SME

Na hlavnú stanicu od pondelka opäť nepôjdu električky

Dôvodom je modernizácia električkovej trate v úseku Radlinského-Kýčerského.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Od pondelka 1. júna opäť nebudú k Hlavnej stanici Bratislava premávať električky. Dôvodom je modernizácia električkovej trate v úseku Radlinského - Kýčerského. Obnova trate by mala potrvať do konca augusta tohto roka. Dopravný podnik Bratislava o tom informuje na svojej internetovej stránke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas modernizácie trate bude uzavretý úsek Floriánske námestie od Vazovovej a trať na Radlinského ulici od Obchodnej. Električky tak nebudú môcť odbočiť k hlavnej stanici. Električky č. 1 preto počas letných mesiacov nebudú premávať vôbec.

SkryťVypnúť reklamu

Linka č. 2 bude jazdiť po okružnej trase od ŽST Nové Mesto cez Vajnorskú, Trnavské mýto, Krížnu, Vazovovu, Blumentál, Radlinského, Obchodnú, Námestie SNP, Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Rázusovo nábrežie, Nábr. arm. gen. Svobodu, tunel, Kapucínsku, Obchodnú, Radlinského, Blumentál, Vazovovu, Krížnu, Trnavské mýto a Vajnorskú naspäť k ŽST Nové Mesto. Dopravný podnik pripomína, že cestujúci môžu z hlavnej stanice do centra mesta využívať napríklad linku X13, ktorá jazdí po trase od hlavnej stanice k novej budove SND.

Oprava električkovej trate v úseku Radlinského - Kýčerského bude stáť približne štyri milióny eur a je financovaná z eurofondov cez Operačný program Doprava. Práce by mali trvať tri mesiace - od júna do konca augusta. Okrem električkovej trate mesto plánuje obnoviť aj trakčné vedenie, zastávky a prístrešky MHD.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru - spoločnosť Transprojekt. Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014.

Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta. Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, no projekt má byť hotový do konca roka 2016.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 265
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 510
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 195
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 074
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 018
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 622
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 859
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 556
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 243
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 345
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 899
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 342
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 16 069
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu