SME
Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Karlova Ves so žiadosťou o rozšírenie premávky linky 133 neuspela

Mestská časť Karlova Ves na základe podnetu od občanov žiadala hlavné mesto o rozšírenie premávky tejto autobusovej linky tak, aby jazdila počas celého roka a aj v poobedných hodinách.

Dlhé diely, preplnené sídlisko.Dlhé diely, preplnené sídlisko. (Zdroj: ARCHÍV SME)

KARLOVA VES. Priama autobusová linka číslo 133, spájajúca sídlisko Dlhé Diely v bratislavskej Karlovej Vsi s centrom mesta, bude naďalej jazdiť v rannej špičke pracovných dní školského roka. Mestská časť Karlova Ves na základe podnetu od občanov žiadala hlavné mesto o rozšírenie premávky tejto autobusovej linky tak, aby jazdila počas celého roka a aj v poobedných hodinách. Bratislavská samospráva však žiadosti mestskej časti nevyhovela.

"Z Dlhých Dielov sa do centra mesta denne prepravujú tisícky obyvateľov. Chceli sme ich týmto podporiť v používaní MHD. Navyše križovatka Molecova-Karloveská by sa po rozšírení prevádzky linky 133 výrazne odbremenila od náporu chodcov, čím by sa zvýšila jej celková bezpečnosť," vysvetlila starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová.

Skryť Vypnúť reklamu

Nemusia prestupovať

Obyvateľom sídliska Dlhé Diely podľa jej slov totiž toto spojenie vyhovuje najmä preto, že ich zbavuje potreby prestupovania na električku na Molecovej ulici. Autobus linky číslo 133 premáva počas pracovných dní školského roka len niekoľko hodín ráno, pričom v inom čase neexistuje iný priamy spoj Dlhých Dielov a centra mesta.

Karlova Ves požadovala, aby rozšírenie linky 133 bolo, ako jedna z priorít mestskej časti, zapracované do rozpočtu hlavného mesta. Mestské časti boli totiž bratislavským primátorom Ivom Nesrovnalom vyzvané navrhnúť do rozpočtu mesta svoje priority.

Podľa magistrátu hlavného mesta je však táto linka nesystémová, pretože je vedená v značnej miere s elektrickými dráhami. "Na Dlhých Dieloch je v súbehu s trolejbusovou linkou číslo 33 a v ostatnom úseku v súbehu s električkovými linkami číslo 4 a 6," priblížila pre TASR hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Optimálne a efektívne vedenie liniek MHD je podľa jej slov založené na nosnej koľajovej doprave, na ktorú sú naviazané prípojné autobusové a trolejbusové linky.

Skryť Vypnúť reklamu

Len ranná špička

Magistrát tvrdí, že úlohou linky číslo 133 je zabezpečiť prepravu cestujúcich v kritickom období rannej špičky, keď sú vyťažené aj električkové linky v smere do centra mesta. "V ostatnom čase dňa je kapacita električkových liniek dostatočná, a preto je potrebné pri cestách do alebo z centra mesta prestúpiť na zastávke Molecova. To isté platí aj v letných dňoch, teda počas školských prázdnin," vysvetlila Skokanová. Karlova Ves tvrdí, že za problematické označila bratislavská samospráva aj financie. Celodenná linka 133 by vyšla na 221.000 eur ročne. "Vzhľadom na súčasnú finančnú situáciu nie je možné vami požadovaný nárast výkonov zabezpečiť," napísalo hlavné mesto vo svojom stanovisku mestskej časti.

Bratislava momentálne pripravuje projekt modernizácie Karloveskej radiály. Ten má vyriešiť aj kritický prestupný bod na križovatke Karloveská-Molecova tak, aby bol prestup medzi linkami MHD z Dlhých Dielov a električkami čo najbezpečnejší a pohodlnejší.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  8. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  2. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  5. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Legislative intention - recodification of the corporate law
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 012
  2. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 8 703
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 539
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 093
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 7 086
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 898
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 829
  8. Crème de la crème po slovensky 3 247
  9. Po Slovensku na motorke 2 962
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 565
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu