SME

Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi o rok

Úsek, ktorý budú modernizovať sa začína pri tuneli a končiť bude na Damborského ulici.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v bratislavskej Karlovej Vsi by sa mohli začať o rok. „Chceme električkovú dopravu zrýchliť, skvalitniť, aby bol lepší nástup a výstup. Skrášliť chceme aj prostredie. Trať zatrávnime, čím sa zníži hluk a bude to aj estetickejšie,“ povedal pre agentúru SITA odborný referent z kancelárie bratislavskej hlavnej dopravnej inžinierky Peter Bánovec. Úsek, ktorý budú modernizovať, sa začína pri tuneli a končiť sa bude na Damborského ulici, kde sa skončila modernizácia električkovej trate v

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej uviedol, v súčasnosti spracovali dokumentáciu pre územné rozhodnutie. „Hneď, ako ju schvália, začneme pracovať na dokumentácii pre stavebné povolenie. Konkretizovať bude jednotlivé prvky, jednotlivé časti stavby. Z toho vznikne aj plán organizácie práce. Až vtedy budeme vedieť povedať, ako dlho bude modernizácia trvať,“ hovorí Bánovec. Bratislavská hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová pripomenula, že hlavným cieľom modernizácie je urobiť dopravu v meste atraktívnejšou.

Rýchlejšia MHD

„Ľudia budú mať viac dôvodov na to, aby cestovali mestskou dopravou. Skráti sa jazdný čas, električka bude jazdiť rýchlejšie ako automobilová doprava,“ doplnila. Práce rozdelia minimálne na tri etapy. "Prvá etapa bude modernizácia obratiska v Karlovej Vsi, kde chceme, aby vznikol prestupný bod, aby ľudia neprebiehali cez cestu, ale aby mohli priamo prestúpiť do autobusu,“ pokračuje Bánovec. Ďalšími dvoma etapami je modernizácia trate v Karlovej Vsi s prestupom na náhradnú dopravu v zmodernizovanom obratisku Karlova Ves a modernizácia trate v úseku zastávka Karlova Ves – Damborského, kde budú rovnako cestujúci prestupovať v obratisku Karlova Ves, kam budú jazdiť električky.

SkryťVypnúť reklamu

Kľúčovým prvkom celej modernizácie je bod Molecova ulica. „Je to veľmi problémový prestupný bod. Snažíme sa v tomto priestore združiť všetky druhy dopravy tak, aby si neprekážali. Dopravný priestor je tam obmedzený, nechceme uberať zo zelene, našou snahou je, aby bol prechod komfortný,“ podotkol Bánovec. „Ľudia prebiehajú cez cestu z jedného miesta na križovatke na druhé. Je to miesto, kde je veľa nehôd a týmto riešením ich chceme znížiť,“ tvrdí Kratochvílová.

Zatrávnenie

Pre obnovu električkovej trate zorganizovali v Karlovej Vsi aj verejnú diskusiu. „Robili sme na nej aj zápis a s projektantom sme niektoré veci zapracovali,“ zhrnul Bánovec. Pripomienky mali aj aktivisti a cyklokoalícia. Zapracovali ich do projektu a podľa Kratochvílovej sa takmer všetci pýtali, či bude trať zatrávnená.

SkryťVypnúť reklamu

„Celý úsek nebude zatrávnatený. Bude to len časť od tunela, až po koniec Karlovej Vsi. Medzi Karlovou Vsou a začiatkom Dúbravky, po križovatku s Harmincovou ulicou, zatiaľ tráva na trati nebude, ale v budúcnosti o tom uvažujeme,“ spomenul Bánovec. Požiadavka mesta, ktorú zapracovali do projektu je, aby boli všetky zastávky bezbariérové. „Aby sa nestalo to, čo v Dúbravke, že do niektorých podchodov sa nedostanú ľudia na vozíku a mamičky s kočíkmi,“ objasnila dopravná inžinierka. Tam, kde sa bezbariérovosť nebude dať zabezpečiť inak, môžu ľudia používať výťahy, ktoré budú pri nadchodoch na zastávkach Nad Lúčkami, Botanická záhrada a Karlova Ves. Odborníci a aktivisti riešili odbornejšie veci, ako sú spôsoby prestupov, alebo ako budú riešiť riadenie križovatiek.

Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 65 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Električkovú dopravu počas modernizácie nahradia autobusy. Po tejto modernizácii chce mesto obnoviť aj ružinovskú a vajnorskú električkovú radiálu.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové Planeo v Košiciach
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 846
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 476
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 561
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 303
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 053
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 982
  7. Čo bude toto leto in? 2 892
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 784
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 11 292
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 201
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 178
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 418
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 182
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 099
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 792
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 497
  1. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  2. Tupou Ceruzou: Žiačik
  3. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  4. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  5. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  6. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  7. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
SkryťZatvoriť reklamu