Budúci rok chcú začať opravovať električkovú trať od Dúbravky po tunel

Modernizovať sa má asi 6,8-kilometrový úsek Dúbravsko Karloveskej radiály od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. SCH. Trnavského a Hanulova v Dúbravke.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. V modernizácii električkových tratí v hlavnom meste sa bude pokračovať. Budúci rok bratislavský magistrát plánuje začať s opravou trate z Dúbravky po tunel pod hradom. Práce by sa mali skončiť až v roku 2018 a mesto odhaduje, že náklady na obnovu trate sa vyšplhajú na vyše 60 miliónov eur. Zámer už mesto predložilo na posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

Modernizovať sa má asi 6,8-kilometrový úsek Dúbravsko Karloveskej radiály od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. SCH. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala vlani.

"Požiadavka modernizácie električkovej trate vychádza predovšetkým z jej technicky zastaraného a v súčasnosti už nevyhovujúceho stavu," uvádza mesto v zámere. Kompletne vymeniť sa tak má električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením.

Vynoviť sa majú aj nástupiská. Podľa zámeru budú mať osvetlené prístrešky, elektronický informačný systém a bezbariérový prístup. V úseku je pritom 13 električkových zastávok. "Vybrané, dopravne významné, prestupové uzly medzi jednotlivými druhmi dopravy budú riešené ako integrované združené zastávky," uvádza sa v zámere. Aj podchody majú byť podľa zámeru "modernizáciou dotknuté".

Obratisko v Karlovej Vsi sa má prebudovať tak, aby doň mohli električky vojsť aj zo smeru od Dúbravky. Každé priecestie, aj také doteraz neriadené, má byť zase vybavené svetelnou signalizáciou. Mesto to chce urobiť, aby jednak zvýšilo bezpečnosť, ale aj zabezpečilo preferenciu električkovej dopravy.

Niektoré priecestia možno mesto zruší tiež, ak budú v blízkosti iné. "Zrušenie priecestí vyvolá mierne negatívny vplyv na individuálnu automobilovú dopravu v území, nakoľko sa predĺžia jazdné vzdialenosti pre vodičov využívajúcich otočenie v priecestiach," pripúšťa mesto v zámere. Podotýka však, že sa naopak zvýši rýchlosť električiek aj bezpečnosť na trati, keďže bodov, kde môžu nastať kolízie, bude menej.

Mesto v zámere tvrdí, že modernizáciou chce zvýšiť traťovú rýchlosť, únosnosť koľajového spodku, bezpečnosť prevádzky i cestujúcich či znížiť hluk a vibrácie, ktoré táto doprava spôsobuje. "Modernizácia zahŕňa aj vybudovanie nového trakčného vedenia, čo možno považovať za jeden z prínosov pri samotnom estetickom vzhľade dopravnej infraštruktúry v lokalite," uvádza sa v zámere.

Celkové investičné náklady na projekt sa odhadujú na 60,06 milióna eur bez DPH. Hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová tvrdí, že mesto to bude financovať pomocou eurofondov. "Ide o klasické financovanie modernizácie tratí z EÚ 5 percent platí mesto, 10 percent štát, 85 percent EÚ," uviedla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 446
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 539
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 19 997
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 17 027
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 448
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 633
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 877
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 765
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 641
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 065