SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Výstavba Záhy Hadid nemá termín

Projekt plánuje investor vybudovať v zóne Chalupkova na okraji pamiatkovej zóny, v minulosti industriálne prostredie chcú premeniť na rekreačnú zónu.

Plány Penty v zóne, zachovať sa má len Jurkovičova tepláreň.Plány Penty v zóne, zachovať sa má len Jurkovičova tepláreň.

BRATISLAVA. Začiatok výstavby projektu Čulenova v Bratislave z dielne architektky irackého pôvodu Zahy Hadid zatiaľ nie je známy.

Za výstavbou stojí spoločnosť Penta, ktorá chce v zóne Chalupkova v bratislavskom Starom Meste postaviť byty a možno aj kancelárie. Rezidenčná časť projektu je zatiaľ v prípravnej fáze, koncom minulého roka ho spoločnosť predložila na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA). Agentúru SITA o tom informoval PR Specialista spoločnosti Penta Gabriel Tóth.

Projekt Čulenova

Projekt Čulenova má vyrásť na pozemku medzi ulicami Továrenská a Čulenova. Investor tu chce postaviť dva vežiaky s 525 alebo 585 bytmi, existujú totiž dva varianty. Neskôr by tu mohla vyrásť aj administratívna budova. Výstavba dvoch vežiakov je v súčasnosti v procese EIA, no chýba ešte záväzné stanovisko od hlavného mesta. Ako informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová, investor 23. decembra 2014 požiadal mesto o stanovisko zatiaľ len k aktualizácii investičného zámeru Čulenova, ktorú mesto v súčasnosti posudzuje.

SkryťVypnúť reklamu

"Žiadosť sa týkala zmeny etapizácie predmetného projektu, kedy spoločnosť navrhuje v rámci prvej etapy postaviť dve obytné veže a až následne v ďalšej etape postaviť administratívnu budovu, ku ktorej sa mesto vo svojom záväznom stanovisku už vyjadrovalo," priblížila Skokanová.

Ako dodala, žiadosť o aktualizáciu projektu nie je žiadosťou o záväzné stanovisko, o to môže investor požiadať, až keď mesto odsúhlasí zmenu etapizácie projektu. Presný termín výstavby bytov zatiaľ investor povedať nevie. "Výstavba oboch veží sa začne po získaní potrebných povolení," priblížil za investora Gabriel Tóth.

Varianty

Podľa zverejneného zámeru chce investor v rámci projektu Čulenova postaviť dva výškové vežiaky s podzemnou parkovacou garážou, príslušnou občianskou a technickou vybavenosťou. Zámer rieši v dvoch variantoch. Podľa prvého by tu chcel investor postaviť budovu s 30 nadzemnými podlažiami a 750 až 864 parkovacích miest.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa druhého variantu by mali byť budovy ešte o tri podlažia vyššie, v tomto prípade investor počíta s maximálne 854 parkovacími miestami. K vežiakom a do podzemnej garáže sa bude dať dostať v troch miestach, a to odbočením z Čulenovej ulice vedľa budovy Elektrovodu, odbočením z Továrenskej cez rampy a kontrolovaný vstup a z Bottovej ulice. K vežiakom by v budúcnosti mohla pribudnúť aj administratívna budova.

K nej už má investor aj súhlasné záväzné stanovisko mesta, ktoré vydalo ešte bývalé vedenie v júni 2014. Podľa informácií z bratislavskej radnice by mala mať administratívna budova približne 115 metrov, pribudnúť by tu mali kancelárie, vyše 300 parkovacích miest i pavilón s reštauráciou. Administratívnu budovu pôvodne plánoval investor postaviť ako prvú a až potom sa chcel venovať výstavbe bytov. Zámer však nakoniec otočil a najprv by sa mali začať stavať práve byty.

SkryťVypnúť reklamu

Okraj pamiatkovej zóny

Projekt plánuje investor vybudovať v zóne Chalupkova na okraji pamiatkovej zóny. Investor chce premeniť v minulosti industriálne prostredie na rekreačnú zónu. Jej centrom bude historická budova teplárne, ktorá je národnou kultúrnou pamiatkou.

Myšlienkou projektu je zrekonštruovať budovu teplárne a premeniť ju na kultúrne centrum. Investor v projekte počíta s vybudovaním verejného priestranstvá so zeleňou a lavičkami, podzemným parkoviskom či reštauráciami.

Na pozemku, kde chce investor stavať, sa v súčasnosti nachádza prevažne opustený a z veľkej časti zbúraný areál bývalej teplárenskej spoločnosti BAT, obklopený technickými budovami Západoslovenskej energetiky a Elektrovodu. Pred rokmi tu už zbúrali komín, menšie objekty, ktoré v minulosti zabezpečovali chod teplárne, administratívnu budovu a opatrne zbúrali aj prístavby k hlavnému objektu teplárne tak, aby pamiatku nepoškodili. Za architektonickým stvárnením projektu stojí architektka irackého pôvodu Zaha Hadid a ateliér Cigler Marani Architects, ktorí zvíťazili v roku 2010 v architektonickej súťaži.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 908
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 9 573
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 316
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 945
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 668
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 106
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 524
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 187
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 408
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 406
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 884
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 4 049
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 865
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 408
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 101
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu