SME

Parkovanie je problém, nové pravidlá treba čo najskôr

Občianska iniciatíva Bratislava INAK navrhuje vytvoriť pracovnú skupinu, ktorá do konca roka pripraví parkovacie pravidlá i VZN.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

Občianska iniciatíva Bratislava INAK navrhuje vytvoriť pracovnú skupinu, ktorá do konca roka pripraví parkovacie pravidlá i VZN.

BRATISLAVA. Celomestské pravidlá parkovania v Bratislave treba prijať a zaviesť do praxe čo najskôr. Zhodujú sa na tom členovia občianskej iniciatívy Bratislava INAK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navrhujú preto vytvoriť pracovnú skupinu z mestských poslancov, starostov mestských častí a odborníkov, ktorej cieľom bude do konca tohto roka pripraviť parkovacie pravidlá a príslušné všeobecné záväzné nariadenie (VZN), predložiť ich na verejnú diskusiu a najneskôr v prvej polovici roka 2016 ich schváliť. Na dnešnej tlačovej konferencii to uviedla predsedníčka mestského poslaneckého klubu Bratislava INAK Katarína Augustinič.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovanie je podľa iniciatívy Bratislava INAK jedným z najväčších problémov Bratislavy.

Parkuje sa všade

Podľa Michala Feika sa dnes parkuje takmer všade. Autá stoja na chodníkoch, zeleni, v križovatkách, ale aj na cyklotrasách, námestiach či peších zónach. „Chodci nemajú kade chodiť, musia obchádzať parkujúce autá po ceste,“ vykreslil situáciu s parkovaním v Bratislave Feik.

Riešením je podľa občianskej iniciatívy čo najskoršie prijatie celomestských pravidiel parkovania. Podľa poslankyne Kataríny Augustinič by nová parkovacia politika mala zvýhodniť rezidentov, teda obyvateľov s trvalým pobytom v Bratislave, ktorí tu platia dane. V meste by sa podľa nej mali vytvoriť aj zóny s krátkodobým parkovaním do dvoch hodín, napríklad pri úradoch či inštitúciách. Parkovacou politikou by tiež chceli docieliť to, aby návštevníci Bratislavy neparkovali v centre mesta, ale nechávali svoje autá na okraji.

SkryťVypnúť reklamu

„Občanom však musíme ponúknuť alternatívu. Preto treba zvýšiť kvalitu verejnej dopravy a budovať záchytné parkoviská,“ hovorí Augustinič. Vytvoriť by sa tiež mal fond parkovania, do ktorého by išli všetky peniaze za parkovanie.

„Peniaze by mali ísť potom späť do budovania parkovacích miest, skvalitnenia dopravy či do budovania cyklotrás,“ doplnila poslankyňa.

Aj mestské časti

S problémami v parkovaní bojuje väčšina bratislavských mestských častí. Problémy s tým majú napríklad aj vo Vrakuni. „Hlavne v sídliskovej časti autá stoja prakticky všade – na chodníkoch, v zákrutách a dokonca aj v dvoch radoch,“ popisuje situáciu vo Vrakuni starosta Martin Kuruc. Práve preto plánujú vo Vrakuni počas leta vypracovať analýzu parkovania a v spolupráci s mestom chcú navrhnúť novú organizáciu statickej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovacia politika bola diskutovanou témou už v minulom volebnom období. No návrh spoplatneného parkovania exprimátora Milana Ftáčnika vlani medzi mestskými poslancami opakovane neprešiel. Rokovania o parkovacej politike už otvorilo aj súčasné vedenie mesta.

Prvé rokovanie sa uskutočnilo 21. mája a stretli sa na ňom primátor Ivo Nesrovnal a hlavná dopravná inžinierka mesta Tatiana Kratochvílová so starostami a odborníkmi z bratislavských mestských častí. Obnoviť vtedy navrhovali pracovnú skupinu, v ktorej budú zástupcovia mestských častí, Krajského dopravného inšpektorátu a Slovenskej parkovacej asociácie. Poslankyňa Katarína Augustnič dnes pripomenula, že takáto skupina existuje, no mestskí poslanci o jej práci nemajú informácie. Iniciatíva Bratislava INAK preto navrhuje vytvoriť novú skupinu, v ktorej budú mestskí poslanci, starostovia i odborníci na dopravu.

Hlavné mesto už má od roku 2012 schválené zásady parkovacej politiky. No aj napriek tomu ostáva jediným krajským mestom na Slovensku bez jednotných pravidiel parkovania. Minulý rok totiž mestské zastupiteľstvo neprijalo všeobecné záväzné nariadenie ani zmenu štatútu mesta, teda dokumenty, potrebné na spustenie parkovacej politiky. Mestským poslancom vtedy prekážalo, že s parkovacou politikou nesúhlasilo všetkých 17 bratislavských mestských častí. Nové pravidlá parkovania v minulosti podporilo len šesť mestských častí, nesúhlasilo s nimi desať samospráv a jedna sa k materiálu nevyjadrila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 8 932
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 4 233
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 066
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 238
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 679
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 407
  7. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 336
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 330
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 318
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 238
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 085
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 423
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 908
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 596
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 6 844
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 6 798
  1. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  2. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  3. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  4. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  5. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  6. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  7. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  8. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
SkryťZatvoriť reklamu