SME

Poslanci mesta chcú vysvetlenie k meškaniu stavby mosta

Bratislavskí mestskí poslanci začínajú s poslaneckým prieskumom na stavbe, obávajú sa totiž, že most nestihnú dostavať a mesto nedostane na projekt príspevok z eurofondov.

Práce na moste meškajú.Práce na moste meškajú. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Stavba Starého mosta v Bratislave bude pod dohľadom bratislavských mestských poslancov. Tí totiž začínajú s poslaneckým prieskum na stavbe mosta a budovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky. Stavba totiž mešká desať týždňov, poslanci sa obávajú, že sa do konca roka most dostavať nestihne a projekt Európska únia nepreplatí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pôjdeme za stavebným dozorom, keď bude treba aj do Vítkovíc, kde sa pripravuje konštrukcia mosta, len preto, aby sme docielili, že sa stavba reálne stihne,“ povedal dnes predseda mestského pravicového klubu a šéf dopravnej komisie mesta Jozef Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Týždne v sklze

Nemešká len stavba Starého mosta, už týždne stoja aj práce na Štúrovej ulici a vraj sedemtýždňový sklz majú aj na petržalskej strane. Podľa Uhlera pri takomto meškaní Bratislave hrozí, že sa stavba dostavať v plánovanom termíne nestihne. Projekt, z ktorého väčšiu časť hradí z fondov Európska únia, totiž musí byť dostavaný, skolaudovaný a vyfakturovaný do konca tohto roka.

Inak hrozí, že by projekt únia nemusela preplatiť. V takom prípade by musela približne 70 miliónov eur za stavbu zaplatiť Bratislava, čo by podľa Uhlera mesto priviedlo do nútenej správy a Bratislava by sa dostala pod správu ministerstva financií. Ako dodal, magistrát by tak okrem bežnej prevádzky nemohol robiť vôbec nič.

Nový harmonogram

Práce na Starom moste aktuálne meškajú desať týždňov. Radnica už nariadila viaceré opatrenia, aby časový sklz na moste znížili. Po novom sa konštrukcia mosta montuje na dvoch montovniach, nie na jednej ako doteraz. Od marca sa začne pracovať na moste na tri zmeny, robiť sa bude vo dne i v noci. Prácu robotníkov budú navyše stále sledovať pracovníci magistrátu. K urýchleniu prác chcú prispieť aj mestskí poslanci, ktorí vidia riešenie problému v tlaku na zhotoviteľa stavby a stavebný dozor.

SkryťVypnúť reklamu

„Budeme vyžadovať nový harmonogram prác, ktorý budeme dôkladne sledovať a vyžadovať jeho plnenie,“ povedal predseda mestského poslaneckého klubu strany Most-Híd Rastislav Žitný.

Stavebný dozor

Zhotoviteľ vraj už pre mesto nový harmonogram pripravuje, o termínoch ukončenia stavby však môžu hovoriť až keď harmonogram schvália všetky zainteresované strany. Poslanecký prieskum chcú poslanci u zhotoviteľa stavby stihnúť do polovice februára. Navštíviť chcú aj stavebný dozor a možno sa vyberú i do Vítkovíc, kde sa vyrába konštrukcia mosta. Aj tu totiž vraj podľa Uhlera výroba mešká. Okrem toho Uhler na 16. februára zvoláva aj zasadnutie mestskej komisie dopravy a informačných systémov, na ktoré pozval zástupcov zhotoviteľa i stavebného dozoru. Vysvetľovať vraj budú príčiny meškania na stavbe mosta.

SkryťVypnúť reklamu

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH, a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 797
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 442
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 350
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 163
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 136
  6. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 3 396
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 908
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 093
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 14 565
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 12 852
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 727
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 9 458
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 8 000
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 229
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 001
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 875
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu