Bez dodatku zrejme investor na hlavnej stanici nezačne

Investor projektu tvrdí, že dodatok k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010 je jediným chýbajúcim dokumentom, ktorý bráni naštartovaniu projektu.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA, S prestavbou okolia Hlavnej stanice Bratislava investor bez dodatku k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve zrejme nezačne. Spoločnosť Transprojekt totiž tvrdí, že spusteniu projektu bráni práve chýbajúci dodatok k existujúcej zmluve z roku 2010.

„Dodatok by dal právnu istotu mestu, že projekt bude realizovaný podľa dohody, oslabil by možnosť súdnych sporov a investorovi dal garanciu, že mesto bude súčinné a nebude vytvárať pri realizácii a preberaní jednotlivých objektov prekážky,“ uviedla pre agentúru SITA mediálna zástupkyňa projektu Predstaničné námestie Mária Adamová s tým, že existujúca zmluva to v plnom rozsahu nerieši. Bratislavská radnica však zrejme v spustenie projektu už neverí, priestor začala skrášľovať na vlastné náklady.

O dodatku ešte za Ftáčnika

Naposledy malo návrh dodatku k zmluve na stole ešte bývalé vedenie mesta na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom. Vlani v októbri ho neschválilo mestské zastupiteľstvo, vtedajším poslancom sa nepozdávalo, že investor si chce predĺžiť termín dokončenia projektu. Podľa zmluvy má na to čas do konca roka 2016, no v dodatku požadoval termín ešte o rok posunúť.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal hovorí, že žiadny nový návrh dodatku na svete v súčasnosti nie je. V minulosti sa vyjadril, že v záujme mesta nie je uzatvárať dodatky k zmluve, investor mal podľa primátora už dosť času na uskutočnenie projektu v stanovenom čase. „Máme zmluvu do roku 2016, vyzvali sme investora, aby svoj zámer zrealizoval, lebo mu nechceme vytvárať prekážky ani zadávať príčiny pre nároky voči mestu, že mesto nebolo súčinné,“ vysvetlil primátor Nesrovnal.

Kto robí prieťahy?

Investor tvrdí, že projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru je jeho prioritou. No v ústrety im vraj nevychádza radnica.

„Primátor hlavného mesta sa od svojho nástupu do funkcie dlhodobo vyhýba téme podpisu Dodatku k existujúcej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve s investorom projektu Predstaničné námestie, spoločnosťou Transprojekt, s.r.o.,“ hovorí za investora Adamová s tým, že Transprojekt primátora v uplynulých týždňoch vyzval na rokovanie k tejto téme. O tom, že dodatok je jediným chýbajúcim dokumentom, ktorý bráni naštartovaniu projektu, podľa Adamovej radnicu informovali listom. „Rovnakou cestou bol upozornený aj zo strany partnerov projektu, že doriešenie tejto záležitostí považujú za kľúčovú smerom k úspešnej spolupráci,“ vysvetľuje ďalej Adamová.

Ako dodala, v máji sa uskutočnilo stretnutie primátora Nesrovnala, investora, právnych zástupcov projektu a finančných partnerov, ktorí jasne deklarovali finančnú a materiálno-technologickú pripravenosť začať projekt. Nesrovnal potvrdzuje, že sa s investorom stretli. „Prišli predstaviť nejakého potenciálneho investora, ale všetko ostalo v rovine slov,“ približuje svoj pohľad na vec primátor Bratislavy.

Hlavnému mestu sa už zrejme minula trpezlivosť, do revitalizácie priestoru pred hlavnou stanicou sa totiž v júni pustilo na vlastné náklady. Do konca augusta tu chcú upraviť chodníky, vysadiť kvety, zúžiť parkovisko, presunúť stanovište taxíkov či pomeniť organizáciu dopravy. Mesto plánuje opraviť roky nefunkčné eskalátory k električkovej trati a presunúť stánky s občerstvením. Na úpravu priestoru pred hlavnou stanicou mesto vyčlenilo 220-tisíc eur, peniaze budú hľadať v rámci úspor.

Podľa primátora Nesrovnala takto mesto využíva čas do vypršania zmluvy s investorom. Tá vyprší, ak investor do konca roka 2016 neuskutoční sľúbené investície. „Ten čas využívame na skrášlenie Námestia Franza Liszta, lebo nás čaká Predsedníctvo SR v Rade EÚ,“ vysvetľuje svoje kroky Nesrovnal. Primátor sa toho, že by investor začal pred stanicou stavať a mesto by tak prišlo o investované peniaze nebojí. Podľa Nesrovnala totiž investorovi chýbajú stavebné povolenia. „My sme Transprojekt o tomto zámere a našej činnosti informovali tak, ako máme. Neprišla žiadna reakcia,“ uzatvára primátor.

O projekte rekonštrukcie predstaničného priestoru pred Hlavnou stanicou Bratislava sa hovorí už dlhé roky. Investor, spoločnosť Transprojekt, tu má do konca roka 2016 vybudovať infraštruktúru, cesty a križovatky i podzemnú električkovú trať. Viaže ho k tomu Zmluva o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010, ktorú podpísal ešte primátor Andrej Ďurkovský.

V nej sa mesto zaviazalo investorovi predať pozemky s rozlohou približne 22-tisíc metrov štvorcových za cenu 23,7 milióna eur. Prvú časť kúpnej ceny vo výške 365-tisíc eur investor zaplatil, zvyšných 23 miliónov predstavujú stavebné objekty a investície, ktoré má investor odovzdať do vlastníctva mesta. Ak investor v dohodnutom termíne stavby nedokončí a neodovzdá mestu, zmluva sa ruší, navyše prvá časť kúpnej ceny ostane Bratislave ako pokuta za nesplnenie záväzku. Investor sa s mestom pokúšal dohodnúť na znení dodatku, v ňom žiadal posunúť termín ukončenia projektu o ďalší rok. Mesto však na návrhy investora nepristúpilo a na znení dodatku sa doteraz nedohodli.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 769
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 245
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 665
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 958
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 763
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 088
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 498
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 111
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 344
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 185

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop