SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Z ulíc v centre má zmiznúť reklama, starosta už zrušil prvé povolenie

Na stole vraj už starosta má aj ďalšie žiadosti o predĺženie nájmu veľkých bigboardov či billboardov a vraví, že v spolupráci s poslancami plánuje žiadostiam nevyhovieť.

Reklama všade, kam sa pozriete.Reklama všade, kam sa pozriete. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

STARÉ MESTO. Z ulíc bratislavského Starého Mesta má zmiznúť prvých 38 trojnožiek s reklamou. Nový starosta Radovan Števčík totiž zrušil rozhodnutie predchádzajúceho vedenia a firme Pre Sent, ktorá takto predáva reklamný priestor, od januára nepredĺžil rozhodnutie o užívaní verejného priestranstva. Firma sa sťažuje, tvrdí, že svojimi plochami prispieva ku skultúrneniu Bratislavy.

Števčík nepredĺžil firme rozhodnutie pre trojnožky na Rybnom námestí, na Gorkého či na Medenej ulici. "Je to prvý krok k redukcii vonkajšej reklamy v Starom Meste. Reklamných zariadení je tu prebytok, a tak chcem postupne rušiť všetky nájmy alebo súhlasy, ktoré boli v minulosti udelené," povedal Števčík pre TASR.

Skryť Vypnúť reklamu

Menej reklamy

Na stole vraj už starosta má aj ďalšie žiadosti o predĺženie nájmu veľkých bigboardov či billboardov a vraví, že v spolupráci s poslancami plánuje žiadostiam nevyhovieť. Redukovať reklamu tak chce takouto "prirodzenou cestou". Tento rok sa napríklad podľa Števčíka končí nájom asi trom desiatkam svetelných reklám na staromestských chodníkoch, ktorý už nový starosta neplánuje predĺžiť.

Firma Pre Sent má na Hviezdoslavovom námestí ešte ďalších 19 reklamných trojnožiek. Tam má však prenajatý pozemok, no zmluva platí len do konca tohto roka. Potom majú skončiť aj tie. "Prídeme takto o časť príjmov, toho som si vedomý, ale nie je vhodné, aby mestská časť plnila svoj rozpočet príjmami z reklamného smogu, ktorý obyvateľom aj návštevníkom mestskej časti prekáža," zdôrazňuje nový starosta.

Skryť Vypnúť reklamu

Firmy sa bránia

Firma Pre Sent sa bráni. Jej konateľ Peter Šrůtek vysvetľuje, že na plochách zverejňujú informácie o kultúrnych, športových a spoločenských podujatiach.

"Nejde teda o umiestňovanie plagátov komerčného charakteru. Našimi plochami a informáciami o kultúre prispievame ku skultúrneniu Bratislavy," povedal pre TASR. Mesto bolo podľa neho dosiaľ zaplavené čiernymi výlepmi, lebo na propagáciu neexistovali cenovo dostupné plochy. "Naši klienti, bratislavské divadlá a kultúrne inštitúcie, dnes oceňujú, že naše cenové podmienky a starostlivosť o plochy sú na takej úrovni, že sa im nevyplatí robiť čierne výlepy," zdôraznil.

Firma sa podľa konateľa snaží, aby ich plochy zapadli do prostredia mesta a dvakrát týždenne ich tiež čistí.

Skryť Vypnúť reklamu

Starosta: Reklama aj zavadzia

Starosta však vysvetľuje, že reklama nielen špatí vizuálne, ale aj tvorí prekážku. "Umiestňovali sme nové smetné koše a dosť nám to komplikovalo situáciu. Chceli sme ich dať k stĺpom verejného osvetlenia a tam bola reklama. Dnes už tiež nespravíte peknú fotografiu národného divadla či Hviezdoslavovho námestia bez toho, aby ste na nej nemali aj reklamu," vysvetľuje. Hviezdoslavovo námestie chce mať úplne bez reklám.

Mestská časť firme Pre Sent tiež vyrubila dodatočnú miestnu daň za minulý rok vo výške 7500 eur. "Predtým bolo 38 kusov zdanených tak, akoby zaberali len sedem štvorcových metrov. Reklamné zariadenie má byť však podľa zákona zdanené samostatne sadzbou za každý začatý štvorcový meter a deň," vysvetľuje Števčík s tým, že trojnožky podľa tohto princípu zaberajú až 38 štvorcových metrov.

Trojnožky firma ešte neodstránila, argumentuje, že zatiaľ nemá v ruke oficiálne rozhodnutie mestskej časti. Ak svoje reklamné zariadenia v najbližšom čase neodstráni, starosta tvrdí, že plochy viditeľne označí ako nelegálne zariadenie. "Kým tiež zariadenia neodstránia, dovtedy ich budeme zdaňovať novou sadzbou," dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 405
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 065
  3. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 15 262
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 396
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 631
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 568
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 231
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 022
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 961
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 559
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu