Bratislavský magistrát podľa bratislavského mestského poslanca Martina Borguľu nezvládol v piatok 30. januára nápor snehu.
BRATISLAVA. Firma A.R.K. technické služby, ktorá zabezpečuje pre magistrát zimnú údržbu, sa ohradzuje voči tvrdeniam mestského poslanca Martina Borguľu, ktorý kritizoval jej služby počas snehovej kalamity v piatok 30. januára.
Pre agentúru SITA to uviedla Ester Méraiová zo spoločnosti. Borguľa v piatok vyhlásil, že je najvyšší čas prehodnotiť spoluprácu s firmou, pretože nezodpovedá cene, ktorú za ňu platíme. "Nezvládnutá situácia v piatok na cestách v hlavnom meste je toho jasným dôkazom. Platíme nemalé peniaze aj za zimnú pohotovosť, ktorá evidentne zlyhala," informoval agentúru SITA. Kritika, ktorá smerovala k nezvládnutiu situácie, je neoprávnená, poznamenala Méraiová. "Podľa meteorológov i dopravných odborníkov išlo o najväčšiu kalamitu za posledných 16 rokov, keď počas štyroch hodín napadlo v Bratislave 30 až 40 centimetrov snehu.
Kalamitu takýchto rozmerov nie je možné pri obmedzenom počte techniky a pracovnej sily, ktoré má Bratislava k dispozícií, zvládnuť bez dopravných obmedzení a kolízií," vysvetlila. O zjazdnosť vozoviek sa staralo 54 sypačov a 89 pracovníkov, počas jedného dňa firma minula desiatky ton posypovej soli.
Magistrát podľa bratislavského mestského poslanca nezvládol nápor snehu aj napriek tomu, že mal k dispozícii meteorologické predpovede, nezabezpečil žiadny preventívny posyp.
"Naša spoločnosť sa pri výkone služieb riadi Operačným plánom, ktorý pred každou sezónou schváli magistrát. Všetky činnosti týkajúce sa zimnej údržby vykonávame včas a striktne na základe pokynov a objednávok z magistrátu," priblížila Ester Méraiová pre agentúru SITA. Tieto pokyny podľa nej obsahujú miesto, čas a druh práce, ktorá sa má vykonať. "Naši pracovníci vyrážajú do terénu v zmysle zmluvy, a to do 30 minút od hlásenia dispečingu, ktorý patrí magistrátu. Na základe skúseností vidno, že momentálna organizácia zimnej údržby, a to najskôr pokyn z dispečingu magistrátu a následne náš samotný výkon zimnej údržby, sa dá zefektívniť," doplnila.
O problémoch, ktoré sa týkajú zimnej údržby, spoločnosť A.R.K. technické služby rokuje s primátorom Ivom Nesrovnalom. "Spoločne sme sa dohodli na konkrétnych krokoch k zlepšeniu a zefektívneniu spolupráce a v najbližších dňoch zverejníme konkrétne opatrenia," poznamenala. Aj Nesrovnal po piatkovom zasadnutí operačného štábu zimnej údržby priznal, že súčasný systém zimnej údržby potrebuje sfunkčniť. Aby bola zimná údržba efektívnejšia, primátor hovorí, že chce urobiť návrh systémového postupu.