SME

Budúci rok chcú začať opravovať električkovú trať od Dúbravky po tunel

Modernizovať sa má asi 6,8-kilometrový úsek Dúbravsko Karloveskej radiály od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. SCH. Trnavského a Hanulova v Dúbravke.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. V modernizácii električkových tratí v hlavnom meste sa bude pokračovať. Budúci rok bratislavský magistrát plánuje začať s opravou trate z Dúbravky po tunel pod hradom. Práce by sa mali skončiť až v roku 2018 a mesto odhaduje, že náklady na obnovu trate sa vyšplhajú na vyše 60 miliónov eur. Zámer už mesto predložilo na posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Modernizovať sa má asi 6,8-kilometrový úsek Dúbravsko Karloveskej radiály od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. SCH. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala vlani.

SkryťVypnúť reklamu

"Požiadavka modernizácie električkovej trate vychádza predovšetkým z jej technicky zastaraného a v súčasnosti už nevyhovujúceho stavu," uvádza mesto v zámere. Kompletne vymeniť sa tak má električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením.

Vynoviť sa majú aj nástupiská. Podľa zámeru budú mať osvetlené prístrešky, elektronický informačný systém a bezbariérový prístup. V úseku je pritom 13 električkových zastávok. "Vybrané, dopravne významné, prestupové uzly medzi jednotlivými druhmi dopravy budú riešené ako integrované združené zastávky," uvádza sa v zámere. Aj podchody majú byť podľa zámeru "modernizáciou dotknuté".

Obratisko v Karlovej Vsi sa má prebudovať tak, aby doň mohli električky vojsť aj zo smeru od Dúbravky. Každé priecestie, aj také doteraz neriadené, má byť zase vybavené svetelnou signalizáciou. Mesto to chce urobiť, aby jednak zvýšilo bezpečnosť, ale aj zabezpečilo preferenciu električkovej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré priecestia možno mesto zruší tiež, ak budú v blízkosti iné. "Zrušenie priecestí vyvolá mierne negatívny vplyv na individuálnu automobilovú dopravu v území, nakoľko sa predĺžia jazdné vzdialenosti pre vodičov využívajúcich otočenie v priecestiach," pripúšťa mesto v zámere. Podotýka však, že sa naopak zvýši rýchlosť električiek aj bezpečnosť na trati, keďže bodov, kde môžu nastať kolízie, bude menej.

Mesto v zámere tvrdí, že modernizáciou chce zvýšiť traťovú rýchlosť, únosnosť koľajového spodku, bezpečnosť prevádzky i cestujúcich či znížiť hluk a vibrácie, ktoré táto doprava spôsobuje. "Modernizácia zahŕňa aj vybudovanie nového trakčného vedenia, čo možno považovať za jeden z prínosov pri samotnom estetickom vzhľade dopravnej infraštruktúry v lokalite," uvádza sa v zámere.

SkryťVypnúť reklamu

Celkové investičné náklady na projekt sa odhadujú na 60,06 milióna eur bez DPH. Hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová tvrdí, že mesto to bude financovať pomocou eurofondov. "Ide o klasické financovanie modernizácie tratí z EÚ 5 percent platí mesto, 10 percent štát, 85 percent EÚ," uviedla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 335
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 019
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 166
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 558
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 380
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 111
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 773
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 407
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 984
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 005
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 913
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 962
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 420
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 217
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 880
  8. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 516
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu