Oproti pôvodnému harmonogramu má Starý most meškať mesiace

Podľa harmonogramu zo septembra minulého roka sa mal projekt dokončiť do konca októbra tohto roku.

Stavba mešká.

BRATISLAVA. Rekonštrukcia bratislavského Starého mosta síce mešká priznaných desať týždňov, ale takýto sklz nabrala stavba len od septembra minulého roka. Pre TASR to povedal predseda poslaneckého Pravicového klubu a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler. Na jeseň sa totiž harmonogram upravoval po tom, čo práce stáli pre podozrenie, že pod hladinou Dunaja sa nachádzajú nevybuchnuté míny.

"Za štyri mesiace teda stihol dodávateľ meškať s prácami 2,5 mesiaca. To je úplne hrozivé," skonštatoval Uhler.

Podľa harmonogramu zo septembra minulého roka sa mal projekt dokončiť do konca októbra tohto roku. V polovici januára zhotoviteľ, spoločnosť Eurovia SK, priznala desaťtýždňový sklz a momentálne sa má prijať znova ďalší nový harmonogram. Hovorkyňa spoločnosti Lenka Kubejová uviedla, že spoločnosť ho už predložila mestu na schválenie. Aby projekt preplatila Európska únia, most s električkou do Petržalky musí byť dokončený a skolaudovaný do konca roka.

Osem mesiacov

Uhler ale poukázal na to, že ak by sa porovnali dnešné práce s pôvodným harmonogramom, ktorý počíta s dokončením stavby do konca augusta, projekt by bol v sklze mesiace. "Podľa pôvodného harmonogramu mal byť pilier číslo štyri zbúraný v prvej polovici júna 2014. Je v sklze minimálne osem mesiacov," porovnal Uhler.

Pokračoval, že umelý ostrov, v ktorom sa má budovať nový pilier, mal byť zase hotový vlani v auguste. "Ten je v sklze takmer šesť mesiacov. A svetelná signalizácia na Šafárikovom námestí mala byť hotová koncom augusta minulého roku. Dodnes nie je," porovnal Uhler. Podľa jeho slov tak stále upravovanie harmonogramu nepomôže a treba veľmi dôrazne kontrolovať dodržiavanie toho súčasného. "Ten je naplánovaný úplne natesno," podotkol.

Nechcú zverejniť harmonogram

Kubejová harmonogramy zverejniť nechce, povedala, že ide o interný dokument spoločnosti. Zverejniť ho však žiada napríklad aj predseda najväčšieho mestského klubu poslancov, Bratislavského klubu, Ján Budaj. "Zverejnite na mestskom webe konkrétny harmonogram, aby ľudia videli, ako sa plnia termíny," vyzval na minulotýždňovom zasadnutí zastupiteľstva primátora Iva Nesrovnala. "Harmonogram zverejníme, keď ho budeme mať. Zatiaľ nie je," prisľúbil šéf mesta, ktorý uvažuje aj o tom, že na stavbu nainštaluje pre kontrolu prác webkamery.

Nesrovnal v polovici januára nariadil, aby sa na Starom moste od marca pracovalo nonstop a aby sa na petržalskej strane vytvorila aj druhá montovňa, kde sa budú spájať časti mosta. Ten sa vyrába v ostravských Vítkoviciach, podľa hlavnej dopravnej inžinierky Tatiany Kratochvílovej sa s jeho výrobou začalo o tri mesiace neskôr. Hovorkyňa Eurovia SK však uviedla, že prvé časti oceľovej konštrukcie sú už v Bratislave a do konca mesiaca by sa malo uskutočniť prvé vysúvanie mosta nad rieku.

"Zváranie jednotlivých častí oceľovej konštrukcie trvá približne 11 až 14 dní a následne sa konštrukcia za 24 hodín vysunie nad Dunaj. Tento cyklus sa následne opakuje so zváraním ďalších segmentov mosta," vysvetlila Kubejová. Most sa má podľa jej slov vysúvať vždy po 30 metroch a mesačne sa majú stihnúť dve vysunutia, čiže 60 metrov. Most má pritom dĺžku 460 metrov.

Na petržalskej strane majú ísť práce podľa harmonogramu, na staromestskú sa tento mesiac stavebníci vracajú. Práce spomalili aj zmeny v projekte, mesto ich robilo tri a na Štúrovej ulici sa napríklad posúvala zastávka mestskej hromadnej dopravy. Už ale majú byť právoplatné všetky stavebné povolenia.

Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 156
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 687
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 336
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 150
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 097
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 246
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 072
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 835
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 074
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 963

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop