SME

Ministerstvo ukázalo štúdiu o obchvate Bratislavy

Počiatek chce obchvat Bratislavy rozostavať už o rok. Zatiaľ nevie, ako ho zaplatí.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: obchvatbratislavy.sk)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy dnes zverejnilo štúdiu realizovateľnosti o pripravovanej výstavbe obchvatu Bratislavy.

Dokument podľa šéfa rezortu dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) dokazuje, že je pre štát výhodné stavať tieto časti diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 ako PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva).

"Zverejňujeme kľúčový analytický dokument, ktorým je štúdia uskutočniteľnosti, ktorý jasne ukázal, že realizovať D4 a R7 formou PPP je pre štát výhodné, a tým aj pre občanov," zdôraznil Počiatek na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave. Štúdia je verejnosti dostupná na internetových stránkach.

SkryťVypnúť reklamu

Štát peniaze nemá

V súčasnosti je podľa ministra jasné, že najbližších sedem rokov nebude mať štát dostatok financií v rozpočte a ani európskych peňazí na to, aby sa obchvat staval klasickým spôsobom.

Štúdiou sa bude zaoberať vláda SR na budúci týždeň. "V prípade, že odsúhlasí tento postup, začíname súťaž na koncesionára," avizoval Počiatek.

Štúdia podľa neho posudzuje ten najkonzervatívnejší scenár formy PPP projektu, ktorý nič neprikrášľuje. Aby sa dalo jednoznačne posúdiť, ktorý variant je výhodnejší. Čiže buď forma PPP projektu, alebo štandardný spôsob výstavby.

detaily-projektu-1-20_res.jpg

Stavať chcú o rok

Na konci celého procesu, keď sa skončí súťaž, sa tieto údaje v štúdii aktualizujú. Vznikne teda revízia štúdie, ktorá bude musieť opäť potvrdiť, či aj pri parametroch, ktoré vygenerovala súťaž, je stále PPP projekt výhodnejší.

SkryťVypnúť reklamu

"Opäť sa týmto dokumentom bude zaoberať vláda, ktorá definitívne buď schválením, alebo neschválením ukončí celý tento proces," doplnil Počiatek.

So začiatkom výstavby obchvatu hlavného mesta počíta ministerstvo dopravy na prelome rokov 2015 a 2016. Dokončený by mal byť po štyroch rokoch výstavby.

Túto časť obchvatu by mala tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Konkrétne to budú úseky D4 Jarovce Ivanka Sever a Ivanka Sever Rača spolu s úsekmi R7 Prievoz Ketelec, Ketelec Dunajská Lužná a Dunajská Lužná Holice.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 344
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 882
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 215
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 028
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 797
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 838
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 029
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 431
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 000
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 443
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 235
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu