SME

Parkovanie je problém, nové pravidlá treba čo najskôr

Občianska iniciatíva Bratislava INAK navrhuje vytvoriť pracovnú skupinu, ktorá do konca roka pripraví parkovacie pravidlá i VZN.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

Občianska iniciatíva Bratislava INAK navrhuje vytvoriť pracovnú skupinu, ktorá do konca roka pripraví parkovacie pravidlá i VZN.

BRATISLAVA. Celomestské pravidlá parkovania v Bratislave treba prijať a zaviesť do praxe čo najskôr. Zhodujú sa na tom členovia občianskej iniciatívy Bratislava INAK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navrhujú preto vytvoriť pracovnú skupinu z mestských poslancov, starostov mestských častí a odborníkov, ktorej cieľom bude do konca tohto roka pripraviť parkovacie pravidlá a príslušné všeobecné záväzné nariadenie (VZN), predložiť ich na verejnú diskusiu a najneskôr v prvej polovici roka 2016 ich schváliť. Na dnešnej tlačovej konferencii to uviedla predsedníčka mestského poslaneckého klubu Bratislava INAK Katarína Augustinič.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovanie je podľa iniciatívy Bratislava INAK jedným z najväčších problémov Bratislavy.

Parkuje sa všade

Podľa Michala Feika sa dnes parkuje takmer všade. Autá stoja na chodníkoch, zeleni, v križovatkách, ale aj na cyklotrasách, námestiach či peších zónach. „Chodci nemajú kade chodiť, musia obchádzať parkujúce autá po ceste,“ vykreslil situáciu s parkovaním v Bratislave Feik.

Riešením je podľa občianskej iniciatívy čo najskoršie prijatie celomestských pravidiel parkovania. Podľa poslankyne Kataríny Augustinič by nová parkovacia politika mala zvýhodniť rezidentov, teda obyvateľov s trvalým pobytom v Bratislave, ktorí tu platia dane. V meste by sa podľa nej mali vytvoriť aj zóny s krátkodobým parkovaním do dvoch hodín, napríklad pri úradoch či inštitúciách. Parkovacou politikou by tiež chceli docieliť to, aby návštevníci Bratislavy neparkovali v centre mesta, ale nechávali svoje autá na okraji.

SkryťVypnúť reklamu

„Občanom však musíme ponúknuť alternatívu. Preto treba zvýšiť kvalitu verejnej dopravy a budovať záchytné parkoviská,“ hovorí Augustinič. Vytvoriť by sa tiež mal fond parkovania, do ktorého by išli všetky peniaze za parkovanie.

„Peniaze by mali ísť potom späť do budovania parkovacích miest, skvalitnenia dopravy či do budovania cyklotrás,“ doplnila poslankyňa.

Aj mestské časti

S problémami v parkovaní bojuje väčšina bratislavských mestských častí. Problémy s tým majú napríklad aj vo Vrakuni. „Hlavne v sídliskovej časti autá stoja prakticky všade – na chodníkoch, v zákrutách a dokonca aj v dvoch radoch,“ popisuje situáciu vo Vrakuni starosta Martin Kuruc. Práve preto plánujú vo Vrakuni počas leta vypracovať analýzu parkovania a v spolupráci s mestom chcú navrhnúť novú organizáciu statickej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovacia politika bola diskutovanou témou už v minulom volebnom období. No návrh spoplatneného parkovania exprimátora Milana Ftáčnika vlani medzi mestskými poslancami opakovane neprešiel. Rokovania o parkovacej politike už otvorilo aj súčasné vedenie mesta.

Prvé rokovanie sa uskutočnilo 21. mája a stretli sa na ňom primátor Ivo Nesrovnal a hlavná dopravná inžinierka mesta Tatiana Kratochvílová so starostami a odborníkmi z bratislavských mestských častí. Obnoviť vtedy navrhovali pracovnú skupinu, v ktorej budú zástupcovia mestských častí, Krajského dopravného inšpektorátu a Slovenskej parkovacej asociácie. Poslankyňa Katarína Augustnič dnes pripomenula, že takáto skupina existuje, no mestskí poslanci o jej práci nemajú informácie. Iniciatíva Bratislava INAK preto navrhuje vytvoriť novú skupinu, v ktorej budú mestskí poslanci, starostovia i odborníci na dopravu.

Hlavné mesto už má od roku 2012 schválené zásady parkovacej politiky. No aj napriek tomu ostáva jediným krajským mestom na Slovensku bez jednotných pravidiel parkovania. Minulý rok totiž mestské zastupiteľstvo neprijalo všeobecné záväzné nariadenie ani zmenu štatútu mesta, teda dokumenty, potrebné na spustenie parkovacej politiky. Mestským poslancom vtedy prekážalo, že s parkovacou politikou nesúhlasilo všetkých 17 bratislavských mestských častí. Nové pravidlá parkovania v minulosti podporilo len šesť mestských častí, nesúhlasilo s nimi desať samospráv a jedna sa k materiálu nevyjadrila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  2. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  3. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  4. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  5. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 803
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 855
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 493
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 085
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 973
  6. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 2 819
  7. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 606
  8. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 524
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Eaconomy nemá na predaj finančných produktov oprávnenie.


Minister zahraničných vecí Antony Blinken (vľavo) a minister obrany Lloyd Austin (vpravo) v októbri na Kapitole.

Washington nechce, aby Ukrajinci útočili na ruské rafinérie.


a 1 ďalší
Prokurátor Matúš Harkabus.

Žilinka im nevyhovel pri preložení na krajskú prokuratúru.


Prezidentskí kandidáti Ivan Korčok a Peter Pellegrini.

Unikátna analýza nahrádza exit poll.


a 2 ďalší
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 111 409
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 48 507
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 078
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 621
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 289
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 411
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 554
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 10 068
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu