Dúbravka písala na políciu, pri trati chýba upozornenie

Trať po modernizácii v Dúbravka má viac problémov. Zajtra ju príde obzrieť nová hlavná dopravná inžinierka.

Práce na trati meškali.(Zdroj: ARCHÍV SME)

DÚBRAVKA. Popri zmodernizovanej trati v bratislavskej Dúbravke chýba značenie, že električka má vždy prednosť. Upozorňuje na to mestská časť Dúbravka, ktorá projektu vytýka, že semafory sú zle umiestnené a nastavené, ľudí mätú a minulý mesiac tam dokonca električka zachytila chlapca, keď prechádzal cez trať.

Samospráva tak podala podnet na preskúmanie na Krajský dopravný inšpektorát.

Električky majú prednosť

"Problém je v tom, že človek prechádza cez viacprúdovú komunikáciu cestnú časť, električkovú trať a cestu v opačnom smere. A na cestnej časti sú nové semafory, ktoré však pre električky neplatia," povedala pre TASR hovorkyňa Dúbravky Lucia Marcinátová. Vysvetľuje, že keď chodec vidí zelenú na semafore, ktorý je na ceste za koľajovou traťou, myslí si, že platí aj pre električkové priecestie.

"To však tak nie je, keďže električka má vždy prednosť," zdôrazňuje hovorkyňa. Chodca však nezastavia semafory na električkovej trati, lebo tam žiadne nie sú, ani tabule, ktoré by ho na prednosť električky upozornili. "Ľudia sú zmätení," dodáva Marcinátová.

Zelená na semaforoch tak spôsobila, že 22. januára v mestskej časti podľa hovorkyne Dúbravky zachytila električka chlapca. Neprišlo k vážnym zraneniam, no aj preto sa samospráva rozhodla písať na Krajský dopravný inšpektorát. "Situácia sa môže riešiť napríklad tabuľami a upozornením, že električky majú vždy prednosť," navrhuje hovorkyňa.

Dieťa vbehlo do dráhy

Zuzana Vachová z Dopravného podniku Bratislava potvrdzuje, že vodičovi električky vbehlo do jazdnej dráhy dieťa, ktoré utekalo po priechode pre chodcov. "Vďaka duchaprítomnosti vodiča, ktorý ihneď zareagoval, však ku kontaktu s električkou neprišlo, čo potvrdila aj privolaná policajná hliadka, dokonca aj samotný maloletý chodec," oponuje.

Bratislavská policajná hovorkyňa Karina Považanová však vysvetľuje, že dopravný inšpektorát pôsobí ako dotknutý orgán, a teda neurčuje, neosádza, ani nevykonáva správu dopravného značenia a dopravných zariadení. "Krajský dopravný inšpektorát predmetný podnet postúpi príslušnému cestnému správnemu orgánu - magistrátu hlavného mesta, ktoré je zároveň stavebníkom predmetnej stavby," uviedla Považanová.

Na trať príde nová hlavná inžinierka

Mesto však odkazuje, že rovnaké riešenie je už dnes využívané a prevádzkované na Mladej Garde. "Vždy platí, že električka má prednosť," zdôrazňuje bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová. Chodcov na to síce neupozornia tabule, ako žiada mestská časť, ale Skokanová poukazuje na to, že informácia je na zastávkach mestskej hromadnej dopravy. "Rovnako sú takouto informáciou označené aj električky," doplnila.

Aj v tejto súvislosti sa však má v stredu 11. februára nová hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová stretnúť so starostom Dúbravky Martinom Zaťovičom.

Testovanie

Bývalý hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser mestskej časti vysvetľoval, že semafory testujú a v Dúbravke prvýkrát skúšajú koordináciu medzi dynamicky riadenými križovatkami. "Dynamické riadenie je také riadenie, pri ktorom máte na vstupoch do križovatky v jazdných pruhoch, ako aj na trati električiek, špeciálne detektory, ktoré merajú počet vozidiel, príjazd vozidiel a na základe toho si definujú signálny plán a dĺžku zelenej," uviedol.

Električky začali minulý rok po novej trati v Dúbravke jazdiť až na tretí ohlasovaný termín, a to 18. novembra. Povolenie na skúšobnú prevádzku však hlavné mesto dostalo až od 15. decembra 2014, takmer mesiac teda jazdili načierno. Bratislava tak dostala od Bratislavského samosprávneho kraja ako špecializovaného stavebného úradu 82.000 eur pokutu, proti ktorej sa odvolala. Trať dodnes nie je skolaudovaná, mesto si podalo žiadosť o predĺženie skúšobnej prevádzky do konca marca.

Mesto modernizuje trať od Hanulovej k ulici Pri kríži z európskych peňazí. Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 623
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 272
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 573
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 776
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 074
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 995
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 959
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 507
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 509
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 468

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop