SME

Po tlaku Eurovey mesto nepresunie zástavku, prestup na Šafku bude dlhší

Prestúpiť na bratislavskom Šafárikovom námestí z električky na autobus nebude také rýchle a pohodlné, ako sa plánovalo.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

Majiteľ nákupného centra Eurovea podal námietku a bol vraj pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby.

BRATISLAVA. Autobusová zastávka, ktorá je dnes pred Malou scénou, sa mala presunúť bližšie k námestiu, aby bola prestupná trasa kratšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Majiteľ nákupného centra Eurovea však podal námietku a bol vraj pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby. Bývalé vedenie mesta sa tak s ním dohodlo, že sa zastávka teda posúvať nebude. Občianska iniciatíva Lepšia doprava dohodu označila za škandalóznu.

SkryťVypnúť reklamu

V hlavnom meste sa vlani dohodlo, že sa urobia tri zmeny v projekte, v rámci ktorého sa rekonštruuje Starý most a buduje električka do Petržalky. Jednou z nich bol presun električkovej zastávky pred aulu Univerzity Komenského.

Keďže obratisko autobusov na Šafárikovom námestí už neobnovia, cestujúci tak majú mať vďaka zmene kratšiu trasu k nadväzným autobusovým linkám.

Mesto malo riešenie

Posunúť bližšie sa však mala aj zastávka autobusov, od Malej scény pred Umeleckú besedu. "Aby sa dosiahol čo najkratší, najrýchlejší a najpohodlnejší prestup medzi električkou a autobusmi," vysvetľuje Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava.

Hoci v tomto priestore niet veľa voľného miesta, predsa sa projektantovi podarilo nájsť riešenie, ktoré umožnilo umiestniť zastávku a zároveň zachovať pravé odbočenie na Pribinovu ulicu, podotýka Fundárek.

SkryťVypnúť reklamu

S riešením súhlasil i zástupca Krajského dopravného inšpektorátu a zastávku pred Umelkou zakreslili aj do dokumentácie, ktorú mesto predložilo do stavebných konaní o zmene stavby pred dokončením.

Lepšia doprava však upozornila, že bývalý primátor Milan Ftáčnik 5. novembra 2014 podpísal dohodu so spoločnosťou Eurovea, zastúpenou predsedom predstavenstva Petrom Korbačkom. Mesto sa v nej podľa iniciatívy zaviazalo, že zastávku autobusov pred Umeleckú besedu neposunie a že to nebude navrhovať ani podporovať. Dohoda tiež má ustanovovať, že zastávka môže byť až za Pribinovou ulicou a jej umiestnenie musí odsúhlasiť Eurovea.

Majiteľ zatlačil cez povolenie

Fundárek dohodu označil za "škandalóznu" a bývalý primátor ňou podľa neho podkopáva snahy o zavedenie moderného nosného systému mestskej hromadnej dopravy, ktorého súčasťou musia byť aj kvalitné prestupné väzby.

SkryťVypnúť reklamu

"Mesto sa dohodou dostalo do vazalského postavenia, v ktorom už nemôže slobodne rozhodovať o umiestnení zastávok MHD a deleguje časť rozhodovania na súkromný subjekt," zdôraznil Fundárek.

Bývalý primátor ale vysvetľuje, že v rámci stavebného konania na zmeny stavby pred dokončením podal stavebnému úradu svoju námietku majiteľ NC Eurovea ako účastník konania zo zákona. "Namietal, že priestor pred Umelkou bude príliš úzky a zhorší sa vjazd do obchodného centra," uviedol Ftáčnik.

Majiteľ Eurovey podľa bývalého primátora považoval svoju námietku za natoľko zásadnú, že bol pripravený napadnúť aj stavebné povolenie na zmenu stavby v lokalite Štúrova a pri vypustení obratiska v Petržalke, a tým skomplikovať jej časový harmonogram.

"To si mesto nemohlo vzhľadom na termíny dovoliť, tak sme dali prednosť dohode, ktorej výsledkom bolo stiahnutie námietky a vydanie stavebného povolenia na zmeny stavby pred dokončením. Vďaka tomu sa začiatkom tohto roku obnovili práce na Štúrovej a výstavba nosného systému pokračuje," vysvetlil Ftáčnik.

Bývalý primátor tiež pripomína, že zastávka pred Umelkou nie je súčasťou nosného dopravného systému a jej umiestnenie bude vždy treba riešiť tak, aby boli rešpektované práva účastníkov konania zo zákona. "Mesto nemalo čas, aby našlo lepšie riešenie, ale to neznamená, že to nie je možné v budúcnosti," dodal Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  7. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 35 740
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 024
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 616
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 898
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 4 861
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 083
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 819
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 437
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 58 633
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 277
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 18 966
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 16 621
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 14 220
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 045
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 865
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 434
  1. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  2. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  5. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  6. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  7. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  8. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
SkryťZatvoriť reklamu