SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Bez dodatku zrejme investor na hlavnej stanici nezačne

Investor projektu tvrdí, že dodatok k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010 je jediným chýbajúcim dokumentom, ktorý bráni naštartovaniu projektu.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA, S prestavbou okolia Hlavnej stanice Bratislava investor bez dodatku k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve zrejme nezačne. Spoločnosť Transprojekt totiž tvrdí, že spusteniu projektu bráni práve chýbajúci dodatok k existujúcej zmluve z roku 2010.

„Dodatok by dal právnu istotu mestu, že projekt bude realizovaný podľa dohody, oslabil by možnosť súdnych sporov a investorovi dal garanciu, že mesto bude súčinné a nebude vytvárať pri realizácii a preberaní jednotlivých objektov prekážky,“ uviedla pre agentúru SITA mediálna zástupkyňa projektu Predstaničné námestie Mária Adamová s tým, že existujúca zmluva to v plnom rozsahu nerieši. Bratislavská radnica však zrejme v spustenie projektu už neverí, priestor začala skrášľovať na vlastné náklady.

Skryť Vypnúť reklamu

O dodatku ešte za Ftáčnika

Naposledy malo návrh dodatku k zmluve na stole ešte bývalé vedenie mesta na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom. Vlani v októbri ho neschválilo mestské zastupiteľstvo, vtedajším poslancom sa nepozdávalo, že investor si chce predĺžiť termín dokončenia projektu. Podľa zmluvy má na to čas do konca roka 2016, no v dodatku požadoval termín ešte o rok posunúť.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal hovorí, že žiadny nový návrh dodatku na svete v súčasnosti nie je. V minulosti sa vyjadril, že v záujme mesta nie je uzatvárať dodatky k zmluve, investor mal podľa primátora už dosť času na uskutočnenie projektu v stanovenom čase. „Máme zmluvu do roku 2016, vyzvali sme investora, aby svoj zámer zrealizoval, lebo mu nechceme vytvárať prekážky ani zadávať príčiny pre nároky voči mestu, že mesto nebolo súčinné,“ vysvetlil primátor Nesrovnal.

Skryť Vypnúť reklamu

Kto robí prieťahy?

Investor tvrdí, že projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru je jeho prioritou. No v ústrety im vraj nevychádza radnica.

„Primátor hlavného mesta sa od svojho nástupu do funkcie dlhodobo vyhýba téme podpisu Dodatku k existujúcej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve s investorom projektu Predstaničné námestie, spoločnosťou Transprojekt, s.r.o.,“ hovorí za investora Adamová s tým, že Transprojekt primátora v uplynulých týždňoch vyzval na rokovanie k tejto téme. O tom, že dodatok je jediným chýbajúcim dokumentom, ktorý bráni naštartovaniu projektu, podľa Adamovej radnicu informovali listom. „Rovnakou cestou bol upozornený aj zo strany partnerov projektu, že doriešenie tejto záležitostí považujú za kľúčovú smerom k úspešnej spolupráci,“ vysvetľuje ďalej Adamová.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako dodala, v máji sa uskutočnilo stretnutie primátora Nesrovnala, investora, právnych zástupcov projektu a finančných partnerov, ktorí jasne deklarovali finančnú a materiálno-technologickú pripravenosť začať projekt. Nesrovnal potvrdzuje, že sa s investorom stretli. „Prišli predstaviť nejakého potenciálneho investora, ale všetko ostalo v rovine slov,“ približuje svoj pohľad na vec primátor Bratislavy.

Hlavnému mestu sa už zrejme minula trpezlivosť, do revitalizácie priestoru pred hlavnou stanicou sa totiž v júni pustilo na vlastné náklady. Do konca augusta tu chcú upraviť chodníky, vysadiť kvety, zúžiť parkovisko, presunúť stanovište taxíkov či pomeniť organizáciu dopravy. Mesto plánuje opraviť roky nefunkčné eskalátory k električkovej trati a presunúť stánky s občerstvením. Na úpravu priestoru pred hlavnou stanicou mesto vyčlenilo 220-tisíc eur, peniaze budú hľadať v rámci úspor.

Podľa primátora Nesrovnala takto mesto využíva čas do vypršania zmluvy s investorom. Tá vyprší, ak investor do konca roka 2016 neuskutoční sľúbené investície. „Ten čas využívame na skrášlenie Námestia Franza Liszta, lebo nás čaká Predsedníctvo SR v Rade EÚ,“ vysvetľuje svoje kroky Nesrovnal. Primátor sa toho, že by investor začal pred stanicou stavať a mesto by tak prišlo o investované peniaze nebojí. Podľa Nesrovnala totiž investorovi chýbajú stavebné povolenia. „My sme Transprojekt o tomto zámere a našej činnosti informovali tak, ako máme. Neprišla žiadna reakcia,“ uzatvára primátor.

O projekte rekonštrukcie predstaničného priestoru pred Hlavnou stanicou Bratislava sa hovorí už dlhé roky. Investor, spoločnosť Transprojekt, tu má do konca roka 2016 vybudovať infraštruktúru, cesty a križovatky i podzemnú električkovú trať. Viaže ho k tomu Zmluva o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010, ktorú podpísal ešte primátor Andrej Ďurkovský.

V nej sa mesto zaviazalo investorovi predať pozemky s rozlohou približne 22-tisíc metrov štvorcových za cenu 23,7 milióna eur. Prvú časť kúpnej ceny vo výške 365-tisíc eur investor zaplatil, zvyšných 23 miliónov predstavujú stavebné objekty a investície, ktoré má investor odovzdať do vlastníctva mesta. Ak investor v dohodnutom termíne stavby nedokončí a neodovzdá mestu, zmluva sa ruší, navyše prvá časť kúpnej ceny ostane Bratislave ako pokuta za nesplnenie záväzku. Investor sa s mestom pokúšal dohodnúť na znení dodatku, v ňom žiadal posunúť termín ukončenia projektu o ďalší rok. Mesto však na návrhy investora nepristúpilo a na znení dodatku sa doteraz nedohodli.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 918
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 339
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 15 365
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 9 572
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 303
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 846
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 645
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 437
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 171
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 941
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu