Na jar pokračuje oprava električkovej trate z hlavnej stanice

Od apríla plánuje mesto opravovať úsek od Kýčerského po Radlinského ulicu, modernizácia nadväzuje na minuloročnú opravu vrchného úseku trate z hlavnej stanice.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Oprava električkovej trate z Hlavnej stanice Bratislava bude na jar pokračovať. Do leta by mala byť trať opravená až po Radlinského ulicu. Rekonštrukcia bude stáť 4 438 705 eur. Financovaná je z kohézneho fondu, 85 percent nákladov na modernizáciu preplatí Európska únia, 10 percent štát. Mesto sa bude na projekte podieľať piatimi percentami, teda sumou 221 935 eur. Uviedla to v rozhovore pre agentúru SITA hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

Bratislavská radnica plánuje s prácami začať v apríli tohto roka. Na stavbu už majú dodávateľa, ktorý vzišiel zo súťaže. Električkovú trať by mali opraviť za tri mesiace. „Oprava sa týka úseku medzi Kýčerského a Radlinského ulicou a ide o rekonštrukciu električkovej trate a zastávok,“ priblížila Kratochvílová. Práce na trati opäť zastavia premávku električiek na hlavnú stanicu. Električky zo stanice jazdili len pár mesiacov, od vlaňajšieho novembra. Po rokoch totiž vrchnú časť nevyhovujúcej električkovej trate z hlavnej stanice opravili a opäť na ňu pustili električky.

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru - spoločnosť Transprojekt.

Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014. Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta. Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, na uskutočnenie projektu má už len necelé dva roky.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  3. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  4. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  8. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  9. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  10. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 561
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 500
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 490
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 735
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 585
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 946
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 953
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 397
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 934
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 475

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop