SME

Zo Starého mosta chýba ešte 325 metrov, piliere zaplavil Dunaj

Aby práce preplatili eurofondy, projekt musia dokončiť do konca roka. Každých 15 až 20 dní sa pritom vysúvajú dva segmenty, každý je dlhý 15 metrov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Ponad Dunaj vysúvajú ďalších 30 metrov oceľovej konštrukcie nového bratislavského Starého mosta. Vysunutých tak už bude 135 metrov, most má mať pritom celkovú dĺžku 460 metrov. Cez víkend práce na pilieroch skomplikovalo počasie, vysoká hladina Dunaja ich základy čiastočne zaplavila. TASR o tom informovala bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nad rieku bude treba potom ešte vysunúť 325 metrov oceľovej konštrukcie mosta. Aby práce preplatili eurofondy, projekt musia dokončiť do konca roka. Každých 15 až 20 dní sa pritom vysúvajú dva segmenty, každý je dlhý 15 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

"Platí maximálne termín koniec roku 2015. Aj so zhotoviteľom však rátame s tým, že čas na výsuv sa bude čím ďalej, tým viac zmenšovať," uviedla Skokanová. Most tiež postupne natierajú na zeleno-sivo tak, ako o tom v ankete ešte vlani rozhodli obyvatelia.

Hladina Dunaja dosiahla cez víkend pri Starom moste výšku viac ako šesť metrov. "Boli čiastočne zaplavené základy pilierov," podotkla hovorkyňa. Dunaj však už začal klesať a práce na pilieroch tak majú pokračovať. Tento týždeň ich musia podľa Skokanovej po vysokej vode vyčistiť. Rozoberajú sa dva piliere, nahradiť ich má jeden nový, aby sa rozšíril plavebný gabarit.

Na staromestskej strane pokračujú práce na demolácii chodníkov na Štúrovej ulici, staré nahradia nové dláždené. Na pravej strane smerom z mesta k Dunaju je preto momentálne obmedzená priechodnosť. Chodníky na oboch stranách ulice by mali byť hotové do konca júna. Na Šafárikovom námestí sa tiež rekonštruujú vodovody.

SkryťVypnúť reklamu

Na chodníky na petržalskej strane v časti Bosákova Jantárová zase tento týždeň podľa hovorkyne položia dlažbu s drážkami, ktoré uľahčia pohyb slabozrakým a zrakovo postihnutým.

Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH. Aby projekt preplatila Európska únia, treba ho dokončiť do konca tohto roka. Podľa tretieho harmonogramu, ktorý firma mestu predložila, sa počíta s dokončením stavby do polovice decembra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 910
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 485
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 805
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 888
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 761
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 758
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 447
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 451
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 212
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 115
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 714
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 470
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 750
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 704
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 301
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu