SME

Na jar pokračuje oprava električkovej trate z hlavnej stanice

Od apríla plánuje mesto opravovať úsek od Kýčerského po Radlinského ulicu, modernizácia nadväzuje na minuloročnú opravu vrchného úseku trate z hlavnej stanice.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Oprava električkovej trate z Hlavnej stanice Bratislava bude na jar pokračovať. Do leta by mala byť trať opravená až po Radlinského ulicu. Rekonštrukcia bude stáť 4 438 705 eur. Financovaná je z kohézneho fondu, 85 percent nákladov na modernizáciu preplatí Európska únia, 10 percent štát. Mesto sa bude na projekte podieľať piatimi percentami, teda sumou 221 935 eur. Uviedla to v rozhovore pre agentúru SITA hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bratislavská radnica plánuje s prácami začať v apríli tohto roka. Na stavbu už majú dodávateľa, ktorý vzišiel zo súťaže. Električkovú trať by mali opraviť za tri mesiace. „Oprava sa týka úseku medzi Kýčerského a Radlinského ulicou a ide o rekonštrukciu električkovej trate a zastávok,“ priblížila Kratochvílová. Práce na trati opäť zastavia premávku električiek na hlavnú stanicu. Električky zo stanice jazdili len pár mesiacov, od vlaňajšieho novembra. Po rokoch totiž vrchnú časť nevyhovujúcej električkovej trate z hlavnej stanice opravili a opäť na ňu pustili električky.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru - spoločnosť Transprojekt.

Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014. Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta. Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, na uskutočnenie projektu má už len necelé dva roky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Čo majú spoločné roboty s legom? Prekvapivo veľa
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 193
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 5 393
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 031
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 650
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 964
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 765
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 726
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook 1 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 661
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 078
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 777
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 158
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 8 760
  6. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 8 695
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 834
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 373
  1. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  2. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  3. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  4. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  5. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  6. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  7. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  8. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
SkryťZatvoriť reklamu