SME

Z ulíc v centre má zmiznúť reklama, starosta už zrušil prvé povolenie

Na stole vraj už starosta má aj ďalšie žiadosti o predĺženie nájmu veľkých bigboardov či billboardov a vraví, že v spolupráci s poslancami plánuje žiadostiam nevyhovieť.

Reklama všade, kam sa pozriete.Reklama všade, kam sa pozriete. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

STARÉ MESTO. Z ulíc bratislavského Starého Mesta má zmiznúť prvých 38 trojnožiek s reklamou. Nový starosta Radovan Števčík totiž zrušil rozhodnutie predchádzajúceho vedenia a firme Pre Sent, ktorá takto predáva reklamný priestor, od januára nepredĺžil rozhodnutie o užívaní verejného priestranstva. Firma sa sťažuje, tvrdí, že svojimi plochami prispieva ku skultúrneniu Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Števčík nepredĺžil firme rozhodnutie pre trojnožky na Rybnom námestí, na Gorkého či na Medenej ulici. "Je to prvý krok k redukcii vonkajšej reklamy v Starom Meste. Reklamných zariadení je tu prebytok, a tak chcem postupne rušiť všetky nájmy alebo súhlasy, ktoré boli v minulosti udelené," povedal Števčík pre TASR.

SkryťVypnúť reklamu

Menej reklamy

Na stole vraj už starosta má aj ďalšie žiadosti o predĺženie nájmu veľkých bigboardov či billboardov a vraví, že v spolupráci s poslancami plánuje žiadostiam nevyhovieť. Redukovať reklamu tak chce takouto "prirodzenou cestou". Tento rok sa napríklad podľa Števčíka končí nájom asi trom desiatkam svetelných reklám na staromestských chodníkoch, ktorý už nový starosta neplánuje predĺžiť.

Firma Pre Sent má na Hviezdoslavovom námestí ešte ďalších 19 reklamných trojnožiek. Tam má však prenajatý pozemok, no zmluva platí len do konca tohto roka. Potom majú skončiť aj tie. "Prídeme takto o časť príjmov, toho som si vedomý, ale nie je vhodné, aby mestská časť plnila svoj rozpočet príjmami z reklamného smogu, ktorý obyvateľom aj návštevníkom mestskej časti prekáža," zdôrazňuje nový starosta.

SkryťVypnúť reklamu

Firmy sa bránia

Firma Pre Sent sa bráni. Jej konateľ Peter Šrůtek vysvetľuje, že na plochách zverejňujú informácie o kultúrnych, športových a spoločenských podujatiach.

"Nejde teda o umiestňovanie plagátov komerčného charakteru. Našimi plochami a informáciami o kultúre prispievame ku skultúrneniu Bratislavy," povedal pre TASR. Mesto bolo podľa neho dosiaľ zaplavené čiernymi výlepmi, lebo na propagáciu neexistovali cenovo dostupné plochy. "Naši klienti, bratislavské divadlá a kultúrne inštitúcie, dnes oceňujú, že naše cenové podmienky a starostlivosť o plochy sú na takej úrovni, že sa im nevyplatí robiť čierne výlepy," zdôraznil.

Firma sa podľa konateľa snaží, aby ich plochy zapadli do prostredia mesta a dvakrát týždenne ich tiež čistí.

SkryťVypnúť reklamu

Starosta: Reklama aj zavadzia

Starosta však vysvetľuje, že reklama nielen špatí vizuálne, ale aj tvorí prekážku. "Umiestňovali sme nové smetné koše a dosť nám to komplikovalo situáciu. Chceli sme ich dať k stĺpom verejného osvetlenia a tam bola reklama. Dnes už tiež nespravíte peknú fotografiu národného divadla či Hviezdoslavovho námestia bez toho, aby ste na nej nemali aj reklamu," vysvetľuje. Hviezdoslavovo námestie chce mať úplne bez reklám.

Mestská časť firme Pre Sent tiež vyrubila dodatočnú miestnu daň za minulý rok vo výške 7500 eur. "Predtým bolo 38 kusov zdanených tak, akoby zaberali len sedem štvorcových metrov. Reklamné zariadenie má byť však podľa zákona zdanené samostatne sadzbou za každý začatý štvorcový meter a deň," vysvetľuje Števčík s tým, že trojnožky podľa tohto princípu zaberajú až 38 štvorcových metrov.

Trojnožky firma ešte neodstránila, argumentuje, že zatiaľ nemá v ruke oficiálne rozhodnutie mestskej časti. Ak svoje reklamné zariadenia v najbližšom čase neodstráni, starosta tvrdí, že plochy viditeľne označí ako nelegálne zariadenie. "Kým tiež zariadenia neodstránia, dovtedy ich budeme zdaňovať novou sadzbou," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 402
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 182
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 143
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 501
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 299
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 199
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 715
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 900
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 014
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 894
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 769
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 993
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 830
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 588
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 520
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu