SME

Mesto vytvorilo zoznam ciest, ktoré budú v zime odhŕňať ako prvé

Po novom by tiež mali autá zimnej údržby kontrolovať cez GPS systém.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Hlavné mesto vytvorilo zoznam ciest, na ktoré majú chodiť čistiace mechanizmy ako prvé odhŕňať sneh. Podľa primátora Iva Nesrovnala (nezávislý) dosiaľ takýto zoznam neexistoval. Po novom by tiež malo mesto autá zimnej údržby kontrolovať cez GPS systém, mali by sa začať robiť i preventívne posypy a ak bude Bratislava očakávať sneženie, vozidlá sa majú už pred ním rozmiestniť do jednotlivých rajónoch, aby potom nestáli v zápchach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová vysvetľuje, že vozidlá zimnej údržby by mali ako prvé podľa zoznamu čistiť centrálnu mestskú oblasť. Tam bratislavský magistrát zaradil Staromestskú ulicu, Hodžovo námestie, Suché mýto, Župné a Hurbanovo námestie, Námestie SNP, Kamenné, Primaciálne, Hlavné a Františkánske námestie, Štefánikovu ulicu, Most SNP, Most Apollo a lávky, Námestie Franza Liszta, Hlavnú železničnú stanicu, Pražskú a Brniansku ulicu, Palisády, Mudroňovu ulicu, okolie hradu a Slavína, Mlynské nivy a priestor autobusovej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Zoznam ulíc

Keď už budú prejazdné tieto cesty, mechanizmy by mali ísť do širšej oblasti mesta. Podľa zoznamu sú to ulice Šancová, Vajnorská, Trnavská, Rožňavská, Galvaniho, Ivanská cesta, Račianska, Žitná, Púchovská, Rybničná, Gagarinova, Popradská, Ulica svornosti, Slovnaftská, Bajkalská, Podkolibská, Kramáre, Lamačská, Hodonínska, Mlynská dolina, Botanická, Karloveská, Dlhé diely, Ulica Mikuláša Schneidera Trnavského, Devínska cesta, Einsteinova ulica, Panónska a Viedenská cesta, Kopčianska ulica a železničná stanica v Petržalke, Rusovská cesta, Dolnozemská cesta a hlavné ťahy cez Rusovce, Jarovce a Čunovo.

Hovorkyňa však pripomína, že zoznam je zatiaľ len pracovnou verziou a rozšíri sa ešte o pripomienky mestských poslancov. Pribudnúť tak majú do zoznamu najmä oblasti Podunajských Biskupíc a Vrakune. "Dispečeri komunikácie podľa zoznamu denne kontrolujú," dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Firma A.R.K. technické služby tiež podľa hovorkyne po rokovaniach s mestom sľúbila, že na vlastné náklady zabezpečí, aby mali všetky mechanizmy zimnej údržby zariadenia na ich monitorovanie. Prostredníctvom GPS systémov ich bude kontrolovať nielen mestský dispečing, ale neskôr možno aj samotní Bratislavčania. "Túto službu chceme následne aj rozšíriť do takej miery, aby Bratislavčania mohli sledovať, kadiaľ posypové autá jazdia online," podotkla Skokanová.

Preventívne posypy

Firma by tiež mala robiť preventívne posypy na mostoch či v kopcovitých terénoch. Ako prevencia voči stavu, kedy vozidlá zimnej údržby stoja v zápchach, majú byť pred očakávaným spádom snehu rozmiestnené v jednotlivých rajónoch. Tam budú čakať na pokyn. "Ale, ak toto doteraz nerobili, čo je to za firma?" podotkol starosta Petržalky Vladimír Bajan.

SkryťVypnúť reklamu

Viacerí mestskí poslanci už firme A.R.K. technické služby vyčítali, že mesto za jej služby veľa platí, avšak málo dostáva. Nesrovnal počas zimy zmluvu s firmou vypovedať nechce. Na marcové rokovanie zastupiteľstva si ale už poslanci vyžiadali informáciu o zmluvnom vzťahu s dodávateľom zimnej údržby, o obstarávaní, ktoré mu predchádzalo i o možnostiach ukončenia zmluvy a náhradnom riešení.

Zmluvu so súkromnou firmou podpísalo mesto ešte počas šéfovania primátora Andreja Ďurkovského, a to v roku 2010. Platí osem rokov. Riaditeľ kancelárie bývalého primátora Ľubomír Andrassy vlani vysvetľoval, že mesto platí vyše 80 zamestnancom aj vtedy, ak nič nerobia. Andrassy poukazoval na to, že 6,50 eura na hodinu dostáva človek, ktorý je v teréne a pracuje, no len o 0,80 eura menej ten, ktorý nič nerobí, ale je v pohotovosti. Mesto taktiež podľa Andrassyho platí aj za státie 54 mechanizmov, a to poplatok osem eur. Ak sa vozidlo používa v teréne, cena je viac ako 27 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 608
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 534
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 817
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 013
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 975
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 644
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 363
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 764
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 522
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 385
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 165
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 375
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 348
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 131
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 424
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu