Z ulíc v centre má zmiznúť reklama, starosta už zrušil prvé povolenie

Na stole vraj už starosta má aj ďalšie žiadosti o predĺženie nájmu veľkých bigboardov či billboardov a vraví, že v spolupráci s poslancami plánuje žiadostiam nevyhovieť.

Reklama všade, kam sa pozriete.Reklama všade, kam sa pozriete.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

STARÉ MESTO. Z ulíc bratislavského Starého Mesta má zmiznúť prvých 38 trojnožiek s reklamou. Nový starosta Radovan Števčík totiž zrušil rozhodnutie predchádzajúceho vedenia a firme Pre Sent, ktorá takto predáva reklamný priestor, od januára nepredĺžil rozhodnutie o užívaní verejného priestranstva. Firma sa sťažuje, tvrdí, že svojimi plochami prispieva ku skultúrneniu Bratislavy.

Števčík nepredĺžil firme rozhodnutie pre trojnožky na Rybnom námestí, na Gorkého či na Medenej ulici. "Je to prvý krok k redukcii vonkajšej reklamy v Starom Meste. Reklamných zariadení je tu prebytok, a tak chcem postupne rušiť všetky nájmy alebo súhlasy, ktoré boli v minulosti udelené," povedal Števčík pre TASR.

Menej reklamy

Na stole vraj už starosta má aj ďalšie žiadosti o predĺženie nájmu veľkých bigboardov či billboardov a vraví, že v spolupráci s poslancami plánuje žiadostiam nevyhovieť. Redukovať reklamu tak chce takouto "prirodzenou cestou". Tento rok sa napríklad podľa Števčíka končí nájom asi trom desiatkam svetelných reklám na staromestských chodníkoch, ktorý už nový starosta neplánuje predĺžiť.

Firma Pre Sent má na Hviezdoslavovom námestí ešte ďalších 19 reklamných trojnožiek. Tam má však prenajatý pozemok, no zmluva platí len do konca tohto roka. Potom majú skončiť aj tie. "Prídeme takto o časť príjmov, toho som si vedomý, ale nie je vhodné, aby mestská časť plnila svoj rozpočet príjmami z reklamného smogu, ktorý obyvateľom aj návštevníkom mestskej časti prekáža," zdôrazňuje nový starosta.

Firmy sa bránia

Firma Pre Sent sa bráni. Jej konateľ Peter Šrůtek vysvetľuje, že na plochách zverejňujú informácie o kultúrnych, športových a spoločenských podujatiach.

"Nejde teda o umiestňovanie plagátov komerčného charakteru. Našimi plochami a informáciami o kultúre prispievame ku skultúrneniu Bratislavy," povedal pre TASR. Mesto bolo podľa neho dosiaľ zaplavené čiernymi výlepmi, lebo na propagáciu neexistovali cenovo dostupné plochy. "Naši klienti, bratislavské divadlá a kultúrne inštitúcie, dnes oceňujú, že naše cenové podmienky a starostlivosť o plochy sú na takej úrovni, že sa im nevyplatí robiť čierne výlepy," zdôraznil.

Firma sa podľa konateľa snaží, aby ich plochy zapadli do prostredia mesta a dvakrát týždenne ich tiež čistí.

Starosta: Reklama aj zavadzia

Starosta však vysvetľuje, že reklama nielen špatí vizuálne, ale aj tvorí prekážku. "Umiestňovali sme nové smetné koše a dosť nám to komplikovalo situáciu. Chceli sme ich dať k stĺpom verejného osvetlenia a tam bola reklama. Dnes už tiež nespravíte peknú fotografiu národného divadla či Hviezdoslavovho námestia bez toho, aby ste na nej nemali aj reklamu," vysvetľuje. Hviezdoslavovo námestie chce mať úplne bez reklám.

Mestská časť firme Pre Sent tiež vyrubila dodatočnú miestnu daň za minulý rok vo výške 7500 eur. "Predtým bolo 38 kusov zdanených tak, akoby zaberali len sedem štvorcových metrov. Reklamné zariadenie má byť však podľa zákona zdanené samostatne sadzbou za každý začatý štvorcový meter a deň," vysvetľuje Števčík s tým, že trojnožky podľa tohto princípu zaberajú až 38 štvorcových metrov.

Trojnožky firma ešte neodstránila, argumentuje, že zatiaľ nemá v ruke oficiálne rozhodnutie mestskej časti. Ak svoje reklamné zariadenia v najbližšom čase neodstráni, starosta tvrdí, že plochy viditeľne označí ako nelegálne zariadenie. "Kým tiež zariadenia neodstránia, dovtedy ich budeme zdaňovať novou sadzbou," dodal.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  4. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  6. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  7. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  8. Investment Advisory Guide for Slovakia
  9. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  10. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  1. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  2. Energetici rozsvecujú Svetielko nádeje
  3. Noerr appoints a new national counsel starting from 2019
  4. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  7. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  8. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  9. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  10. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 25 564
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 22 781
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 21 411
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 18 293
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 14 826
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 12 065
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 927
  8. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 4 518
  9. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 4 258
  10. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 4 250