SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

V Bratislave sa plánujú zamerať aj na kongresového turistu, ten míňa viac

Voľnočasový turizmus je koncentrovaný na jarné a letné mesiace. MICE ho vhodne dopĺňa, keďže sa sústreďuje aj na jeseň, mimo hlavnej sezóny.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Bratislava by sa mohla v budúcnosti zamerať aj na tzv. kongresového turistu a viac podporovať, aby sa v meste organizovali kongresové podujatia. Šéfka mestskej komisie cestovného ruchu Soňa Svoreňová totiž plánuje na budúcotýždňové rokovanie mestského zastupiteľstva predložiť pravidlá podpory kongresových podujatí. Tie dnes mesto podľa nej nepodporuje systémovo a prichádza tak o najvýnosnejšie zdroje.

Svoreňová hovorí o podpore MICE turizmu (stretnutia, incentíva, konferencie, výstavy), kde je priemerná dĺžka podujatia štyri dni.

Skryť Vypnúť reklamu

"Voľnočasový turizmus je koncentrovaný na jarné a letné mesiace. MICE ho vhodne dopĺňa, keďže sa sústreďuje aj na jeseň, mimo hlavnej sezóny," vysvetľuje poslankyňa. Mesto tak má podľa nej šancu pri účinnej propagácii rozšíriť sezónu aj na február, marec či november, ktoré sú z hľadiska voľnočasového turizmu obdobím prakticky bez turistov. "Bratislava má tiež dobré predpoklady na rozvoj tohto turizmu vzhľadom na polohu v Európe. Takmer z každej európskej destinácie sa sem dá doletieť do dvoch hodín," dodáva Svoreňová.

Poslankyňa tiež podotýka, že MICE podujatia prispievajú k podpore domácich podnikateľov, keďže jeho účastníkmi je solventná klientela. "Priemerná útrata na účastníka kongresu na deň bola vyčíslená na 350 eur. Pri štvordňovom podujatí tak dokáže podujatie s 200 návštevníkmi pridať do ekonomiky mesta 280.000 eur," vyčíslila Svoreňová. Kongresový turizmus tiež podľa nej funguje aj ako propagátor destinácie pre voľnočasový turizmus. Účastníci kongresov prichádzajú do destinácie v rámci plnenia svojich pracovných povinností, no doma môžu motivovať ďalších, aby Bratislavu navštívili vo svojom voľnom čase.

Skryť Vypnúť reklamu

"Podujatia ale treba do daného mesta prilákať. Deje sa tak rôznymi stimulmi, finančnými, ale aj nefinančnými," vysvetľuje Svoreňová. Bratislavská organizácia cestovného ruchu plánuje v tomto roku spracovať štúdiu o stimuloch, ktoré používajú iné mestá a ktoré môžu byť pre Bratislavu vhodné. Poslankyňa zatiaľ navrhuje, aby sa začali uplatňovať aspoň nefinančné stimuly. Podotýka, že prvou a najjednoduchšou formou podpory je vystavenie tzv. listu podpory primátorom. "Mesto tým vyjadruje záujem a podporu organizátorom za to, že sa dané podujatie, ktoré by sa mohlo konať kdekoľvek v Európe, uskutoční v Bratislave," priblížila. Vyjadriť túto podporu by malo byť podľa nej automatické v prípade akéhokoľvek väčšieho vedeckého, spoločenského alebo kultúrneho podujatia.

Skryť Vypnúť reklamu

Svoreňová tiež hovorí o osobnom poďakovaní, prevzatí záštity nad podujatím, slávnostnom otváracom príhovore či prijatí organizačného výboru u hlavy mesta. "Finančne nenáročnou, ale veľmi účinnou formou, je aj morálne ocenenie iniciátorov kongresov a konferencií, predovšetkým z radov vedcov," podotýka poslankyňa s tým, že Bratislavská organizácia cestovného ruchu sa v rámci podpory kongresového turizmu snaží rozvinúť Ambasador program, ktorý je určený práve takýmto ľuďom. "V medzinárodných výboroch totiž môžu aktívne presadzovať Bratislavu," podotýka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 782
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 057
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 449
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 265
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 609
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 515
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 304
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 325
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 677
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu