SME
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky

Parkovanie je problém, nové pravidlá treba čo najskôr

Občianska iniciatíva Bratislava INAK navrhuje vytvoriť pracovnú skupinu, ktorá do konca roka pripraví parkovacie pravidlá i VZN.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

Občianska iniciatíva Bratislava INAK navrhuje vytvoriť pracovnú skupinu, ktorá do konca roka pripraví parkovacie pravidlá i VZN.

BRATISLAVA. Celomestské pravidlá parkovania v Bratislave treba prijať a zaviesť do praxe čo najskôr. Zhodujú sa na tom členovia občianskej iniciatívy Bratislava INAK.

Navrhujú preto vytvoriť pracovnú skupinu z mestských poslancov, starostov mestských častí a odborníkov, ktorej cieľom bude do konca tohto roka pripraviť parkovacie pravidlá a príslušné všeobecné záväzné nariadenie (VZN), predložiť ich na verejnú diskusiu a najneskôr v prvej polovici roka 2016 ich schváliť. Na dnešnej tlačovej konferencii to uviedla predsedníčka mestského poslaneckého klubu Bratislava INAK Katarína Augustinič.

Skryť Vypnúť reklamu

Parkovanie je podľa iniciatívy Bratislava INAK jedným z najväčších problémov Bratislavy.

Parkuje sa všade

Podľa Michala Feika sa dnes parkuje takmer všade. Autá stoja na chodníkoch, zeleni, v križovatkách, ale aj na cyklotrasách, námestiach či peších zónach. „Chodci nemajú kade chodiť, musia obchádzať parkujúce autá po ceste,“ vykreslil situáciu s parkovaním v Bratislave Feik.

Riešením je podľa občianskej iniciatívy čo najskoršie prijatie celomestských pravidiel parkovania. Podľa poslankyne Kataríny Augustinič by nová parkovacia politika mala zvýhodniť rezidentov, teda obyvateľov s trvalým pobytom v Bratislave, ktorí tu platia dane. V meste by sa podľa nej mali vytvoriť aj zóny s krátkodobým parkovaním do dvoch hodín, napríklad pri úradoch či inštitúciách. Parkovacou politikou by tiež chceli docieliť to, aby návštevníci Bratislavy neparkovali v centre mesta, ale nechávali svoje autá na okraji.

Skryť Vypnúť reklamu

„Občanom však musíme ponúknuť alternatívu. Preto treba zvýšiť kvalitu verejnej dopravy a budovať záchytné parkoviská,“ hovorí Augustinič. Vytvoriť by sa tiež mal fond parkovania, do ktorého by išli všetky peniaze za parkovanie.

„Peniaze by mali ísť potom späť do budovania parkovacích miest, skvalitnenia dopravy či do budovania cyklotrás,“ doplnila poslankyňa.

Aj mestské časti

S problémami v parkovaní bojuje väčšina bratislavských mestských častí. Problémy s tým majú napríklad aj vo Vrakuni. „Hlavne v sídliskovej časti autá stoja prakticky všade – na chodníkoch, v zákrutách a dokonca aj v dvoch radoch,“ popisuje situáciu vo Vrakuni starosta Martin Kuruc. Práve preto plánujú vo Vrakuni počas leta vypracovať analýzu parkovania a v spolupráci s mestom chcú navrhnúť novú organizáciu statickej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Parkovacia politika bola diskutovanou témou už v minulom volebnom období. No návrh spoplatneného parkovania exprimátora Milana Ftáčnika vlani medzi mestskými poslancami opakovane neprešiel. Rokovania o parkovacej politike už otvorilo aj súčasné vedenie mesta.

Prvé rokovanie sa uskutočnilo 21. mája a stretli sa na ňom primátor Ivo Nesrovnal a hlavná dopravná inžinierka mesta Tatiana Kratochvílová so starostami a odborníkmi z bratislavských mestských častí. Obnoviť vtedy navrhovali pracovnú skupinu, v ktorej budú zástupcovia mestských častí, Krajského dopravného inšpektorátu a Slovenskej parkovacej asociácie. Poslankyňa Katarína Augustnič dnes pripomenula, že takáto skupina existuje, no mestskí poslanci o jej práci nemajú informácie. Iniciatíva Bratislava INAK preto navrhuje vytvoriť novú skupinu, v ktorej budú mestskí poslanci, starostovia i odborníci na dopravu.

Hlavné mesto už má od roku 2012 schválené zásady parkovacej politiky. No aj napriek tomu ostáva jediným krajským mestom na Slovensku bez jednotných pravidiel parkovania. Minulý rok totiž mestské zastupiteľstvo neprijalo všeobecné záväzné nariadenie ani zmenu štatútu mesta, teda dokumenty, potrebné na spustenie parkovacej politiky. Mestským poslancom vtedy prekážalo, že s parkovacou politikou nesúhlasilo všetkých 17 bratislavských mestských častí. Nové pravidlá parkovania v minulosti podporilo len šesť mestských častí, nesúhlasilo s nimi desať samospráv a jedna sa k materiálu nevyjadrila.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  3. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  5. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  9. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  10. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  1. Koniec čakania na kuriéra
  2. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  3. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  6. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  7. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  8. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  9. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 11 431
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 640
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 012
  4. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 5 559
  5. Stiahnite si stovky e-kníh 5 472
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 913
  7. Crème de la crème po slovensky 3 259
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 955
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 764
  10. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 2 536
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu