SME

Cestovanie hendikepovaných chce primátor riešiť po lete

Spolu s hendikepovanými môžu v MHD v súčasnosti jazdiť bezplatne aj darcovia krvi s minimálne zlatou Jánskeho plaketou či účastníci protifašistického odboja a ich najbližšia rodina.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

Na septembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva totiž plánuje predložiť materiál s riešením hroziaceho zrušenia bezplatného cestovania pre hendikepovaných po zavedení tretej etapy integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Riešenie hroziaceho zrušenia bezplatnej mestskej hromadnej dopravy pre hendikepovaných v Bratislave odkladá primátor Ivo Nesrovnal až na september. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová, na septembrové rokovanie mestského zastupiteľstva plánuje primátor predložiť materiál s riešením tejto situácie. Hendikepovaní totiž v mestskej hromadnej doprave môžu v súčasnosti jazdiť bezplatne, no platí to len do zavedenia tretej etapy Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Tá má byť spustená v novembri tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Spolu s hendikepovanými môžu v MHD v súčasnosti jazdiť bezplatne aj darcovia krvi s minimálne zlatou Jánskeho plaketou či účastníci protifašistického odboja a ich najbližšia rodina. Títo všetci by v novembri o výhody mali prísť. Upozornil na to v júni na svojom blogu exprimátor Bratislavy Ftáčnik, ktorý Nesrovnalovi vytkol, že sa "nepostavil proti tichému zrušeniu zliav pre zdravotne postihnutých, pre odbojárov, pre darcov krvi, ..." a tiež, že na to neupozornil poslancov. Pritom bezplatné cestovanie v MHD pre vybrané skupiny obyvateľov schválilo ešte bývalé mestské zastupiteľstvo pod vedením vtedajšieho primátora Milana Ftáčnika, tarifnú výnimku vtedy udelili do zavedenia tretej etapy integrovanej dopravy. Jej spustenie v júni schválili bratislavskí mestskí i krajskí poslanci.

SkryťVypnúť reklamu

„Môj postoj bol od začiatku diskusie k tejto téme jednoznačný a deklaroval som ho aj na júnovom zastupiteľstve, a to pomôcť zdravotne postihnutým občanom a upraviť tarify, ktoré nastavilo bývalé vedenie mesta ešte v decembri 2012. Chcem napraviť toto nepríjemné dedičstvo, preto pracujeme na tom, aby sme eliminovali dopady integrácie dopravného systému v Bratislavskom kraji na ľudí s ťažkým zdravotným postihom v bratislavskej MHD,“ tvrdí súčasný primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

K výčitkám sa pridali aj niektorí mestskí poslanci. Podľa predsedu poslaneckého Klubu pre Bratislavu Martina Borguľu poslancov na júnovom rokovaní na rušenie zliav nik neupozornil. Podľa poslanca to bolo zo strany primátora i dopravnej komisie mesta zavádzajúce. Borguľa však následne priznal, že materiál o rozšírení integrovanej dopravy si pred júnovým zasadnutím nepreštudoval. Primátor totiž podľa poslanca materiál prezentoval len ako čisto technický, ktorý treba prijať pre čerpanie eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

"Vzniknutá situácia ma veľmi mrzí. Myslím, že schválenie uznesenia bola chyba, ktorá vznikla predovšetkým neinformovanosťou poslancov, že sa takýto bod nachádza v materiáli o integrovanej doprave. Preto budem žiadať, aby bolo uznesenie zrušené. Zvažujem dokonca zvolanie mimoriadneho zasadnutia s jediným bodom programu - zrušenie uznesenia,“ sypal si popol na hlavu nedávno poslanec Borguľa. Podľa primátora Nesrovnala však zvolanie mimoriadneho zasadnutia zastupiteľstva nič nerieši. "V tejto chvíli sú dôležité rokovania s partnermi Bratislavskej integrovanej dopravy tak, aby sme mohli upraviť otvorené otázky. Každý poslanec veľmi dobre vedel, za čo hlasoval, materiál prešiel viacerými komisiami a bol vopred k dispozícii na preštudovanie,“ hovorí primátor Nesrovnal.

Nesrovnal sľubuje, že návrh riešenia vzniknutej situácie predloží poslancom v septembri.

"Prijatie prechodného opatrenia v roku 2012 nebolo koncepčným riešením a situáciu riešilo len dočasne, preto to chcem napraviť,“ tvrdí. Mesto aktuálne pracuje na rozlíšení zliav podľa charakteru a rozsahu zdravotného postihnutia, sociálneho postavenia či trvalého pobytu v Bratislave. Spolupracovať chce pri tom radnica aj s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Podľa bratislavskej radnice totiž treba udržať systém integrovanej dopravy postavený na jednoduchých a jednotných podmienkach pre cestujúcich, ale aj férový prístup k najzraniteľnejšej skupine cestujúcich. „Musíme si uvedomiť, že integrovanú dopravu potrebujeme. Do Bratislavy totiž každé ráno prichádzajú desaťtisíce cestujúcich z okolia Bratislavy a zahlcujú dopravu. Na takýto stav potom doplácajú iba Bratislavčania. Integrovanú dopravu preto musíme spustiť, je to obrovský krok vpred. Jej podmienky však nemôžu obmedzovať niektoré skupiny ľudí, ktorí MHD využívajú,“ uzavrel primátor Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 686
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 767
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 223
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 283
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 637
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 475
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 423
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 584
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 366
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 18 283
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 989
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 121
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 470
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 658
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 5 291
  8. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 5 204
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu