Karlova Ves so žiadosťou o rozšírenie premávky linky 133 neuspela

Mestská časť Karlova Ves na základe podnetu od občanov žiadala hlavné mesto o rozšírenie premávky tejto autobusovej linky tak, aby jazdila počas celého roka a aj v poobedných hodinách.

Dlhé diely, preplnené sídlisko.Dlhé diely, preplnené sídlisko.(Zdroj: ARCHÍV SME)

KARLOVA VES. Priama autobusová linka číslo 133, spájajúca sídlisko Dlhé Diely v bratislavskej Karlovej Vsi s centrom mesta, bude naďalej jazdiť v rannej špičke pracovných dní školského roka. Mestská časť Karlova Ves na základe podnetu od občanov žiadala hlavné mesto o rozšírenie premávky tejto autobusovej linky tak, aby jazdila počas celého roka a aj v poobedných hodinách. Bratislavská samospráva však žiadosti mestskej časti nevyhovela.

"Z Dlhých Dielov sa do centra mesta denne prepravujú tisícky obyvateľov. Chceli sme ich týmto podporiť v používaní MHD. Navyše križovatka Molecova-Karloveská by sa po rozšírení prevádzky linky 133 výrazne odbremenila od náporu chodcov, čím by sa zvýšila jej celková bezpečnosť," vysvetlila starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová.

Nemusia prestupovať

Obyvateľom sídliska Dlhé Diely podľa jej slov totiž toto spojenie vyhovuje najmä preto, že ich zbavuje potreby prestupovania na električku na Molecovej ulici. Autobus linky číslo 133 premáva počas pracovných dní školského roka len niekoľko hodín ráno, pričom v inom čase neexistuje iný priamy spoj Dlhých Dielov a centra mesta.

Karlova Ves požadovala, aby rozšírenie linky 133 bolo, ako jedna z priorít mestskej časti, zapracované do rozpočtu hlavného mesta. Mestské časti boli totiž bratislavským primátorom Ivom Nesrovnalom vyzvané navrhnúť do rozpočtu mesta svoje priority.

Podľa magistrátu hlavného mesta je však táto linka nesystémová, pretože je vedená v značnej miere s elektrickými dráhami. "Na Dlhých Dieloch je v súbehu s trolejbusovou linkou číslo 33 a v ostatnom úseku v súbehu s električkovými linkami číslo 4 a 6," priblížila pre TASR hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Optimálne a efektívne vedenie liniek MHD je podľa jej slov založené na nosnej koľajovej doprave, na ktorú sú naviazané prípojné autobusové a trolejbusové linky.

Len ranná špička

Magistrát tvrdí, že úlohou linky číslo 133 je zabezpečiť prepravu cestujúcich v kritickom období rannej špičky, keď sú vyťažené aj električkové linky v smere do centra mesta. "V ostatnom čase dňa je kapacita električkových liniek dostatočná, a preto je potrebné pri cestách do alebo z centra mesta prestúpiť na zastávke Molecova. To isté platí aj v letných dňoch, teda počas školských prázdnin," vysvetlila Skokanová. Karlova Ves tvrdí, že za problematické označila bratislavská samospráva aj financie. Celodenná linka 133 by vyšla na 221.000 eur ročne. "Vzhľadom na súčasnú finančnú situáciu nie je možné vami požadovaný nárast výkonov zabezpečiť," napísalo hlavné mesto vo svojom stanovisku mestskej časti.

Bratislava momentálne pripravuje projekt modernizácie Karloveskej radiály. Ten má vyriešiť aj kritický prestupný bod na križovatke Karloveská-Molecova tak, aby bol prestup medzi linkami MHD z Dlhých Dielov a električkami čo najbezpečnejší a pohodlnejší.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  2. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  3. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  6. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  7. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  8. Investment Advisory Guide for Slovakia
  9. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  10. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 25 599
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 039
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 15 344
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 14 282
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 678
  6. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 12 444
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 10 588
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 913
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 183
  10. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 3 402