SME

Mesto vytvorilo zoznam ciest, ktoré budú v zime odhŕňať ako prvé

Po novom by tiež mali autá zimnej údržby kontrolovať cez GPS systém.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Hlavné mesto vytvorilo zoznam ciest, na ktoré majú chodiť čistiace mechanizmy ako prvé odhŕňať sneh. Podľa primátora Iva Nesrovnala (nezávislý) dosiaľ takýto zoznam neexistoval. Po novom by tiež malo mesto autá zimnej údržby kontrolovať cez GPS systém, mali by sa začať robiť i preventívne posypy a ak bude Bratislava očakávať sneženie, vozidlá sa majú už pred ním rozmiestniť do jednotlivých rajónoch, aby potom nestáli v zápchach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová vysvetľuje, že vozidlá zimnej údržby by mali ako prvé podľa zoznamu čistiť centrálnu mestskú oblasť. Tam bratislavský magistrát zaradil Staromestskú ulicu, Hodžovo námestie, Suché mýto, Župné a Hurbanovo námestie, Námestie SNP, Kamenné, Primaciálne, Hlavné a Františkánske námestie, Štefánikovu ulicu, Most SNP, Most Apollo a lávky, Námestie Franza Liszta, Hlavnú železničnú stanicu, Pražskú a Brniansku ulicu, Palisády, Mudroňovu ulicu, okolie hradu a Slavína, Mlynské nivy a priestor autobusovej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Zoznam ulíc

Keď už budú prejazdné tieto cesty, mechanizmy by mali ísť do širšej oblasti mesta. Podľa zoznamu sú to ulice Šancová, Vajnorská, Trnavská, Rožňavská, Galvaniho, Ivanská cesta, Račianska, Žitná, Púchovská, Rybničná, Gagarinova, Popradská, Ulica svornosti, Slovnaftská, Bajkalská, Podkolibská, Kramáre, Lamačská, Hodonínska, Mlynská dolina, Botanická, Karloveská, Dlhé diely, Ulica Mikuláša Schneidera Trnavského, Devínska cesta, Einsteinova ulica, Panónska a Viedenská cesta, Kopčianska ulica a železničná stanica v Petržalke, Rusovská cesta, Dolnozemská cesta a hlavné ťahy cez Rusovce, Jarovce a Čunovo.

Hovorkyňa však pripomína, že zoznam je zatiaľ len pracovnou verziou a rozšíri sa ešte o pripomienky mestských poslancov. Pribudnúť tak majú do zoznamu najmä oblasti Podunajských Biskupíc a Vrakune. "Dispečeri komunikácie podľa zoznamu denne kontrolujú," dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Firma A.R.K. technické služby tiež podľa hovorkyne po rokovaniach s mestom sľúbila, že na vlastné náklady zabezpečí, aby mali všetky mechanizmy zimnej údržby zariadenia na ich monitorovanie. Prostredníctvom GPS systémov ich bude kontrolovať nielen mestský dispečing, ale neskôr možno aj samotní Bratislavčania. "Túto službu chceme následne aj rozšíriť do takej miery, aby Bratislavčania mohli sledovať, kadiaľ posypové autá jazdia online," podotkla Skokanová.

Preventívne posypy

Firma by tiež mala robiť preventívne posypy na mostoch či v kopcovitých terénoch. Ako prevencia voči stavu, kedy vozidlá zimnej údržby stoja v zápchach, majú byť pred očakávaným spádom snehu rozmiestnené v jednotlivých rajónoch. Tam budú čakať na pokyn. "Ale, ak toto doteraz nerobili, čo je to za firma?" podotkol starosta Petržalky Vladimír Bajan.

SkryťVypnúť reklamu

Viacerí mestskí poslanci už firme A.R.K. technické služby vyčítali, že mesto za jej služby veľa platí, avšak málo dostáva. Nesrovnal počas zimy zmluvu s firmou vypovedať nechce. Na marcové rokovanie zastupiteľstva si ale už poslanci vyžiadali informáciu o zmluvnom vzťahu s dodávateľom zimnej údržby, o obstarávaní, ktoré mu predchádzalo i o možnostiach ukončenia zmluvy a náhradnom riešení.

Zmluvu so súkromnou firmou podpísalo mesto ešte počas šéfovania primátora Andreja Ďurkovského, a to v roku 2010. Platí osem rokov. Riaditeľ kancelárie bývalého primátora Ľubomír Andrassy vlani vysvetľoval, že mesto platí vyše 80 zamestnancom aj vtedy, ak nič nerobia. Andrassy poukazoval na to, že 6,50 eura na hodinu dostáva človek, ktorý je v teréne a pracuje, no len o 0,80 eura menej ten, ktorý nič nerobí, ale je v pohotovosti. Mesto taktiež podľa Andrassyho platí aj za státie 54 mechanizmov, a to poplatok osem eur. Ak sa vozidlo používa v teréne, cena je viac ako 27 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  6. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  7. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  8. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 7 749
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 107
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 346
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 168
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 878
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 666
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 987
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 785
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 056
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 497
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 678
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 929
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 474
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 5 323
  7. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 462
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 4 113
  1. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  2. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  3. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  4. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  5. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  6. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  7. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  8. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
SkryťZatvoriť reklamu