Drotován: Vplyvy projektu Račany Rosso sú výrazne negatívne

Požaduje preto, aby bol zámer posudzovaný v celku a nie po etapách, taktiež trvá na vypracovaní nezávislej dopravnej štúdie a hydrogeologického posudku.

(Zdroj: Vizualizácia: Račany Rosso)

RAČA. Súčasný projekt výstavby prvej etapy obytného súboru Račany Rosso v bratislavskej mestskej časti Rača je ako celok podľa miestneho poslanca Rače Michala Drotována pre dané územie objemovo nevhodný a jeho vplyvy sú výrazne negatívne. "V predloženej forme nesúhlasím s jeho realizáciou," uviedol poslanec.

Požaduje preto, aby bol zámer posudzovaný v celku a nie po etapách, taktiež trvá na vypracovaní nezávislej dopravnej štúdie a hydrogeologického posudku. Drotován nesúhlasí s tvrdením, že navrhované riešenie je v súlade s urbanistickou štúdiou a doručenými pripomienkami k nej.

"Developer sa vôbec nezaoberal pripomienkami dotknutej verejnosti a ani mestskej časti, čoho dôkazom sú napríklad informácie, že v ďalšej etape bude projekt napojený na Podbrezovskú ulicu," vysvetlil. Táto ulica nie je podľa jeho slov kapacitne vhodná na napojenie obytného súboru Račany Rosso, pretože sa na nej v celej dĺžke nenachádza chodník a výrazne zvýšená doprava by vraj ohrozila obyvateľov penziónu pre dôchodcov.

Miestni poslanec do projektu žiada zapracovať vybudovanie cyklotrasy v rámci vnútorných komunikácií a parkoviska pre bicykle. Požaduje aj vypracovanie hlukovej štúdie, posúdenie potrebných miest v materských a základných školách potrebných po vybudovaní projektu. "Daný projekt túto otázku vôbec nerieši a nenavrhuje ani žiadne reálne stavby, ktoré by mali tento problém vyriešiť, napríklad vybudovanie materskej škôlky, ktorá bude zaradená do siete škôlok," tvrdí Drotován.

Investor sa nevyjadril

Investor sa k pripomienkam miestneho poslanca pre TASR nevyjadril. Mestská časť Rača vo svojom stanovisku k projektu tiež požaduje posudzovať zámer ako celok. Taktiež pokladá za nevyhnutné, aby sa investor podieľal na zvýšení kapacít základnej školy v Rači a riešení vybudovania predškolského zariadenia s kapacitou pre predložený projekt.

Rača zároveň žiada, aby investor upravil bilanciu statickej dopravy zo septembra 2014 a aby navrhovanú novú svetelnú križovatku na Púchovskej ulici vybudoval už v rámci prvej etapy výstavby.

Mestská časť nesúhlasí ani s terénnymi úpravami z južnej strany objektu a rovnako požaduje upraviť podlažnosť niektorých objektov, aby bol zámer v súlade so záväznou časťou územného plánu mesta. "Investor musí preukázať, že stavby sú v súlade s územným plánom. V danej lokalite je možné stavať bytové domy do štyroch nadzemných podlaží," spresnila pre TASR hovorkyňa starostu Rače Eva Miklánková.

Svoje stanovisko k posudzovaniu vplyvov navrhovanej činnosti na životné prostredie mohla do 10. februára na Okresný úrad Bratislava zasielať aj verejnosť.

Grafobal

Za projektom má stáť skupina Grafobal. Navrhovateľ zámeru spoločnosť Creative plánuje obytný súbor Račany Rosso začať stavať v septembri 2016 a výstavbu dokončiť o takmer dva roky neskôr. Podľa predloženého zámeru by sa v prvej etape mali vybudovať tri bytové domy so 156 bytmi a podzemnými garážami. Celkovo tu má vzniknúť 218 parkovacích miest.

Projekt sa má realizovať v Rači medzi Púchovskou cestou a vinohradmi ležiacimi na južných úbočiach Malých Karpát. Zo severnej strany je územie ohraničené vinohradmi, na západnej strane leží obytný súbor Račany Bianco a ulica Pri vinohradoch. Z južnej strany sa nachádza obytný súbor Komisárky. Investor počíta s celkovými nákladmi na výstavbu vo výške približne 12 miliónov eur.

V minulosti prebehla proti danému zámeru Račany Rosso aj petícia. Svoj nesúhlas vtedy vyjadrilo viac ako 1800 občanov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 445
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 553
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 000
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 17 007
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 460
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 633
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 853
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 749
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 648
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 057