SME

Električky budú cez vynovenú Štúrovu jazdiť obojsmerne

Kým v minulosti električky odbočovali z Jesenského ulice len doľava na Kamenné námestie, po rekonštrukcii križovatky Jesenského - Štúrova pôjdu aj na Štúrovu ulicu.

BRATISLAVA. Električky budú cez vynovenú Štúrovu ulicu v Bratislave jazdiť obojsmerne. Práve preto sa začiatkom týždňa začala rekonštrukcia križovatky Jesenského - Štúrova, po ktorej už budú môcť električky z Jesenského odbočovať nielen doľava na Kamenné námestie, ale aj doprava na Štúrovu ulicu. "Cieľom tejto rekonštrukcie je vybudovanie obojsmernej trate na Štúrovej ulici a tomu sa musí prispôsobiť aj križovatka na Jesenského," uviedla dnes na brífingu hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V minulosti bola električková trať na Štúrovej ulici jednosmerná, električky jazdili iba v smere od Vajanského nábrežia. Po vybudovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky však už budú môcť električky touto časťou mesta jazdiť v oboch smeroch. Podľa bratislavskej radnice sa tak zdynamizuje dopravné prepojenie z centra mesta cez Starý most do Petržalky.

Do konca septembra

Rekonštrukcia križovatky na Jesenského sa začala v pondelok 6. júla a potrvá približne do konca septembra tohto roka. Aktuálne tu robotníci rozoberajú starú trať a vozovku, potom zrekonštruujú inžinierske objekty, vymenia trakčné vedenie a položia novú trať.

Do konca septembra je pre rekonštrukciu v tomto úseku vylúčená električková doprava. Električky č. 2 a 4 premávajú po okružnej trase. Posilnená je linka č. 6, ktorá zabezpečuje dopravu obojsmerne po trase Dúbravka - Karlova Ves - Most SNP. Počas trvania dopravných obmedzení linka č. 6 nejazdí medzi centrom a ŽST Vinohrady. Na linku sú nasadené obojsmerné električky, ktoré môžu prechádzať cez stavebnú výhybku za zastávkou Most SNP. Pre rekonštrukciu križovatky Jesenského - Štúrova je cez leto uzavretý traťový úsek na nábreží od Karlovej Vsi v smere k Mostu SNP. Neprejazdná je i trať od tunela pri odbočení doľava smerom k Mostu SNP.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto úseku môžu jazdiť iba električky typu 30T. Na Námestí SNP je obmedzené odbočenie doprava v smere na Jesenského a zo Špitálskej sa nedá odbočiť doľava v smere na Jesenského. Počas výluky nie sú obsluhované zastávky Námestie Ľ. Štúra a Jesenského.

V rámci projektu nový Starý most

Rekonštrukcia križovatky Jesenského - Štúrova je súčasťou projektu rekonštrukcie Starého mosta a budovania prvej etapy električkovej trate do Petržalky. Súčasne s rekonštrukciou električkovej križovatky sa pracuje i na Štúrovej ulici a Starom moste. Na Štúrovej by podľa dopravnej inžinierky Kratochvílovej mali už tento mesiac ukončiť betonárskej práce a potom sa začnú pokladať koľaje. Do konca júla by mali byť hotové aj chodníky a priestor pred Univerzitou Komenského. Skončia sa tak hrubé práce a s tým spojená prašnosť a hlučnosť. Štúrova ulica bude po novom pre autá jednosmerná - zo stredu mesta smerom na Šafárikovo námestie, uviedla Kratochvílová.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodala, Štúrovu plánujú od jesene postupne sprejazdňovať, no úplne prejazdná bude až po dokončení celého projektu, keď spustia aj električkovú dopravu. Pracuje sa aj na Starom moste, kde je už aktuálne vysunutých 195 metrov oceľovej konštrukcie. Ďalší výsuv je naplánovaný na 10. augusta, kedy sa konštrukcia posunie o 70 metrov a dosiahne až k novému pilieru 34, ktorý nahradí zbúrané piliere 3 a 4. Ako doplnila Kratochvílová, celá konštrukcia mosta by mohla byť vysunutá do októbra s tým, že ešte budú robiť dokončovacie práce. Radnica plánuje rekonštrukciu Starého mosta i prvú časť električkovej trate dokončiť do 15. decembra tohto roka.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

Križovatky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 435
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 406
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 097
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 506
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 128
  6. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 071
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 727
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 880
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 948
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 896
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 779
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 003
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 833
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 591
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 540
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu