SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Kraj uvažuje o vytvorení náučno-zábavného parku v Petržalke

Kraj sa chce inšpirovať existujúcimi parkmi v Rakúsku či Českej republike. V 1. etape chce do konca tohto roku zrealizovať formou medzinárodnej súťaže architektonicko-urbanistickú štúdiu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Na pozemku v Petržalke, ktorý kedysi patril 1. župnej a.s. a mala na ňom vyrásť multifunkčná športová hala, by mohol vzniknúť náučno-zábavný park rodinného typu. Hovorí o tom zámer Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), ktorý dnes schválili krajskí poslanci.

Kraj sa chce inšpirovať existujúcimi parkmi v Rakúsku či Českej republike. V 1. etape chce do konca tohto roku zrealizovať formou medzinárodnej súťaže architektonicko-urbanistickú štúdiu. "Tá určí, ako by mal park vyzerať, koľko by mala stáť výstavba a prevádzka," uviedol poradca predsedu BSK Peter Húska. Verí, že zastupiteľstvo odobrí realizáciu tohto centra voľného času. "Myslím si, že je to dobrý projekt, ktorý bude mať význam nielen pre Petržalku, ale aj pre celý kraj," uviedol pre TASR Húska.

Skryť Vypnúť reklamu

Súhlasí s ním aj poslankyňa BSK Tatiana Mikušová (KDH). Tá upozornila, že približne deväťhektárový pozemok je už prakticky obkolesený obytnou zónou a v súčasnosti "leží ladom". "Každý dobrý hospodár sa snaží takýto pozemok čo najlepšie zúročiť, preto vítam projekt náučno-zábavného parku, ktorý má určite ako projekt nadregionálneho významu potenciál byť úspešný," povedala v diskusii Mikušová. Dodala, že aj keby kraj pozemok predal či prenajal, nový vlastník či nájomca by musel rešpektovať územný plán a to, že pozemok je určený na rekreáciu a šport.

Poslanci Anna Zemanová (SaS) a Ondrej Dostál (NEKA) síce súhlasili s tým, že ide o dobrý nápad, no polemizovali o tom, či má kraj takto investovať peniaze. Poslanci Peter Šváral (NEKA) a Juraj Kadnár (Most-Híd) poznamenali, že pozemok by mal byť určený najmä na šport. "Bratislave chýbajú športoviská, preto využiť tento pozemok iba na areál voľného času, oddychovú zónu, je plytvanie potenciálu tohto územia," povedal Šváral.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 338
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 665
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 940
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 566
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 395
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 005
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 500
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 424
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 322
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 002
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu