SME

Mesto počíta, koľko by ho stál vlastný podnik na údržbu ciest

O svoje cesty sa možno Bratislava bude v budúcnosti starať sama.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

Mesto o vyčíslenie nákladov žiadalo vlani ešte bývalé zastupiteľstvo.

BRATISLAVA. Finančné oddelenie mesta totiž v súčasnosti počíta náklady, koľko by magistrát stálo zriadenie komunálneho podniku alebo obchodnej spoločnosti. Mestskí poslanci totiž firme, s ktorou má dnes magistrát podpísanú zmluvu, často vyčítali, že mesto jej veľa platí, avšak nedostáva adekvátne služby. Finančnú analýzu by mali poslanci dostať do konca júna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto o vyčíslenie nákladov žiadalo vlani ešte bývalé zastupiteľstvo. "Podľa našich informácií žiadna takáto analýza nebola za minulého vedenia pripravená. Bola pripravená iba interná informácia na základe pokynu vtedajšieho vedenia, ktorá obsahovala len popis, čo obsahuje letná a zimná údržba a jednotlivé výmery," povedala pre TASR hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Potvrdila, že finančná analýza sa však momentálne pripravuje.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte pred júnom, už na rokovanie zastupiteľstva tento mesiac, si však poslanci vyžiadali informáciu o zmluvnom vzťahu s dodávateľom zimnej údržby i o obstarávaní, ktoré mu predchádzalo. Poslanci chceli tiež vedieť, či je možné zmluvu vypovedať. Z informačného materiálu, o ktorom bude tento týždeň rokovať mestská rada, vyplýva, že zmluvu by bolo najlepšie ukončiť dohodou.

Zmluvu s firmou A.R.K. technické služby podpísalo mesto ešte počas šéfovania primátora Andreja Ďurkovského v novembri roku 2010 a platí osem rokov. Mesto ju teda podľa predkladanej informácie môže ukončiť, ak uplynie lehota, teda asi o tri a pol roka, alebo, ak sa vyčerpá určený objem peňazí. Firma vyhrala obstarávanie so sumou 69,36 milióna eur bez DPH.

Mesto i firma môže tiež odstúpiť od zmluvy, ak sa strany pre zvýšené či znížené náklady nedohodnú na zmene jednotkovej ceny alebo ak firma podstatne poruší zmluvné povinnosti. "Do úvahy teda prichádza možnosť jej ukončenia dohodou zmluvných strán," uvádza sa v informačnom materiáli.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto sa už s firmou medzičasom dohodlo na niekoľkých opatreniach, ktoré sa týkajú zimnej údržby. Kde sa nachádzajú a kadiaľ jazdia vozidlá, už dokáže kontrolovať online. Na 43 sypačov, teda na všetky s pluhom nad štyri tony, totiž nainštalovali GPS zariadenia. Firma by tiež mala robiť preventívne posyp na mostoch i v kopcovitých terénoch. "A podobne v prípade mínusových teplôt a zvýšenej vlhkosti vzduchu alebo v prípade predpokladaného spádu snehu," doplnila Skokanová.

Ako prevencia voči stavu, keď vozidlá zimnej údržby stoja v zápchach, majú byť pred očakávaným spádom snehu rozmiestnené v jednotlivých rajónoch. Tam budú čakať na pokyn. Spoločnosť bude tiež podľa Skokanovej pluhovať aj komunikácie, ktoré síce nie sú v správe hlavného mesta, ale sú dôležité pre zjazdnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ kancelárie bývalého primátora Ľubomír Andrassy vlani vysvetľoval, že mesto platí vyše 80 zamestnancom aj vtedy, ak nič nerobia. Andrassy poukazoval na to, že 6,50 eura na hodinu dostáva človek, ktorý je v teréne a pracuje, no len o 0,80 eura menej ten, ktorý nič nerobí, ale je v pohotovosti. Mesto taktiež podľa Andrassyho platí aj za státie 54 mechanizmov, a to poplatok osem eur. Ak sa vozidlo používa v teréne, cena je viac ako 27 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 694
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 908
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 670
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 982
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 624
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 378
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 061
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 332
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 225
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 684
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu