SME

Aj Staré Mesto považuje zmluvu s BPS Park za nevýhodnú

Staré Mesto hľadá spôsoby, ako možno zmluvu s parkovacou spoločnosťou vypovedať.

(Zdroj: Judita Čermáková)

Podobný krok v júni spravilo hlavné mesto, to však malo uzavretú zmluvu na dobu neurčitú s možnosťou bezdôvodnej výpovede. Staré Mesto má však s BPS Park zmluvu na dobu určitú.

BRATISLAVA. Bratislavské Staré Mesto hľadá spôsob, ako možno vypovedať zmluvu na parkovanie s firmou BPS Park. Parkovacia spoločnosť prevádzkuje na území Starého Mesta približne 2 500 parkovacích miest. Zmluva je uzavretá na dobu určitú a platí ešte do roku 2026. Podľa staromestského starostu Radoslava Števčíka je však táto zmluva pre mestskú časť nevýhodná. "Mestská časť dostáva z parkovného približne 100 eur za jedno parkovacie miesto ročne, kým firma ponúka parkovacie miesto ďalej aj za 1 900 eur," vysvetlil starosta Števčík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vypovedať zmluvu s BPS Park sa na konci júna tohto roku rozhodlo hlavné mesto Bratislava. Výpovedná lehota je šesť mesiacov. Parkovacia spoločnosť podľa zmluvy s mestom prevádzkuje dočasné parkovanie na približne 650 parkovacích miestach v správe hlavného mesta na 15-tich cestných komunikáciách.

Zmluvu s parkovacou spoločnosťou uzavrelo ešte bývalé vedenie bratislavskej radnice v auguste 2013 po tom, čo vypršala desaťročná zmluva. Zmluva bola uzavretá na dobu neurčitú s tým, že ju možno vypovedať bez uvedenia dôvodu.

Vypovedanie

"Vypovedanie zmluvy považujem za správne, lebo si nemyslím, že je normálne, aby si súkromná firma prenajímala od mesta komunikácie a následne parkovacie miesta prenajímala štátnym inštitúciám. Ak chcú štátne inštitúcie parkovať v Starom Meste pred svojimi budovami a sídlami, nech platia mestu alebo mestskej časti, ale nie aby tie peniaze išli cez súkromnú firmu," uviedol na margo vypovedania zmluvy mestom starosta Števčík. Staré Mesto to však také jednoduché s vypovedaním zmluvy mať nebude. Zmluva medzi BPS Park a Starým Mestom totiž platí od roku 2006 a je uzavretá na 20 rokov. V roku 2009 sa staromestský úrad začal s parkovacou firmou súdiť o neplatnosti tejto zmluvy. Spor zastavila až starostka Tatiana Rosová v roku 2013, ktorá sa s BPS Park dohodla na urovnaní. Staré Mesto však zmluvu s parkovacou spoločnosťou bezdôvodne vypovedať nemôže. "Analyzujeme zmluvu s BPS Park a kontrolujeme, či je táto zmluva zo strany firmy dodržiavaná. Upozornili sme BPS Park viackrát v zime, že si nesplnili zmluvné povinnosti pri zabezpečovaní zimnej údržby parkovacích miest. Tak isto sa domnievam, že firma nezabezpečuje v zmysle tejto platnej zmluvy ani bežnú letnú údržbu, parkovacie miesta sú znečistené. Domnievam sa, že ide o porušenie zmluvy, na čo sme BPS Park písomne upozornili," vysvetlil starosta Števčík.

SkryťVypnúť reklamu

Firma BPS Park zabezpečuje v Starom Meste parkovanie na približne 3 000 parkovacích miestach, z toho asi 2 500 je na cestách 3. a 4. triedy, o ktoré sa stará mestská časť a zvyšok patrí hlavnému mestu. "Za 2 483 parkovacích miest dostáva mestská časť necelých 250-tisíc eur a ešte máme podiel na tržbách z hodinového parkovania, čo je asi 20-tisíc eur ročne," vysvetlil starosta Števčík s tým, že BPS Park má v Starom Meste tržby z parkovania takmer 2,5 milióna eur. Podľa starostu Števčíka je celý systém zle nastavený, a preto sa snaží miesta na cestách v ich správe získať pod kontrolu mestskej časti. "Tie peniaze, ktoré by z parkovania mohla mať mestská časť, nám vážne chýbajú napríklad pri obnove povrchu komunikácií," vysvetlil Števčík dôvody, pre ktoré si myslí, že zmluva s parkovacou firmou nie je pre mestskú časť výhodná. Mestská časť Staré Mesto síce hľadá spôsoby, ako zmluvu s parkovacou spoločnosťou vypovedať, no podľa starostu to nebude ľahké, keďže zmluva je uzavretá na dobu určitú. Už v minulosti sa totiž mestská časť snažila s firmou dohodnúť, aby zmluvu upravili alebo zvýšili výšku nájomného, no BPS Park podľa starostu Števčíka nebola ochotná na to pristúpiť. "Argumentujú tým, že podnikajú v zmysle zákona a podľa zmluvy," doplnil Števčík.

SkryťVypnúť reklamu

Predstava nejasná

Staré Mesto zatiaľ nemá jasnú predstavu, ako by mohli v prípade vypovedania zmluvy parkovanie prevádzkovať. Podľa Števčíka by bolo pre mestskú časť výhodnejšie, aby mala na zabezpečovanie parkovania partnera, ktorý s tým má skúsenosti a má aj svoje know-how.

Úrad totiž podľa neho nemá na prevádzkovanie parkovania peniaze, zabezpečiť treba napríklad logistiku a systém parkovania, najať ľudí, zabezpečiť dopravné značenie. "Z tohto dôvodu by som považoval za vhodnejšie mať nejakého zmluvného partnera, ale uvedomujem si, že tá skúsenosť s BPS Park je natoľko negatívna, že či už miestni poslanci, ale aj občania, by neboli veľmi nadšení, keby sme zverili to parkovanie do rúk súkromníkovi. Oni sami chcú, aby z toho profitovala samospráva. Je tu aj úvaha, že by to robila firma zriadená na tento účel mestskou časťou", uzavrel starosta Števčík s tým, že momentálne je všetko len v štádiu príprav a posudzovania.

Agentúra SITA oslovila so žiadosťou o stanovisko aj firmu BPS Park.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 249
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 031
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 778
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 569
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 073
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 193
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu