Počiatek: Výstavba bratislavského obchvatu je pre plynulú dopravu kľúčová

Čo sa týka obchvatu Bratislavy, po prvom odsúhlasení PPP projektu vládou je teraz cieľom ministerstva podľa jeho slov pripraviť súťaž na koncesionára, ktorý by postavil kvalitnú cestu za férovú cenu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Výstavba bratislavského obchvatu je pre plynulú dopravu v hlavnom meste kľúčová. A kľúčové je zároveň aj to, že eurofondy určené na diaľnice sú dnes prakticky vyčerpané. Na dnešnom odbornom seminári k výstavbe obchvatu Bratislavy formou PPP projektu to zdôraznil minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).

Preto podľa neho aj predchádzajúce vlády, keď hovorili o dobudovaní diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, uvažovali o financovaní cez PPP. "A my v tomto pokračujeme," skonštatoval šéf rezortu dopravy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň pripomenul, že pre Slovensko je rovnako potrebné pokračovať aj vo výstavbe ďalších úsekov diaľnic a rýchlostných ciest. Bude tak výzvou pre ktorúkoľvek vládu v budúcnosti nájsť zdroje na výstavbu diaľnic. "Slovensko potrebuje nie jednu miliardu, ale niekoľko miliárd," vyčíslil Počiatek. Spomenul viaceré potrebné úseky diaľnice D1 alebo D3 či rýchlostných ciest R2 a R4.

Súťaž na koncesionára

Čo sa týka obchvatu Bratislavy, po prvom odsúhlasení PPP projektu vládou je teraz cieľom ministerstva podľa jeho slov pripraviť súťaž na koncesionára, ktorý by postavil kvalitnú cestu za férovú cenu. Doplnil, že po ukončení tendra sa bude projektom opäť zaoberať vláda.

Do diskusie sa zapojil aj nezaradený poslanec Národnej rady (NR) SR Jozef Kollár. Nespochybnil, že ochvat Bratislavy treba postaviť a nenamietal ani formu PPP. Pýtal sa ale, či vie minister Počiatek garantovať, že cena za obchvat nebude vyššia ako napríklad pri obchvate Viedne. "Či to bude postavené za trhovo primeranú cenu?" pýtal sa Kollár. Narážal pri tom na stavebné náklady obchvatu, ktoré expertíza odhaduje na vyše 1,3 miliardy eur.

Lepšia cena?

"Očakávame, že súťaž vygeneruje lepšiu cenu," odpovedal mu Počiatek. Zásadná debata pritom podľa neho nastane po súťaži, keď budú známe parametre, ktoré vzídu z tendra. Opozičného poslanca za KDH Pavla Zajaca zaujímalo, prečo štát počíta v štúdii realizovateľnosti s tým, že by štandardným spôsobom mohol cestu stavať až v roku 2023. Obchvat by sa podľa neho mohol budovať aj skôr ako za sedem rokov. Myslí si, že zdroje na to sa nájdu. Okrem toho považuje náklady vo výške 1,3 miliardy eur za predražené. "Vy poviete predražené na niečo, čo ešte nie je vysúťažené," oponoval mu minister. Dodal tiež, že ministerstvo financií jasne hovorí, že štát na obchvat peňažné prostriedky nemá.

Šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondrej Matej, ktorý v minulosti radil aj expremiérke Ivete Radičovej, vyzval na ukončenie politickej debaty. Pri porovnávaní bratislavského obchvatu s viedenským zároveň zdôraznil, aby sa ľudia pozreli na to, čo sa porovnáva. "Tam je jedna mimoúrovňová križovatka, tu je ich sedem," opísal Matej. Pri viedenskom obchvate tiež nie je podľa neho šesťpruh a jeho súčasťou nie je ani most cez Dunaj cez záplavové územie, ako je tomu pri obchvate Bratislavy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 252
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 958
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 11 125
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 551
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 549
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 050
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 422
  8. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 4 193
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 916
  10. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 3 690