na jej prevádzkovanie môže požiadať akýkoľvek dopravca na Slovensku, je však predpoklad, že cestovné by sa pravdepodobne zvýšilo, uviedla hovorkyňa.

DPB si uvedomuje, uvádza sa na webovej stránke spoločnosti, že v tejto maďarskej obci bývajú tisíce Slovákov, ktorí sa za prácou prepravujú do hlavného mesta, preto sa snaží o udržanie tejto linky, aj keď jej prevádzkovanie nie je povinnosťou Magistrátu hlavného mesta ani Dopravného podniku Bratislava. Magistrát Bratislavy si totiž môže v zmysle platnej legislatívy objednávať výkony MHD výlučne na území hlavného mesta SR. Predmetná linka na súčasnej trase vytvára bratislavskému dopravcovi každoročne navyše aj stratu.

SkryťVypnúť reklamu

Komerčná linka

Linka 801 je komerčnou medzinárodnou linkou, ktorú nie je možné dotovať z verejných zdrojov, preto výška cestovného musí plne zohľadňovať náklady na jej prevádzkovanie. Jednou z možností, ako zachovať celú trasu linky 801, by bolo spolufinancovanie na jej prevádzkovanie zo strany samotnej obce, navrhuje bratislavský dopravca. Obdobným modelom DPB prevádzkuje aj linky do Chorvátskeho Grobu a Marianky. Ďalšou možnosťou podľa DPB je opätovné získanie finančných prostriedkov na nákup ďalších prímestských autobusov z fondov EÚ Programov cezhraničnej spolupráce.

O rozhodnutí Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, či bola nová licencia, ktorá by umožňovala zabezpečiť prevádzku medzinárodnej linky 801 do Rajky, vydaná, budeme cestujúcu verejnosť včas informovať, ubezpečila hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 495
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 016
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 025
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 762
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 344
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 803
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 605
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 232
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 689
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 771
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 794
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 811
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 662
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 273
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 910
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 370
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu