SME

Modernizácia vozovní DPB finišuje, objekty sa kolaudujú

Vo vozovni Jurajov Dvor je kompletne zrekonštruovaná hala ľahkej údržby trolejbusov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ PRE SME JURAJ MILO)

BRATISLAVA. Modernizácia vozovne Hroboňova a depa Jurajov Dvor Dopravného podniku Bratislava (DPB) prechádza poslednou fázou. Už dokončené i skolaudované sú tri autobusové haly, v najbližších dňoch by mali byť vydané kolaudačné rozhodnutia pre ďalšie objekty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo vozovni trolejbusov na Hroboňovej sa uskutočnili technologické montáže i stavebné práce. "Po novom bude napríklad zabezpečené temperovanie haly ľahkej údržby pomocou elektrickej energie a nainštalovaných stropných panelov," uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Upozornila aj na to, že vo všetkých prevádzkach sú nové automatické vchodové vráta so zvukovou izoláciou. Súčasťou modernizácie vozovne bola aj výstavba protihlukovej steny, keďže sa depo nachádza v obytnej zóne.

SkryťVypnúť reklamu

Vo vozovni Jurajov Dvor je kompletne zrekonštruovaná hala ľahkej údržby trolejbusov. "Rekonštrukcia sa dotkla umyvárne, oddelení určených na sušenie elektrickej výzbroje či vnútorné čistenie trolejbusov. Premenou prešli aj stojiská, na ktorých sa realizujú bežné i mimoriadne opravy, zmena sa dotkla aj vybavenia mechanickej a elektromechanickej dielne," informovala Volfová.

V hale určenej na ľahkú údržbu električiek je vybudovaný nový montážny kanál i osem údržbárskych pracovísk s vybavením pre všetky, aj nové typy električiek. V rámci modernizácie pribudol ďalší nový objekt - Blok údržby nízkopodlažných električiek, ktorý bude slúžiť na údržbu nových nízkopodlažných, ale aj starých typov električiek. Súčasťou vybavenia bude aj podúrovňový sústruh na obnovu jazdného profilu električkových kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa DPB poukázala na to, že modernizácie uľahčia prácu zamestnancom a budú šetriť aj náklady. "Kým v starých podmienkach sa napríklad bezdemontážna obnova jazdného profilu kolies vozidiel realizovala aj dva dni, dnes vďaka moderným technológiám tieto práce potrvajú nanajvýš pol hodinu, uviedla hovorkyňa.

Práce na modernizácii vozovní DPB sa začali na jeseň 2014 a realizujú sa vďaka možnosti čerpať eurofondy. Z celkových výdavkov projektu vo výške 14.294.801 eur predstavoval príspevok z Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu sumu 13.577.211 eur. Mesto sa na celkových výdavkoch podieľalo päťpercentným spolufinancovaním.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 427
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 320
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 108
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 506
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 145
  6. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 136
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 724
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 888
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 981
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 895
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 775
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 002
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 833
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 591
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 534
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu