SME

Bez dodatku zrejme investor na hlavnej stanici nezačne

Investor projektu tvrdí, že dodatok k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010 je jediným chýbajúcim dokumentom, ktorý bráni naštartovaniu projektu.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA, S prestavbou okolia Hlavnej stanice Bratislava investor bez dodatku k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve zrejme nezačne. Spoločnosť Transprojekt totiž tvrdí, že spusteniu projektu bráni práve chýbajúci dodatok k existujúcej zmluve z roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Dodatok by dal právnu istotu mestu, že projekt bude realizovaný podľa dohody, oslabil by možnosť súdnych sporov a investorovi dal garanciu, že mesto bude súčinné a nebude vytvárať pri realizácii a preberaní jednotlivých objektov prekážky,“ uviedla pre agentúru SITA mediálna zástupkyňa projektu Predstaničné námestie Mária Adamová s tým, že existujúca zmluva to v plnom rozsahu nerieši. Bratislavská radnica však zrejme v spustenie projektu už neverí, priestor začala skrášľovať na vlastné náklady.

SkryťVypnúť reklamu

O dodatku ešte za Ftáčnika

Naposledy malo návrh dodatku k zmluve na stole ešte bývalé vedenie mesta na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom. Vlani v októbri ho neschválilo mestské zastupiteľstvo, vtedajším poslancom sa nepozdávalo, že investor si chce predĺžiť termín dokončenia projektu. Podľa zmluvy má na to čas do konca roka 2016, no v dodatku požadoval termín ešte o rok posunúť.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal hovorí, že žiadny nový návrh dodatku na svete v súčasnosti nie je. V minulosti sa vyjadril, že v záujme mesta nie je uzatvárať dodatky k zmluve, investor mal podľa primátora už dosť času na uskutočnenie projektu v stanovenom čase. „Máme zmluvu do roku 2016, vyzvali sme investora, aby svoj zámer zrealizoval, lebo mu nechceme vytvárať prekážky ani zadávať príčiny pre nároky voči mestu, že mesto nebolo súčinné,“ vysvetlil primátor Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

Kto robí prieťahy?

Investor tvrdí, že projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru je jeho prioritou. No v ústrety im vraj nevychádza radnica.

„Primátor hlavného mesta sa od svojho nástupu do funkcie dlhodobo vyhýba téme podpisu Dodatku k existujúcej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve s investorom projektu Predstaničné námestie, spoločnosťou Transprojekt, s.r.o.,“ hovorí za investora Adamová s tým, že Transprojekt primátora v uplynulých týždňoch vyzval na rokovanie k tejto téme. O tom, že dodatok je jediným chýbajúcim dokumentom, ktorý bráni naštartovaniu projektu, podľa Adamovej radnicu informovali listom. „Rovnakou cestou bol upozornený aj zo strany partnerov projektu, že doriešenie tejto záležitostí považujú za kľúčovú smerom k úspešnej spolupráci,“ vysvetľuje ďalej Adamová.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodala, v máji sa uskutočnilo stretnutie primátora Nesrovnala, investora, právnych zástupcov projektu a finančných partnerov, ktorí jasne deklarovali finančnú a materiálno-technologickú pripravenosť začať projekt. Nesrovnal potvrdzuje, že sa s investorom stretli. „Prišli predstaviť nejakého potenciálneho investora, ale všetko ostalo v rovine slov,“ približuje svoj pohľad na vec primátor Bratislavy.

Hlavnému mestu sa už zrejme minula trpezlivosť, do revitalizácie priestoru pred hlavnou stanicou sa totiž v júni pustilo na vlastné náklady. Do konca augusta tu chcú upraviť chodníky, vysadiť kvety, zúžiť parkovisko, presunúť stanovište taxíkov či pomeniť organizáciu dopravy. Mesto plánuje opraviť roky nefunkčné eskalátory k električkovej trati a presunúť stánky s občerstvením. Na úpravu priestoru pred hlavnou stanicou mesto vyčlenilo 220-tisíc eur, peniaze budú hľadať v rámci úspor.

Podľa primátora Nesrovnala takto mesto využíva čas do vypršania zmluvy s investorom. Tá vyprší, ak investor do konca roka 2016 neuskutoční sľúbené investície. „Ten čas využívame na skrášlenie Námestia Franza Liszta, lebo nás čaká Predsedníctvo SR v Rade EÚ,“ vysvetľuje svoje kroky Nesrovnal. Primátor sa toho, že by investor začal pred stanicou stavať a mesto by tak prišlo o investované peniaze nebojí. Podľa Nesrovnala totiž investorovi chýbajú stavebné povolenia. „My sme Transprojekt o tomto zámere a našej činnosti informovali tak, ako máme. Neprišla žiadna reakcia,“ uzatvára primátor.

O projekte rekonštrukcie predstaničného priestoru pred Hlavnou stanicou Bratislava sa hovorí už dlhé roky. Investor, spoločnosť Transprojekt, tu má do konca roka 2016 vybudovať infraštruktúru, cesty a križovatky i podzemnú električkovú trať. Viaže ho k tomu Zmluva o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010, ktorú podpísal ešte primátor Andrej Ďurkovský.

V nej sa mesto zaviazalo investorovi predať pozemky s rozlohou približne 22-tisíc metrov štvorcových za cenu 23,7 milióna eur. Prvú časť kúpnej ceny vo výške 365-tisíc eur investor zaplatil, zvyšných 23 miliónov predstavujú stavebné objekty a investície, ktoré má investor odovzdať do vlastníctva mesta. Ak investor v dohodnutom termíne stavby nedokončí a neodovzdá mestu, zmluva sa ruší, navyše prvá časť kúpnej ceny ostane Bratislave ako pokuta za nesplnenie záväzku. Investor sa s mestom pokúšal dohodnúť na znení dodatku, v ňom žiadal posunúť termín ukončenia projektu o ďalší rok. Mesto však na návrhy investora nepristúpilo a na znení dodatku sa doteraz nedohodli.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 368
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 529
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 700
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 609
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 565
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 355
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 656
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 345
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 117
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 10 913
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 321
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 893
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu