Parkovanie je problém, nové pravidlá treba čo najskôr

Občianska iniciatíva Bratislava INAK navrhuje vytvoriť pracovnú skupinu, ktorá do konca roka pripraví parkovacie pravidlá i VZN.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

Občianska iniciatíva Bratislava INAK navrhuje vytvoriť pracovnú skupinu, ktorá do konca roka pripraví parkovacie pravidlá i VZN.

BRATISLAVA. Celomestské pravidlá parkovania v Bratislave treba prijať a zaviesť do praxe čo najskôr. Zhodujú sa na tom členovia občianskej iniciatívy Bratislava INAK.

Navrhujú preto vytvoriť pracovnú skupinu z mestských poslancov, starostov mestských častí a odborníkov, ktorej cieľom bude do konca tohto roka pripraviť parkovacie pravidlá a príslušné všeobecné záväzné nariadenie (VZN), predložiť ich na verejnú diskusiu a najneskôr v prvej polovici roka 2016 ich schváliť. Na dnešnej tlačovej konferencii to uviedla predsedníčka mestského poslaneckého klubu Bratislava INAK Katarína Augustinič.

Parkovanie je podľa iniciatívy Bratislava INAK jedným z najväčších problémov Bratislavy.

Parkuje sa všade

Podľa Michala Feika sa dnes parkuje takmer všade. Autá stoja na chodníkoch, zeleni, v križovatkách, ale aj na cyklotrasách, námestiach či peších zónach. „Chodci nemajú kade chodiť, musia obchádzať parkujúce autá po ceste,“ vykreslil situáciu s parkovaním v Bratislave Feik.

Riešením je podľa občianskej iniciatívy čo najskoršie prijatie celomestských pravidiel parkovania. Podľa poslankyne Kataríny Augustinič by nová parkovacia politika mala zvýhodniť rezidentov, teda obyvateľov s trvalým pobytom v Bratislave, ktorí tu platia dane. V meste by sa podľa nej mali vytvoriť aj zóny s krátkodobým parkovaním do dvoch hodín, napríklad pri úradoch či inštitúciách. Parkovacou politikou by tiež chceli docieliť to, aby návštevníci Bratislavy neparkovali v centre mesta, ale nechávali svoje autá na okraji.

„Občanom však musíme ponúknuť alternatívu. Preto treba zvýšiť kvalitu verejnej dopravy a budovať záchytné parkoviská,“ hovorí Augustinič. Vytvoriť by sa tiež mal fond parkovania, do ktorého by išli všetky peniaze za parkovanie.

„Peniaze by mali ísť potom späť do budovania parkovacích miest, skvalitnenia dopravy či do budovania cyklotrás,“ doplnila poslankyňa.

Aj mestské časti

S problémami v parkovaní bojuje väčšina bratislavských mestských častí. Problémy s tým majú napríklad aj vo Vrakuni. „Hlavne v sídliskovej časti autá stoja prakticky všade – na chodníkoch, v zákrutách a dokonca aj v dvoch radoch,“ popisuje situáciu vo Vrakuni starosta Martin Kuruc. Práve preto plánujú vo Vrakuni počas leta vypracovať analýzu parkovania a v spolupráci s mestom chcú navrhnúť novú organizáciu statickej dopravy.

Parkovacia politika bola diskutovanou témou už v minulom volebnom období. No návrh spoplatneného parkovania exprimátora Milana Ftáčnika vlani medzi mestskými poslancami opakovane neprešiel. Rokovania o parkovacej politike už otvorilo aj súčasné vedenie mesta.

Prvé rokovanie sa uskutočnilo 21. mája a stretli sa na ňom primátor Ivo Nesrovnal a hlavná dopravná inžinierka mesta Tatiana Kratochvílová so starostami a odborníkmi z bratislavských mestských častí. Obnoviť vtedy navrhovali pracovnú skupinu, v ktorej budú zástupcovia mestských častí, Krajského dopravného inšpektorátu a Slovenskej parkovacej asociácie. Poslankyňa Katarína Augustnič dnes pripomenula, že takáto skupina existuje, no mestskí poslanci o jej práci nemajú informácie. Iniciatíva Bratislava INAK preto navrhuje vytvoriť novú skupinu, v ktorej budú mestskí poslanci, starostovia i odborníci na dopravu.

Hlavné mesto už má od roku 2012 schválené zásady parkovacej politiky. No aj napriek tomu ostáva jediným krajským mestom na Slovensku bez jednotných pravidiel parkovania. Minulý rok totiž mestské zastupiteľstvo neprijalo všeobecné záväzné nariadenie ani zmenu štatútu mesta, teda dokumenty, potrebné na spustenie parkovacej politiky. Mestským poslancom vtedy prekážalo, že s parkovacou politikou nesúhlasilo všetkých 17 bratislavských mestských častí. Nové pravidlá parkovania v minulosti podporilo len šesť mestských častí, nesúhlasilo s nimi desať samospráv a jedna sa k materiálu nevyjadrila.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 902
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 126
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 10 071
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 638
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 375
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 774
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 486
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 460
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 265
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 965