SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Mesto vytvorilo zoznam ciest, ktoré budú v zime odhŕňať ako prvé

Po novom by tiež mali autá zimnej údržby kontrolovať cez GPS systém.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Hlavné mesto vytvorilo zoznam ciest, na ktoré majú chodiť čistiace mechanizmy ako prvé odhŕňať sneh. Podľa primátora Iva Nesrovnala (nezávislý) dosiaľ takýto zoznam neexistoval. Po novom by tiež malo mesto autá zimnej údržby kontrolovať cez GPS systém, mali by sa začať robiť i preventívne posypy a ak bude Bratislava očakávať sneženie, vozidlá sa majú už pred ním rozmiestniť do jednotlivých rajónoch, aby potom nestáli v zápchach.

Bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová vysvetľuje, že vozidlá zimnej údržby by mali ako prvé podľa zoznamu čistiť centrálnu mestskú oblasť. Tam bratislavský magistrát zaradil Staromestskú ulicu, Hodžovo námestie, Suché mýto, Župné a Hurbanovo námestie, Námestie SNP, Kamenné, Primaciálne, Hlavné a Františkánske námestie, Štefánikovu ulicu, Most SNP, Most Apollo a lávky, Námestie Franza Liszta, Hlavnú železničnú stanicu, Pražskú a Brniansku ulicu, Palisády, Mudroňovu ulicu, okolie hradu a Slavína, Mlynské nivy a priestor autobusovej stanice.

Skryť Vypnúť reklamu

Zoznam ulíc

Keď už budú prejazdné tieto cesty, mechanizmy by mali ísť do širšej oblasti mesta. Podľa zoznamu sú to ulice Šancová, Vajnorská, Trnavská, Rožňavská, Galvaniho, Ivanská cesta, Račianska, Žitná, Púchovská, Rybničná, Gagarinova, Popradská, Ulica svornosti, Slovnaftská, Bajkalská, Podkolibská, Kramáre, Lamačská, Hodonínska, Mlynská dolina, Botanická, Karloveská, Dlhé diely, Ulica Mikuláša Schneidera Trnavského, Devínska cesta, Einsteinova ulica, Panónska a Viedenská cesta, Kopčianska ulica a železničná stanica v Petržalke, Rusovská cesta, Dolnozemská cesta a hlavné ťahy cez Rusovce, Jarovce a Čunovo.

Hovorkyňa však pripomína, že zoznam je zatiaľ len pracovnou verziou a rozšíri sa ešte o pripomienky mestských poslancov. Pribudnúť tak majú do zoznamu najmä oblasti Podunajských Biskupíc a Vrakune. "Dispečeri komunikácie podľa zoznamu denne kontrolujú," dodala.

Skryť Vypnúť reklamu

Firma A.R.K. technické služby tiež podľa hovorkyne po rokovaniach s mestom sľúbila, že na vlastné náklady zabezpečí, aby mali všetky mechanizmy zimnej údržby zariadenia na ich monitorovanie. Prostredníctvom GPS systémov ich bude kontrolovať nielen mestský dispečing, ale neskôr možno aj samotní Bratislavčania. "Túto službu chceme následne aj rozšíriť do takej miery, aby Bratislavčania mohli sledovať, kadiaľ posypové autá jazdia online," podotkla Skokanová.

Preventívne posypy

Firma by tiež mala robiť preventívne posypy na mostoch či v kopcovitých terénoch. Ako prevencia voči stavu, kedy vozidlá zimnej údržby stoja v zápchach, majú byť pred očakávaným spádom snehu rozmiestnené v jednotlivých rajónoch. Tam budú čakať na pokyn. "Ale, ak toto doteraz nerobili, čo je to za firma?" podotkol starosta Petržalky Vladimír Bajan.

Skryť Vypnúť reklamu

Viacerí mestskí poslanci už firme A.R.K. technické služby vyčítali, že mesto za jej služby veľa platí, avšak málo dostáva. Nesrovnal počas zimy zmluvu s firmou vypovedať nechce. Na marcové rokovanie zastupiteľstva si ale už poslanci vyžiadali informáciu o zmluvnom vzťahu s dodávateľom zimnej údržby, o obstarávaní, ktoré mu predchádzalo i o možnostiach ukončenia zmluvy a náhradnom riešení.

Zmluvu so súkromnou firmou podpísalo mesto ešte počas šéfovania primátora Andreja Ďurkovského, a to v roku 2010. Platí osem rokov. Riaditeľ kancelárie bývalého primátora Ľubomír Andrassy vlani vysvetľoval, že mesto platí vyše 80 zamestnancom aj vtedy, ak nič nerobia. Andrassy poukazoval na to, že 6,50 eura na hodinu dostáva človek, ktorý je v teréne a pracuje, no len o 0,80 eura menej ten, ktorý nič nerobí, ale je v pohotovosti. Mesto taktiež podľa Andrassyho platí aj za státie 54 mechanizmov, a to poplatok osem eur. Ak sa vozidlo používa v teréne, cena je viac ako 27 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  4. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  5. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  2. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  6. Bývanie v meste predlžuje život
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  10. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 28 123
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 319
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 713
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 682
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 357
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 111
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 7 965
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 958
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 685
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 457
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu