SME

Nový Starý most už začali natierať na zeleno-sivo

Bude zeleno-sivý, tak ako o tom minulý rok v hlasovaní rozhodli obyvatelia.

Starý most.Starý most. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Nový Starý most v Bratislave už natierajú farbou. Bude zeleno-sivý, tak ako o tom minulý rok v hlasovaní rozhodli obyvatelia. Na konštrukciu začali klásť aj chodníky pre peších a ďalšie segmenty mosta už budú vysúvať aj s nimi. TASR o tom informovala bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do ankety, ktorú mesto na svojom webe odštartovalo koncom januára 2014, prišlo počas troch týždňov 4540 platných hlasov. Viac ako polovicu (2452) získala zeleno-sivá kombinácia, ktorá bola odporúčaná aj v projektovej dokumentácii. Bratislavčania mohli hlasovať ešte za sivú (1171) alebo zelenú farbu(817).

SkryťVypnúť reklamu

"Kombinácia zelenej a sivej farby zvýrazňuje hlavne vertikálne a vodorovné konštrukčné prvky mosta. Táto kombinácia vytvára priestor pre zladenie mostnej konštrukcie s ostatným verejným priestorom, chodníkmi, osvetlením, lavičkami, drobnou architektúrou," vysvetľoval vtedy riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy. V minulosti mal most zelenú povrchovú úpravu, tzv. mostnú zelenú.

Práce dnes pokračujú aj na vysúvaní mosta ponad Dunaj. Podľa hovorkyne sa v týchto chvíľach vysúva ďalších 30 metrov oceľovej konštrukcie a vysunutých tak už bude sedem kusov, čo je spolu 105 metrov nového Starého mosta. "To predstavuje približne štvrtinu z celej dĺžky mosta," podotkla Skokanová.

Na pravú stranu Štúrovej ulice v smere k Dunaju začnú podľa hovorkyne v najbližších dňoch klásť chodníky. Majú byť dláždené. Po nich prídu na rad chodníky na ľavej strane a všetky by mali byť hotové do konca júna.

SkryťVypnúť reklamu

Práce v Petržalke pokračujú podľa mesta bez zdržania. Na električkovom spodku v úseku Bosákova Starý most montujú koľajnice, pracuje sa tiež na chodníkoch obratiska a ďalších terénnych úpravách.

Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 58,8 milióna eur bez DPH. Aby projekt preplatila Európska únia, treba ho dokončiť do konca tohto roka. Podľa tretieho harmonogramu, ktorý firma mestu predložila, sa počíta s dokončením stavby do polovice decembra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 036
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 082
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 312
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 959
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 862
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 568
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 094
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 832
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 291
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 16 064
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 209
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 339
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 838
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 547
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 922
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 006
  1. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  2. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  3. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  4. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  5. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  6. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  7. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  8. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
SkryťZatvoriť reklamu