SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Poslanci mesta chcú vysvetlenie k meškaniu stavby mosta

Bratislavskí mestskí poslanci začínajú s poslaneckým prieskumom na stavbe, obávajú sa totiž, že most nestihnú dostavať a mesto nedostane na projekt príspevok z eurofondov.

Práce na moste meškajú.Práce na moste meškajú. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Stavba Starého mosta v Bratislave bude pod dohľadom bratislavských mestských poslancov. Tí totiž začínajú s poslaneckým prieskum na stavbe mosta a budovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky. Stavba totiž mešká desať týždňov, poslanci sa obávajú, že sa do konca roka most dostavať nestihne a projekt Európska únia nepreplatí.

„Pôjdeme za stavebným dozorom, keď bude treba aj do Vítkovíc, kde sa pripravuje konštrukcia mosta, len preto, aby sme docielili, že sa stavba reálne stihne,“ povedal dnes predseda mestského pravicového klubu a šéf dopravnej komisie mesta Jozef Uhler.

Skryť Vypnúť reklamu

Týždne v sklze

Nemešká len stavba Starého mosta, už týždne stoja aj práce na Štúrovej ulici a vraj sedemtýždňový sklz majú aj na petržalskej strane. Podľa Uhlera pri takomto meškaní Bratislave hrozí, že sa stavba dostavať v plánovanom termíne nestihne. Projekt, z ktorého väčšiu časť hradí z fondov Európska únia, totiž musí byť dostavaný, skolaudovaný a vyfakturovaný do konca tohto roka.

Inak hrozí, že by projekt únia nemusela preplatiť. V takom prípade by musela približne 70 miliónov eur za stavbu zaplatiť Bratislava, čo by podľa Uhlera mesto priviedlo do nútenej správy a Bratislava by sa dostala pod správu ministerstva financií. Ako dodal, magistrát by tak okrem bežnej prevádzky nemohol robiť vôbec nič.

Nový harmonogram

Práce na Starom moste aktuálne meškajú desať týždňov. Radnica už nariadila viaceré opatrenia, aby časový sklz na moste znížili. Po novom sa konštrukcia mosta montuje na dvoch montovniach, nie na jednej ako doteraz. Od marca sa začne pracovať na moste na tri zmeny, robiť sa bude vo dne i v noci. Prácu robotníkov budú navyše stále sledovať pracovníci magistrátu. K urýchleniu prác chcú prispieť aj mestskí poslanci, ktorí vidia riešenie problému v tlaku na zhotoviteľa stavby a stavebný dozor.

Skryť Vypnúť reklamu

„Budeme vyžadovať nový harmonogram prác, ktorý budeme dôkladne sledovať a vyžadovať jeho plnenie,“ povedal predseda mestského poslaneckého klubu strany Most-Híd Rastislav Žitný.

Stavebný dozor

Zhotoviteľ vraj už pre mesto nový harmonogram pripravuje, o termínoch ukončenia stavby však môžu hovoriť až keď harmonogram schvália všetky zainteresované strany. Poslanecký prieskum chcú poslanci u zhotoviteľa stavby stihnúť do polovice februára. Navštíviť chcú aj stavebný dozor a možno sa vyberú i do Vítkovíc, kde sa vyrába konštrukcia mosta. Aj tu totiž vraj podľa Uhlera výroba mešká. Okrem toho Uhler na 16. februára zvoláva aj zasadnutie mestskej komisie dopravy a informačných systémov, na ktoré pozval zástupcov zhotoviteľa i stavebného dozoru. Vysvetľovať vraj budú príčiny meškania na stavbe mosta.

Skryť Vypnúť reklamu

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH, a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 319
  2. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 606
  3. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 505
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 471
  5. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 8 275
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 994
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 752
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 609
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 018
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 693
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu