Mesto sa chce vrátiť aj k starším podnetom od obyvateľov

Obyvatelia na problémy v Bratislave môžu upozorniť napríklad cez internetový portál www.odkazprestarostu.sk.

Ľudia často hlásia výtlky na cestách.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Vedenie Bratislavy chce do riešenia podnetov z internetového portálu www.odkazprestarostu.sk zapojiť aj mestské organizácie. K špecifickým podnetom od občanov by sa tak mohli vyjadriť a riešiť ich priamo napríklad Mestské lesy, Dopravný podnik Bratislava či Správa telovýchovných a rekreačných zariadení (STaRZ). Ľudí pritom najviac trápia poškodené cesty a chodníky, neporiadok či znečistené životné prostredie.

Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová, nové vedenie hlavného mesta sa spolu s tímom portálu odkazprestarostu.sk snaží nastaviť pravidlá a ciele spolupráce. Radnica podľa hovorkyne chce s obyvateľmi lepšie komunikovať a riešiť aj staršie podnety z minulosti.

Podľa Skokanovej radnica už začiatkom roka prisľúbila zmenu v spolupráci s portálom www.odkazprestarostu.sk, v minulosti vraj bola komunikácia magistrátu s portálom slabšia. "Nové vedenie už začiatkom roka prisľúbilo zmenu, prvé výsledky sú už viditeľné," informuje Skokanová s tým, že reakčný čas na podnet sa skrátil z 24 dní na šesť. Magistrát navyše rozšírili aj tím, ktorý sa venuje riešeniu podnetov od občanov.

Podľa Skokanovej sa vracajú aj k starším oznámeniam a dodatočne na ne reagujú. Výzvou však podľa nej je, či magistrát dokáže zabezpečiť aj ich riešenie. Portál je pritom vraj medzi ľuďmi čoraz obľúbenejší, za minulý rok ho navštívilo takmer 1 200 užívateľov, ktorí pridali vyše 3 000 podnetov týkajúcich sa Bratislavy. „Aj tieto čísla svedčia o tom, že portál odkazprestarostu.sk má v Bratislave svoje opodstatnenie. Budeme robiť všetko pre to, aby občania, ktorí sa takýmto spôsobom na nás obrátia, dostali relevantnú odpoveď v čo najkratšom čase,“ vyjadril sa primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Portál odkazprestarostu.sk rieši aktuálne problémy obyvateľov, no pomáha ľuďom zorientovať sa aj v kompetenciách samosprávy. Pod každým podnetom je totiž zverejnená komunikácia medzi samosprávou a obyvateľmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktoré do riešenia problémov obyvateľov vstupujú.

„Obyvatelia neraz nemajú vedomosť o tom, kto je kompetentný ich problém riešiť, kedy ešte môže zasiahnuť samospráva a kedy už túto možnosť nemá. Zverejnením komunikácie medzi úradníkom a obyvateľom sa o konkrétnom probléme a jeho možných riešeniach dozvedia ďalšie stovky obyvateľov. Prehľadne a bez námahy tak môžu nájsť odpovede na svoje otázky,“ hodnotí Jakub Kmeť z Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť (Slovak Governance Institute - SGI), ktorý portál prevádzkuje.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  2. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  3. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  4. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  5. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  6. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  7. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  8. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  9. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  10. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 452
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 166
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 453
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 501
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 402
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 844
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 553
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 428
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 391
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 845

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop