SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Dúbravka písala na políciu, pri trati chýba upozornenie

Trať po modernizácii v Dúbravka má viac problémov. Zajtra ju príde obzrieť nová hlavná dopravná inžinierka.

Práce na trati meškali.Práce na trati meškali. (Zdroj: ARCHÍV SME)

DÚBRAVKA. Popri zmodernizovanej trati v bratislavskej Dúbravke chýba značenie, že električka má vždy prednosť. Upozorňuje na to mestská časť Dúbravka, ktorá projektu vytýka, že semafory sú zle umiestnené a nastavené, ľudí mätú a minulý mesiac tam dokonca električka zachytila chlapca, keď prechádzal cez trať.

Samospráva tak podala podnet na preskúmanie na Krajský dopravný inšpektorát.

Električky majú prednosť

"Problém je v tom, že človek prechádza cez viacprúdovú komunikáciu cestnú časť, električkovú trať a cestu v opačnom smere. A na cestnej časti sú nové semafory, ktoré však pre električky neplatia," povedala pre TASR hovorkyňa Dúbravky Lucia Marcinátová. Vysvetľuje, že keď chodec vidí zelenú na semafore, ktorý je na ceste za koľajovou traťou, myslí si, že platí aj pre električkové priecestie.

Skryť Vypnúť reklamu

"To však tak nie je, keďže električka má vždy prednosť," zdôrazňuje hovorkyňa. Chodca však nezastavia semafory na električkovej trati, lebo tam žiadne nie sú, ani tabule, ktoré by ho na prednosť električky upozornili. "Ľudia sú zmätení," dodáva Marcinátová.

Zelená na semaforoch tak spôsobila, že 22. januára v mestskej časti podľa hovorkyne Dúbravky zachytila električka chlapca. Neprišlo k vážnym zraneniam, no aj preto sa samospráva rozhodla písať na Krajský dopravný inšpektorát. "Situácia sa môže riešiť napríklad tabuľami a upozornením, že električky majú vždy prednosť," navrhuje hovorkyňa.

Dieťa vbehlo do dráhy

Zuzana Vachová z Dopravného podniku Bratislava potvrdzuje, že vodičovi električky vbehlo do jazdnej dráhy dieťa, ktoré utekalo po priechode pre chodcov. "Vďaka duchaprítomnosti vodiča, ktorý ihneď zareagoval, však ku kontaktu s električkou neprišlo, čo potvrdila aj privolaná policajná hliadka, dokonca aj samotný maloletý chodec," oponuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Bratislavská policajná hovorkyňa Karina Považanová však vysvetľuje, že dopravný inšpektorát pôsobí ako dotknutý orgán, a teda neurčuje, neosádza, ani nevykonáva správu dopravného značenia a dopravných zariadení. "Krajský dopravný inšpektorát predmetný podnet postúpi príslušnému cestnému správnemu orgánu - magistrátu hlavného mesta, ktoré je zároveň stavebníkom predmetnej stavby," uviedla Považanová.

Na trať príde nová hlavná inžinierka

Mesto však odkazuje, že rovnaké riešenie je už dnes využívané a prevádzkované na Mladej Garde. "Vždy platí, že električka má prednosť," zdôrazňuje bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová. Chodcov na to síce neupozornia tabule, ako žiada mestská časť, ale Skokanová poukazuje na to, že informácia je na zastávkach mestskej hromadnej dopravy. "Rovnako sú takouto informáciou označené aj električky," doplnila.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj v tejto súvislosti sa však má v stredu 11. februára nová hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová stretnúť so starostom Dúbravky Martinom Zaťovičom.

Testovanie

Bývalý hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser mestskej časti vysvetľoval, že semafory testujú a v Dúbravke prvýkrát skúšajú koordináciu medzi dynamicky riadenými križovatkami. "Dynamické riadenie je také riadenie, pri ktorom máte na vstupoch do križovatky v jazdných pruhoch, ako aj na trati električiek, špeciálne detektory, ktoré merajú počet vozidiel, príjazd vozidiel a na základe toho si definujú signálny plán a dĺžku zelenej," uviedol.

Električky začali minulý rok po novej trati v Dúbravke jazdiť až na tretí ohlasovaný termín, a to 18. novembra. Povolenie na skúšobnú prevádzku však hlavné mesto dostalo až od 15. decembra 2014, takmer mesiac teda jazdili načierno. Bratislava tak dostala od Bratislavského samosprávneho kraja ako špecializovaného stavebného úradu 82.000 eur pokutu, proti ktorej sa odvolala. Trať dodnes nie je skolaudovaná, mesto si podalo žiadosť o predĺženie skúšobnej prevádzky do konca marca.

Mesto modernizuje trať od Hanulovej k ulici Pri kríži z európskych peňazí. Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 872
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 981
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 629
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 431
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 687
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 583
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 273
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 224
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 196
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 064
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu