SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Po tlaku Eurovey mesto nepresunie zástavku, prestup na Šafku bude dlhší

Prestúpiť na bratislavskom Šafárikovom námestí z električky na autobus nebude také rýchle a pohodlné, ako sa plánovalo.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

Majiteľ nákupného centra Eurovea podal námietku a bol vraj pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby.

BRATISLAVA. Autobusová zastávka, ktorá je dnes pred Malou scénou, sa mala presunúť bližšie k námestiu, aby bola prestupná trasa kratšia.

Majiteľ nákupného centra Eurovea však podal námietku a bol vraj pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby. Bývalé vedenie mesta sa tak s ním dohodlo, že sa zastávka teda posúvať nebude. Občianska iniciatíva Lepšia doprava dohodu označila za škandalóznu.

Skryť Vypnúť reklamu

V hlavnom meste sa vlani dohodlo, že sa urobia tri zmeny v projekte, v rámci ktorého sa rekonštruuje Starý most a buduje električka do Petržalky. Jednou z nich bol presun električkovej zastávky pred aulu Univerzity Komenského.

Keďže obratisko autobusov na Šafárikovom námestí už neobnovia, cestujúci tak majú mať vďaka zmene kratšiu trasu k nadväzným autobusovým linkám.

Mesto malo riešenie

Posunúť bližšie sa však mala aj zastávka autobusov, od Malej scény pred Umeleckú besedu. "Aby sa dosiahol čo najkratší, najrýchlejší a najpohodlnejší prestup medzi električkou a autobusmi," vysvetľuje Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava.

Hoci v tomto priestore niet veľa voľného miesta, predsa sa projektantovi podarilo nájsť riešenie, ktoré umožnilo umiestniť zastávku a zároveň zachovať pravé odbočenie na Pribinovu ulicu, podotýka Fundárek.

Skryť Vypnúť reklamu

S riešením súhlasil i zástupca Krajského dopravného inšpektorátu a zastávku pred Umelkou zakreslili aj do dokumentácie, ktorú mesto predložilo do stavebných konaní o zmene stavby pred dokončením.

Lepšia doprava však upozornila, že bývalý primátor Milan Ftáčnik 5. novembra 2014 podpísal dohodu so spoločnosťou Eurovea, zastúpenou predsedom predstavenstva Petrom Korbačkom. Mesto sa v nej podľa iniciatívy zaviazalo, že zastávku autobusov pred Umeleckú besedu neposunie a že to nebude navrhovať ani podporovať. Dohoda tiež má ustanovovať, že zastávka môže byť až za Pribinovou ulicou a jej umiestnenie musí odsúhlasiť Eurovea.

Majiteľ zatlačil cez povolenie

Fundárek dohodu označil za "škandalóznu" a bývalý primátor ňou podľa neho podkopáva snahy o zavedenie moderného nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorého súčasťou musia byť aj kvalitné prestupné väzby.

Skryť Vypnúť reklamu

"Mesto sa dohodou dostalo do vazalského postavenia, v ktorom už nemôže slobodne rozhodovať o umiestnení zastávok MHD a deleguje časť rozhodovania na súkromný subjekt," zdôraznil Fundárek.

Bývalý primátor ale vysvetľuje, že v rámci stavebného konania na zmeny stavby pred dokončením podal stavebnému úradu svoju námietku majiteľ NC Eurovea ako účastník konania zo zákona. "Namietal, že priestor pred Umelkou bude príliš úzky a zhorší sa vjazd do obchodného centra," uviedol Ftáčnik.

Majiteľ Eurovey podľa bývalého primátora považoval svoju námietku za natoľko zásadnú, že bol pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby v lokalite Štúrova a pri vypustení obratiska v Petržalke, a tým skomplikovať jej časový harmonogram.

"To si mesto nemohlo vzhľadom na termíny dovoliť, tak sme dali prednosť dohode, ktorej výsledkom bolo stiahnutie námietky a vydanie stavebného povolenia na zmeny stavby pred dokončením. Vďaka tomu sa začiatkom tohto roku obnovili práce na Štúrovej a výstavba nosného systému pokračuje," vysvetlil Ftáčnik.

Bývalý primátor tiež pripomína, že zastávka pred Umelkou nie je súčasťou nosného dopravného systému a jej umiestnenie bude vždy treba riešiť tak, aby boli rešpektované práva účastníkov konania zo zákona. "Mesto nemalo čas, aby našlo lepšie riešenie, ale to neznamená, že to nie je možné v budúcnosti," dodal Ftáčnik.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 918
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 339
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 15 365
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 9 572
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 303
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 846
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 645
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 437
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 171
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 941
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu