SME

Na hlavnú stanicu od pondelka opäť nepôjdu električky

Dôvodom je modernizácia električkovej trate v úseku Radlinského-Kýčerského.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Od pondelka 1. júna opäť nebudú k Hlavnej stanici Bratislava premávať električky. Dôvodom je modernizácia električkovej trate v úseku Radlinského - Kýčerského. Obnova trate by mala potrvať do konca augusta tohto roka. Dopravný podnik Bratislava o tom informuje na svojej internetovej stránke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas modernizácie trate bude uzavretý úsek Floriánske námestie od Vazovovej a trať na Radlinského ulici od Obchodnej. Električky tak nebudú môcť odbočiť k hlavnej stanici. Električky č. 1 preto počas letných mesiacov nebudú premávať vôbec.

SkryťVypnúť reklamu

Linka č. 2 bude jazdiť po okružnej trase od ŽST Nové Mesto cez Vajnorskú, Trnavské mýto, Krížnu, Vazovovu, Blumentál, Radlinského, Obchodnú, Námestie SNP, Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Rázusovo nábrežie, Nábr. arm. gen. Svobodu, tunel, Kapucínsku, Obchodnú, Radlinského, Blumentál, Vazovovu, Krížnu, Trnavské mýto a Vajnorskú naspäť k ŽST Nové Mesto. Dopravný podnik pripomína, že cestujúci môžu z hlavnej stanice do centra mesta využívať napríklad linku X13, ktorá jazdí po trase od hlavnej stanice k novej budove SND.

Oprava električkovej trate v úseku Radlinského - Kýčerského bude stáť približne štyri milióny eur a je financovaná z eurofondov cez Operačný program Doprava. Práce by mali trvať tri mesiace - od júna do konca augusta. Okrem električkovej trate mesto plánuje obnoviť aj trakčné vedenie, zastávky a prístrešky MHD.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru - spoločnosť Transprojekt. Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014.

Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta. Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, no projekt má byť hotový do konca roka 2016.

Ceny energií

Ministerka hospodárstva Saková.

Zástupcovia rokovali aj o budúcom vývoji energetického trhu.


TASR 1
Predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) Jozef Holjenčík počas tlačovej konferencie k cenám energií a vody na rok 2025.

Treba minimalizovať negatívne dôsledky po zapojení SEPS do európskych platforiem.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 6 742
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 196
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 862
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 847
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 369
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 801
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 485
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 142
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 794
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 156
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 934
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 211
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 218
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 303
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 981
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 369
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu