SME

Mesto chce linku 801 do Rajky zachovať, no bude kratšia

Dopravný podnik Bratislava navrhuje, aby linka 801 jazdila priamo z Rajky k železničnej stanici v Rusovciach, kde budú môcť cestujúci prestúpiť na spoje bratislavskej mestskej hromadnej dopravy.

Rajka.Rajka. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Autobusovú linku č. 801 z Bratislavy do maďarskej prihraničnej obce Rajka sa bratislavská radnica snaží zachovať, no už v menšom rozsahu. Po novom by totiž mohla táto medzinárodná linka zabezpečovať priame spojenie z Rajky k železničnej stanici v Rusovciach. Tak to navrhuje Dopravný podnik Bratislava, ktorý požiadal o vydanie licencie na prevádzku medzinárodnej linky č. 801 po tejto trase. Súčasné povolenie na prevádzku linky sa totiž končí v septembri tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Mesto napriek tomu, že nemá povinnosť obsluhovať územie mimo svojich hraníc, chce naďalej umožňovať prepravu obyvateľov Rajky na územie Bratislavy," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu

Autobusovú linku 801 do Rajky prevádzkuje v súčasnosti Dopravný podnik Bratislava, medzinárodná linka je financovaná z eurofondov v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Maďarská republika - Slovenská republika. Spolu s licenciou na prevádzku medzinárodnej linky však končí aj možnosť financovania z európskych fondov. Začalo sa preto uvažovať, čo bude s linkou do budúcnosti. V súčasnosti totiž "osemstojednička" spája Rajku s obcami Čunovo, Rusovce, Jarovce a jazdí až k Novému SND v Bratislave. No Dopravný podnik Bratislava upozorňuje, že v takomto rozsahu je linka pre dopravcu stratová. Dopravný podnik preto navrhuje, aby linka ostala zachovaná, no zabezpečovala by iba priame spojenie medzi Rajkou a železničnou stanicou v Rusovciach, kde budú môcť cestujúci prestúpiť na spoje bratislavskej mestskej hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

"DPB navrhol prevádzkovanie linky v úseku Rajka - ŽST Rusovce s priamou nadväznosťou na dostupné linky MHD, pričom v špičke pracovného dňa je odporúčaný 30-minútový interval na linke č. 801," informuje hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová.

Bratislavská radnica tvrdí, že hľadajú možnosti, ako zachovať linku do Rajky a návrh Dopravného podniku vraj vznikol zo spoločných rokovaní. "Keďže hlavné mesto nemôže na prevádzku verejnej dopravy mimo svojich hraníc poskytovať finančné prostriedky, začali sme uvažovať o takých riešeniach dopravy do Rajky po skončení súčasnej dopravnej licencie, ktoré budú finančne oddeliteľné a rentabilnosť prevádzky transparentne sledovateľná," vysvetľuje za hlavné mesto Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Dopravného podniku Bratislava by jednou z možností, ako zachovať súčasnú trasu "osemstojedničky", mohlo byť aj spolufinancovanie zo strany samotnej obce. Podobne Dopravný podnik prevádzkuje napríklad linky do Chorvátskeho Grobu a Marianky, ktoré sú mimo územia hlavného mesta, no na ich prevádzku prispievajú aj samotné obce. Bratislavská radnica však o zapojení Rajky do financovania linky zatiaľ neuvažuje. "V tomto prípade je to komplikovanejšie o to, že Rajka je obec na území iného štátu. Zatiaľ teda v tomto smere žiadne rokovania neprebehli, snažíme sa zabezpečiť obsluhu daného územia aj naďalej sami. V prípade, že to bude nevyhnutné, rokovania zvážime," odkázala Skokanová.

Dopravný podnik Bratislava pripomína, že linka 801 do Rajky je komerčnou linkou a jej zabezpečovanie nie je povinnosťou DPB ani bratislavského magistrátu. Linka preto ani nemôže byť dotovaná z verejných zdrojov, čo sa odráža aj vo výške cestovného. "Ide o komerčnú linku, takže o vydanie licencie na jej prevádzkovanie môže požiadať akýkoľvek dopravca na Slovensku, je však predpoklad, že cestovné by sa pravdepodobne zvýšilo," informuje Dopravný podnik Bratislava. O vydaní licencie rozhoduje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 805
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 076
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 637
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 057
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 128
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 058
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 451
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 693
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 910
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 440
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 294
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 938
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu