Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi o rok

Úsek, ktorý budú modernizovať sa začína pri tuneli a končiť bude na Damborského ulici.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v bratislavskej Karlovej Vsi by sa mohli začať o rok. „Chceme električkovú dopravu zrýchliť, skvalitniť, aby bol lepší nástup a výstup. Skrášliť chceme aj prostredie. Trať zatrávnime, čím sa zníži hluk a bude to aj estetickejšie,“ povedal pre agentúru SITA odborný referent z kancelárie bratislavskej hlavnej dopravnej inžinierky Peter Bánovec. Úsek, ktorý budú modernizovať, sa začína pri tuneli a končiť sa bude na Damborského ulici, kde sa skončila modernizácia električkovej trate v

Ako ďalej uviedol, v súčasnosti spracovali dokumentáciu pre územné rozhodnutie. „Hneď, ako ju schvália, začneme pracovať na dokumentácii pre stavebné povolenie. Konkretizovať bude jednotlivé prvky, jednotlivé časti stavby. Z toho vznikne aj plán organizácie práce. Až vtedy budeme vedieť povedať, ako dlho bude modernizácia trvať,“ hovorí Bánovec. Bratislavská hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová pripomenula, že hlavným cieľom modernizácie je urobiť dopravu v meste atraktívnejšou.

Rýchlejšia MHD

„Ľudia budú mať viac dôvodov na to, aby cestovali mestskou dopravou. Skráti sa jazdný čas, električka bude jazdiť rýchlejšie ako automobilová doprava,“ doplnila. Práce rozdelia minimálne na tri etapy. "Prvá etapa bude modernizácia obratiska v Karlovej Vsi, kde chceme, aby vznikol prestupný bod, aby ľudia neprebiehali cez cestu, ale aby mohli priamo prestúpiť do autobusu,“ pokračuje Bánovec. Ďalšími dvoma etapami je modernizácia trate v Karlovej Vsi s prestupom na náhradnú dopravu v zmodernizovanom obratisku Karlova Ves a modernizácia trate v úseku zastávka Karlova Ves – Damborského, kde budú rovnako cestujúci prestupovať v obratisku Karlova Ves, kam budú jazdiť električky.

Kľúčovým prvkom celej modernizácie je bod Molecova ulica. „Je to veľmi problémový prestupný bod. Snažíme sa v tomto priestore združiť všetky druhy dopravy tak, aby si neprekážali. Dopravný priestor je tam obmedzený, nechceme uberať zo zelene, našou snahou je, aby bol prechod komfortný,“ podotkol Bánovec. „Ľudia prebiehajú cez cestu z jedného miesta na križovatke na druhé. Je to miesto, kde je veľa nehôd a týmto riešením ich chceme znížiť,“ tvrdí Kratochvílová.

Zatrávnenie

Pre obnovu električkovej trate zorganizovali v Karlovej Vsi aj verejnú diskusiu. „Robili sme na nej aj zápis a s projektantom sme niektoré veci zapracovali,“ zhrnul Bánovec. Pripomienky mali aj aktivisti a cyklokoalícia. Zapracovali ich do projektu a podľa Kratochvílovej sa takmer všetci pýtali, či bude trať zatrávnená.

„Celý úsek nebude zatrávnatený. Bude to len časť od tunela, až po koniec Karlovej Vsi. Medzi Karlovou Vsou a začiatkom Dúbravky, po križovatku s Harmincovou ulicou, zatiaľ tráva na trati nebude, ale v budúcnosti o tom uvažujeme,“ spomenul Bánovec. Požiadavka mesta, ktorú zapracovali do projektu je, aby boli všetky zastávky bezbariérové. „Aby sa nestalo to, čo v Dúbravke, že do niektorých podchodov sa nedostanú ľudia na vozíku a mamičky s kočíkmi,“ objasnila dopravná inžinierka. Tam, kde sa bezbariérovosť nebude dať zabezpečiť inak, môžu ľudia používať výťahy, ktoré budú pri nadchodoch na zastávkach Nad Lúčkami, Botanická záhrada a Karlova Ves. Odborníci a aktivisti riešili odbornejšie veci, ako sú spôsoby prestupov, alebo ako budú riešiť riadenie križovatiek.

Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 65 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia 85 percentami nákladov, päť percent dá mesto a 10 percent poskytne štát. Električkovú dopravu počas modernizácie nahradia autobusy. Po tejto modernizácii chce mesto obnoviť aj ružinovskú a vajnorskú električkovú radiálu.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  4. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  6. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 12 440
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 229
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 326
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 822
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 798
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 577
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 631
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 553
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 333
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 139

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop