SME

Cesty patria podľa cyklokuriéra všetkým, nielen vodičom

Vznik cyklokuriérskej služby Švihaj Šuhaj v Bratislave bol inšpirovaný už dlhodobo fungujúcou firmou v Budapešti, momentálne hľadá možnosti ako preniknúť za hranice hlavného mesta.

BRATISLAVA. Slovenskí vodiči si podľa cyklokuriéra musia zvyknúť, že dopravné koridory v meste sú priestorovo obmedzené a nedá sa všade vybudovať segregovaná infraštruktúra pre každý druh dopravy. "Cesty patria všetkým, nielen vodičom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto sa musíme naučiť cestu zdieľať a byť k sebe navzájom ohľaduplní. Čo, žiaľ, zatiaľ nepochopili ani všetci vodiči ani cyklisti. Je však nutné si uvedomiť, že okolo cyklistu nie je 1 tona ocele, ktorá ho chráni pred okolím," povedal pre TASR Šimon Krošlák z cyklokuriérskej služby Švihaj Šuhaj.

SkryťVypnúť reklamu

Upozornil preto, že tak ako by mal mať chodec prednosť pred cyklistom, tak by cyklista mal mať prednosť pred autom. "Samozrejme nie automaticky na každej križovatke, ale pri konfliktných situáciách a pri budovaní infraštruktúry by mali mať prednosť tí zraniteľnejší. Z vlastného pozorovania môžem usúdiť, že ohľaduplnosť vodičov sa pomaly zlepšuje, ale od úrovne vo vyspelých západných mestách je to ešte ďaleko," skonštatoval.

V hlavnom meste sa podľa jeho slov s rozvojom cyklistickej infraštruktúry dlhé roky nerobilo vôbec nič, až kým aktivisti donútili mesto zaoberať sa aj touto problematikou. "Za posledné roky sa vybudovalo iba zopár kilometrov novej cykloinfraštruktúry, niekoľko bolo obnovených a vyskúšali sa tu nové riešenia. Sieť cyklotrás však stále nie je ani zďaleka prepojená a je nedostatočná. Negatívne je, že niektorí úradníci, či dopravní policajti vôbec nemajú skúsenosti s mestskou cyklomobilitou, a preto mnohé nové riešenia, ktoré prejdú celým byrokratickým aparátom a nakoniec sa realizujú, sú nevhodné, niekedy aj nebezpečné a hlavne nedotiahnuté do konca, a preto ich prínos je len obmedzený," uviedol Krošlák.

SkryťVypnúť reklamu

Vznik cyklokuriérskej služby Švihaj Šuhaj v Bratislave bol inšpirovaný už dlhodobo fungujúcou firmou v Budapešti, momentálne hľadá možnosti ako preniknúť za hranice hlavného mesta. "Niekedy bolo ťažké zákazníkov presvedčiť o našej profesionalite. Niekedy si mysleli, že si robíme ´srandu´, že doručujeme zásielky na bicykli a k tomu ten názov... ," zaspomínal Krošlák.

Cyklodoprava

Primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

Cieľom rozvoja alternatívnych foriem dopravy nie sú príkazy, ale možnosti, tvrdí primátor.


SITA 5

Niektoré majú aj cezhraničný význam. Pozrite si, ktoré úseky plánujú vybudovať.


SITA 2
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 415
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 239
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 132
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 504
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 203
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 173
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 720
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 900
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 014
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 894
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 769
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 993
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 830
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 588
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 520
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu