Legendárny propeler bratislavské brehy zrejme spájať nebude

Lodná linka sa vrátila na krátko vlani, v skúšobnej prevádzke jazdila približne dva mesiace.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Legendárny propeler, ktorý sa koncom minulého leta na krátky čas vrátil na Dunaj, zrejme tento rok bratislavské brehy spájať nebude.

V staromestskom rozpočte totiž položka na prevádzku lodnej linky chýba. Ako pre agentúru SITA vysvetlila Nora Gubková z kancelárie starostu Starého Mesta, podľa minuloročného odhadu premávka propeleru vyšla denne na približne 500 eur. Mesačné náklady sa tak vyšplhali až na 15-tisíc eur.

Lodnú linku na Dunaj vlani na pár týždňov vrátilo bývalé vedenie Starého Mesta. Išlo o skúšobnú prevádzku.

Rozpočet s propelerom nepočíta

Nový starosta Starého Mesta Radoslav Števčík už začiatkom tohto roka o návrate propeleru hovoril neisto. Keďže vtedy mestská časť nepoznala ekonomickú stránku projektu a finančné náklady, Števčík považoval otázku o propeleri za predčasnú.

Staré Mesto otázku obnovenia legendárnej lodnej linky nezavrhuje, tvrdia, že obnovenie lodnej dopravy cez Dunaj by bolo dobré. No tento rok s ňou v miestnom rozpočte ešte nepočítali.

Turistov tak chce Staré Mesto lákať na iné atrakcie. Každý pondelok napríklad funguje na Rybnom námestí farmársky trh. O necelé dva týždne sa začne v Medickej záhrade aj podujatie Cirkul´art.

Už pred festivalom by sa v staromestských uliciach mali objaviť cirkusoví umelci, priblížila Gubková.

Lodná linka propeler sa na Dunaj vrátila 22. augusta 2014 a premávala len v piatky a víkendy. Po Dunaji sa propeler plavil do 26. októbra 2014. Za ten čas odplával 191 hodín a previezol takmer 7 000 ľudí, najviac si projekt obľúbili rodiny s deťmi. Návštevníci sa propelerom mohli prepraviť na petržalskú stranu Dunaja, zastavoval aj pri Riverparku a nákupnom centre Eurovea. Cestujúcich vozila loď Prešov s kapacitou 220 ľudí.

O obnovení sa hovorilo niekoľko rokov

O obnovení legendárneho propeleru sa hovorilo niekoľko rokov. Staré Mesto pod vedením Tatiany Rosovej spolu so spoločnosťou Nautivia v minulosti predstavili jeden projekt obnovy lodnej linky, ten sa však neskončil úspechom. Zabrzdili ho problémy s vybudovaním prístavísk, ale i privysoké náklady na nové plavidlo či jeho prevádzku. V projekte pôvodne počítali, že po Dunaji sa bude plaviť loď typu katamarán s kapacitou 60 ľudí.

História bratislavského propelera siaha do 19. storočia. Podnikateľ Heinrich Hörnes začal v roku 1891 prevádzkovať tri lode, ktoré kyvadlovým spôsobom premávali medzi dunajskými brehmi. Ľudia lode využívali hlavne na cestu za kaviarňami a kúpaliskom na petržalskom nábreží, neskôr sa rodiny plavili propelerom do lunaparku.

Posledný propeler uviedli do prevádzky v roku 1978 pod menom Kamzík. Na svoju poslednú plavbu sa propeler vydal v roku 2003, linka však bola stratová, preto ju zastavili.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 446
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 539
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 19 997
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 17 027
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 448
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 633
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 877
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 765
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 641
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 065