SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Súťaž na trhy na Poštovej beží, nový starosta tam ale stánky nechce

S prevádzkovateľmi bratislavského Náš marktu sa starosta ešte nestretol, trhy s lokálnymi výrobkami by však chcel vytvoriť radšej na Rybnom námestí.

Starosta Starého Mesta.Starosta Starého Mesta.

STARÉ MESTO. Na bratislavskej Poštovej ulici trhy s potravinami nikdy neboli, nemajú tam tradíciu a zrejme nebudú fungovať. Aj to si myslí nový starosta Starého Mesta Radoslav Števčík o nápade predchádzajúceho vedenia mestskej časti, ktoré chcelo v lokalite vytvoriť bratislavský "Naschmarkt", aký je v Mníchove či vo Viedni. Pre tento zámer prebieha už aj architektonická súťaž. Števčík chce však radšej trhy inde.

"Nie som zástancom tohto projektu, neviem si to tam dosť dobre predstaviť. Je otázne, či je vôbec vhodné nejakým spôsobom zužovať tento peší priestor, ktorý je dosť frekventovaný. Prichádzajú alebo odchádzajú tam všetci zo zastávok na Hodžovom námestí," povedal pre TASR starosta. "A najmä ľudia z okolia Obchodnej a Poštovej ulice, ktorí tam bývajú, sú proti. Nechcem, aby tu boli prijímané rozhodnutia, ktoré budú proti vôli obyvateľov," dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Lokálne výrobky

S prevádzkovateľmi bratislavského Náš marktu sa starosta ešte nestretol, trhy s lokálnymi výrobkami by však chcel vytvoriť radšej na Rybnom námestí. Vraví, že trhoviská chce podporovať či prevádzkovať na miestach, kde mali tradíciu. "Na Rybnom námestí v minulosti trhy boli a chceli by sme tento priestor využiť na ich obnovenie. Je frekventovaný, no nevyužívaný," myslí si starosta a poukazuje na turistov, ktorí tadiaľ prichádzajú do mesta z výletných lodí, či na Bratislavčanov, ktorí cez námestie chodia na zastávky verejnej dopravy.

Na námestí pri Moste SNP uvažuje Števčík iba o víkendových trhoch, nie celotýždňových. V sobotu by si na nich podľa starostu mohli ľudia kúpiť zeleninu, chlieb, mäso, syr či ryby a trhy by vytvorila samospráva v spolupráci napríklad s prevádzkovateľmi reštaurácií na Hviezdoslavom námestí či Náš marktu. "Viem si predstaviť, že by tam boli tiež v spolupráci s chovateľmi rýb zo Stupavy či Jelky kade s rybami a po celý rok by si tam mohli ľudia kúpiť živé ryby," uvažuje starosta. V nedeľu by bolo zase v ponuke umenie a starožitnosti. Mestská časť sa podľa starostu pokúsi čo najskôr pripraviť koncept trhov.

Skryť Vypnúť reklamu

Na Náš markte na Poštovej ulici by mali Bratislavčania podľa doterajších plánov nájsť stánky s domácimi produktmi, ale aj rezané kvety či suveníry. Ešte minulé vedenie mestskej časti oslovila s návrhom na spoluprácu firma, ktorá je súčasťou skupiny prevádzkujúcej Freshmarket na Tomášikovej ulici. Vlastní totiž pozemok na rohu Poštovej a Obchodnej ulice s výmerou vyše 1500 štvorcových metrov a stavať na ňom momentálne podľa územného plánu nemôže.

Náš markt

S mestskou časťou tak vlani založili spoločný podnik - obchodnú spoločnosť Bratislavský Náš markt, ktorá má formou nájmu prevádzkovať jednotlivé stánky. Do spoločnosti mestská časť vložila 1000 eur, čo predstavuje 20 percent z minimálneho základného imania pri spoločnosti s ručením obmedzeným. Od samosprávy tiež dostala užívacie právo na 20 rokov k časti miestnej komunikácie na Poštovej ulici. A vlani sa vyhlásila aj súťaž na urbanisticko-architektonický návrh, ako využiť lokalitu na trh.

Skryť Vypnúť reklamu

"V tejto chvíli na nej stále pracujeme, je to v procese. Bolo tam málo prihlásených a tak sme tým, ktorí boli najbližšie predstavám, povedali svoje pripomienky, ktoré teraz architekti riešia," vysvetlil pre TASR Andrej Slezko zo spoločnosti BZ Group. Hľadá sa podľa jeho slov riešenie, ktoré by vyhovovalo mestskej časti aj firme. O nápade nového starostu vytvoriť trhy na Rybnom námestí nevie, čo si o nich myslí, zatiaľ povedať nechcel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 051
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 397
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 422
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 928
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 012
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 493
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 190
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 750
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 519
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu