Mesto chce na umiestnenie reklamy vytvoriť systém

Mesto pripravuje passport reklamných zariadení, analyzuje zmluvné vzťahy s reklamnými spoločnosťami a kontroluje zariadenia umiestnené na pozemkoch mesta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal sa dnes na stretnutí so zástupcami Asociácie vonkajšej reklamy dohodol na vytvorení systému umiestňovania reklamy a sprehľadnení podmienok, kde sa môže nachádzať. Zároveň sa s asociáciou dohodol na vytvorení pracovnej skupiny, ktorej úlohou bude pripravovať konkrétne návrhy ako odstrániť nelegálnu reklamu a znížiť počet registrovaných plôch. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa primátora hlavného mesta Ivana Skokanová.

Mesto pripravuje passport reklamných zariadení, analyzuje zmluvné vzťahy s reklamnými spoločnosťami a kontroluje zariadenia umiestnené na pozemkoch mesta. Na základe passportizácie bude jasné, koľko reklamných nosičov sa na území mesta nachádza, ktoré plochy nie sú umiestnené legálne a v ktorých prípadoch tak začnú konanie o odstránení stavieb. Cieľom je tiež vypracovanie koncepcie, kde a aké reklamné zariadenia bude možné v Bratislave umiestňovať či aký formát reklamy je pre danú lokalitu vhodný. Dôležitá pri odstraňovaní zariadení, ktoré nemajú platné povolenie, bude tiež spolupráca mesta a mestských častí a ich stavebných úradov.

„Umiestnenie nelegálnej reklamy je vlastne krádež verejného priestoru, ktorý má patriť všetkým Bratislavčanom,“ povedal primátor Nesrovnal. Passportizácia je jedným z plánovaných krokov mesta, ako dať umiestňovaniu reklamy v Bratislave systém.

Vedenie mesta preto požiadalo o súčinnosť pri dodatočnom nepovoľovaní reklamných stavieb aj stavebné úrady v jednotlivých mestských častiach a zrušilo povolenie reklamným trojnožkám, ktorých sa na pozemkoch hlavného mesta nachádza až 428. V najbližšom čase sa mesto chystá vysporiadať aj s veľkými reklamnými zariadeniami.

„Reklama v určitej miere do mesta patrí. Avšak v únosnej miere a na miestach, kde je to vhodné. Musíme si uvedomiť, že spokojní musia byť iba Bratislavčania, veď oni v meste žijú. S vizuálnym obrazom Bratislavy momentálne spokojní nie sú,“ vysvetlil svoj postoj primátor a dodal, že absolútne nekontrolovaný nárast reklám na každom kroku spôsobuje, že sa úplne ničí dojem z mesta a ľudia sú na to oprávnene alergickí.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  2. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  3. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  4. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  5. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  6. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  7. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  8. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  9. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  10. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 198
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 340
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 688
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 690
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 442
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 747
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 398
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 396
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 239
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 817

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop