SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Na trati v Dúbravke električky stále jazdia skúšobne

Trať v úseku Hanulova - Pri kríži mesto od leta minulého roka modernizovalo, električky tu síce od novembra premávajú, no trať stále nie je skolaudovaná.

Trať v Dúbravke.Trať v Dúbravke. (Zdroj: ARCHÍV SME)

DÚBRAVKA. Modernizovaná električková trať v bratislavskej Dúbravke ešte stále nie je skolaudovaná. Električky pritom po nej skúšobne jazdia od 18. novembra 2014. Upozornil na to starosta mestskej časti Dúbravka Martin Zaťovič.

Kolaudačné konanie stále pokračuje, prevádzka na trati je zatiaľ povolená len skúšobne. Podľa hovorkyne Bratislavy Ivany Skokanovej k začiatku nového mesiaca by mali trať získať do trvalého užívania.

Povolené do konca januára

Vynovená električková trať má vraj viaceré nedostatky, podľa starostu Dúbravky ich pri kolaudácii odhalil špeciálny stavebný úrad Bratislavského kraja. Pri trati chýbajú zábradlia, problémom sú i znečistené či zasypané šachty verejnej kanalizácie, nedokončený je i koľajový zvršok. Bratislavský samosprávny kraj sa k nedostatkom nevyjadril, no mesto tvrdí, že ide len o "malé nedorobky na stavbe."

SkryťVypnúť reklamu

Podľa hovorkyne mesta Skokanovej tieto nedostatky neovplyvňujú bezpečnosť a plynulosť električkovej dopravy. Električky po zmodernizovanej trati už dva mesiace jazdia skúšobne, trať nie je skolaudovaná. Skúšobná prevádzka je povolená do konca januára, podľa tlačovej tajomníčky Bratislavského samosprávneho kraja Veroniky Beňadikovej je to bežný postup pri stavbách, ktoré obsahujú technologické celky.

Semafory

Obyvateľov Dúbravky podľa miestneho starostu trápia aj zle nastavené semafory pri trati. Zaťovič preto zisťoval u dopravného inžiniera mesta Tibora Schlossera, kedy semafory správne nastavia.

"Obyvatelia musia byť vraj trpezliví, signalizáciu na semaforoch podľa dopravného inžiniera stále testujú. Mesto totiž v Dúbravke prvýkrát skúša koordináciu medzi dynamicky riadenými križovatkami, čiže križovatkami, ktoré riadia špeciálne detektory. Merajú počet vozidiel a podľa toho priraďujú zelenú. Nastavenie by mohlo trvať asi mesiac," približuje kancelária starostu Dúbravky.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho Dúbravčanov trápi aj to, že pre zrušený prejazd cez električkovú trať sa nemajú kde na Alexyho autá otáčať. O riešení problému chce Zaťovič s mestom i políciou ďalej diskutovať. Problém by však nemali robiť nové nízkopodlažné električky, ktoré už na trati vyskúšali, jedna električková linka by v budúcnosti mala jazdiť z Petržalky do Dúbravky.

Termín posúvali viackrát

Električkovú trať v úseku Hanulova – Pri kríži začali modernizovať vlani v polovici júla. Približne 1,7 kilometra trate opravovala spoločnosť Metrostav, ktorú mesto vybralo vo verejnej súťaži. Zákazka síce mala byť hotová až koncom novembra 2014, no električky mesto vracalo na trať už v predstihu.

Najprv plánovali skúšobnú prevádzku trate spustiť 10. novembra, zhotoviteľ práce nestihol dokončiť, tak termín presunuli na 14. novembra. No ani tento termín nevyšiel a električky sa skúšobne na trať dostali 18. novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Skoršie spustenie prevádzky zmodernizovanej trate mesto zdôvodnilo nedostatkom vodičov autobusov v Dopravnom podniku Bratislava či vysokými nákladmi na náhradnú dopravu. Električkovú dopravu v Dúbravke totiž počas modernizácie trate nahrádzali autobusy. Modernizácia úseku trate v Dúbravke stála 8,2 milióna eur, hradená je z eurofondov, ide o jeden z náhradných projektov namiesto zrušeného projektu Filiálka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 519
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 796
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 067
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 683
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 799
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 548
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 1 981
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 945
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 777
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 698
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 138
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 357
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 087
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 843
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 674
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu