Na Dunaji presmerujú lode, začnú stavať pilier mosta

Práce na prestavbe Starého mosta meškajú desať týždňov, radnica nariadila viaceré opatrenia, projekt hradený z eurofondov totiž musia dokončiť do konca tohto roka.

Stavba mešká.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Zhotoviteľ prestavby Starého mosta v Bratislave začne od budúceho týždňa pripravovať výstavbu nového piliera mosta. Od pondelka preto presmerujú lodnú dopravu na Dunaji do druhej dráhy. Nový pilier nahradí zbúraný tretí a štvrtý pilier, rozšíri sa tak plavebný priestor na Dunaji. Zároveň robotníci pokračujú na zosilňovaní piateho piliera, ktorý je dôležitý pre následné vysúvanie mostovej konštrukcie. Agentúru SITA o stave prác na Starom moste informovala hovorkyňa mesta Bratislavy Ivana Skokanová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Práce na prestavbe Starého mosta a budovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky meškajú desať týždňov. Primátor Ivo Nesrovnal preto ešte v januári nariadil viaceré opatrenia, aby sklz na stavbe znížil. Nový most už budú napríklad montovať na dvoch montovacích konštrukciách, nie len na jednej ako doteraz.

Kým druhá sa zatiaľ dokončuje, na tej prvej už možno vidieť časť nového Starého mosta. Celú konštrukciu mosta vyrábajú a dovážajú z oceliarní vo Vítkoviciach. Urýchliť práce na dopravnom projekte má aj trojzmenná prevádzka, ktorú bratislavská radnica nariadila od marca. Pracovať sa tak bude vo dne i v noci, na robotníkov budú nepretržite dohliadať pracovníci magistrátu. Starý most i električková trať zo Šafárikovho námestia po Bosákovu musia byť hotové, skolaudované a práce vyfakturované do konca tohto roka, inak hrozí, že by projekt Európska únia nemusela preplatiť. V takom prípade by musela približne 70 miliónov eur (s DPH) za stavbu zaplatiť Bratislava.

Pohli sa už vraj aj práce na Štúrovej ulici. Tá je už vyše roka rozkopaná, neprejazdná je pre autá i mestskú hromadnú dopravu. Práce zabrzdili zmeny v projekte, ktoré iniciovalo ešte bývalé vedenie Bratislavy.

K posunutiu električkovej trate, zastávky a k novému chodníku pre cyklistov zhotoviteľ musel prepracovať projektovú dokumentáciu a získať stavebné povolenia. Právoplatné stavebné povolenia už podľa Skokanovej majú. "Na ulici sa zakladajú trakčné stožiare a dokončujú vodovodné prípojky. Okamžite po položení káblov sa začne s úpravami chodníkov na jednej strane Štúrovej ulice," vysvetlila Skokanová s tým, že vyriešiť sa už podarilo aj problémy s kolektorom na Šafárikovom námestí. Bez meškaní a výraznejších zdržaní sú vraj len práce na petržalskej strane Dunaja. Robotníci tu dokončujú estakádu na Einsteinovej ulici a podložie pre električkové koľajnice.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH, a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 677
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 298
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 233
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 347
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 705
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 974
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 249
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 350
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 187
  10. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 094