SME

Na hlavnú stanicu od pondelka opäť nepôjdu električky

Dôvodom je modernizácia električkovej trate v úseku Radlinského-Kýčerského.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Od pondelka 1. júna opäť nebudú k Hlavnej stanici Bratislava premávať električky. Dôvodom je modernizácia električkovej trate v úseku Radlinského - Kýčerského. Obnova trate by mala potrvať do konca augusta tohto roka. Dopravný podnik Bratislava o tom informuje na svojej internetovej stránke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas modernizácie trate bude uzavretý úsek Floriánske námestie od Vazovovej a trať na Radlinského ulici od Obchodnej. Električky tak nebudú môcť odbočiť k hlavnej stanici. Električky č. 1 preto počas letných mesiacov nebudú premávať vôbec.

SkryťVypnúť reklamu

Linka č. 2 bude jazdiť po okružnej trase od ŽST Nové Mesto cez Vajnorskú, Trnavské mýto, Krížnu, Vazovovu, Blumentál, Radlinského, Obchodnú, Námestie SNP, Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Rázusovo nábrežie, Nábr. arm. gen. Svobodu, tunel, Kapucínsku, Obchodnú, Radlinského, Blumentál, Vazovovu, Krížnu, Trnavské mýto a Vajnorskú naspäť k ŽST Nové Mesto. Dopravný podnik pripomína, že cestujúci môžu z hlavnej stanice do centra mesta využívať napríklad linku X13, ktorá jazdí po trase od hlavnej stanice k novej budove SND.

Oprava električkovej trate v úseku Radlinského - Kýčerského bude stáť približne štyri milióny eur a je financovaná z eurofondov cez Operačný program Doprava. Práce by mali trvať tri mesiace - od júna do konca augusta. Okrem električkovej trate mesto plánuje obnoviť aj trakčné vedenie, zastávky a prístrešky MHD.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru - spoločnosť Transprojekt. Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014.

Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta. Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, no projekt má byť hotový do konca roka 2016.

Ceny energií

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  2. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  3. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  4. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  5. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  6. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  8. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  1. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  2. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  3. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  4. Tienenie? Áno! Profirol dotácie™ pre veľký úspech pokračujú
  5. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  6. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  7. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 540
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 931
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 333
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 788
  5. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 2 383
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 2 156
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 102
  8. Bez nich by elektrina netiekla. 1 695
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 20 867
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 289
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 11 172
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 874
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 765
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 459
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 876
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 389
  1. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  2. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  3. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  4. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  5. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  6. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  7. Tupou Ceruzou: Iný
  8. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
SkryťZatvoriť reklamu