SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Na Starom moste budú pracovať nonstop, stavba mešká 10 týždňov

Keď sa stavba dovtedy nestihne, hrozí, že Európska komisia čiastku nepreplatí a tak to ostane na ramenách mesta.

Práce na Starom moste.Práce na Starom moste. (Zdroj: SITA)

Stavba je sklze, termíny sú napnuté.

BRATISLAVA. Rekonštrukcia bratislavského Starého mosta je v sklze desať týždňov. Takéto meškanie dnes priznal zhotoviteľ, spoločnosť Eurovia SK, primátorovi Ivovi Nesrovnalovi (nezávislý, vystúpil z SDKÚ), ktorý prišiel stavbu skontrolovať.

Nový šéf mesta nariadil, že od marca sa bude na moste pracovať nonstop a nová konštrukcia sa bude skladať hneď na dvoch miestach. Ak sa totiž stavba do konca tohto roka nestihne, hrozí, že asi 70 miliónov eur bude musieť zaplatiť namiesto Európskej únie hlavné mesto.

Skryť Vypnúť reklamu

Hrozba

"Nie som veľmi spokojný. Stavba je v sklze a termíny sú veľmi napnuté," zhodnotil dnes po kontrole stavby nový primátor. Projekt majú zaplatiť eurofondy - EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent a mesto zvyšných päť percent. Práce však musia vyfakturovať do konca tohto roka. "Keď sa stavba dovtedy nestihne, hrozí, že Európska komisia čiastku nepreplatí a tak to ostane na ramenách mesta. To by bola finančná katastrofa," zdôraznil Nesrovnal.

V najbližšom období by sa mala zriadiť na petržalskej strane Dunaja ďalšia montovňa, kde sa skladá konštrukcia mosta.

"Časti mosta sa budú montovať paralelne tak, aby sa to urýchlilo," poznamenal primátor. Nová konštrukcia sa zatiaľ vyrába postupne v ostravských Vítkoviciach a následne sa v Bratislave montuje. Nad Dunaj by prvé metre mosta mali podľa zhotoviteľa začať nasúvať začiatkom februára. "Záleží však aj na klimatických podmienkach, ktoré nás môžu limitovať v určitých prácach," povedala pre TASR hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK Lenka Kubejová.

Skryť Vypnúť reklamu

Mesačne chcú cez Dunaj vysunúť 30 metrov a posledné kusy mosta by mali vo Vítkoviciach dokončiť do polovice tohto roka.

Dovolenky

Od marca začnú robotníci tiež pracovať v trojzmennej prevádzke. Počas vianočných sviatkoch si však napríklad zamestnanci čerpali dovolenku, ktorá trvala až tri týždne. To Nesrovnal označil vzhľadom na časové napätie za nezodpovedné. "Začneme aj nepretržitý stavebný dozor. Pracovníci magistrátu budú neustále práce kontrolovať a budú ma hneď informovať o sklzoch," zdôraznil primátor.

Na Štúrovej ulici by sa malo začať pracovať v priebehu februára. "Zhotoviteľ ma uistil, že vtedy sa do ulice vráti stavebný ruch a začne sa dokončovať vrátane toho, že firma nám predloží presný plán prác," priblížil primátor. Práce spomalili aj zmeny v projekte, mesto ich robilo tri a na Štúrovej ulici sa napríklad posúvala zastávka mestskej hromadnej dopravy. "Už bolo vydané nové stavebné povolenie, po jeho správoplatnení sa začnú práce i na ďalších stavebných objektoch," dodala hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK.

Skryť Vypnúť reklamu

Hladina Dunaja

Jeden pilier mosta, ktorý je bližšie k staromestskej strane Dunaja, firma už vlani rozobrala a začala pracovať na ďalších dvoch. Jeden búra, druhý spevňuje. Práce však dnes dočasne stoja. Kubejová vysvetľuje, že hladina Dunaja je v posledných dňoch príliš vysoká. "Práce budú obnovené ihneď, ako to hladina rieky umožní," podotkla.

Či mesto plánuje voči zhotoviteľovi uplatniť nejaké sankcie, zatiaľ Nesrovnal nehovorí. "Počkám si na kroky zhotoviteľa, ako bude postupovať a potom o sankciách rozhodneme," uviedol. Žeby sa termín nestihol, si firma zatiaľ nepripúšťa. "Zhotoviteľovi je jasná potreba dokončenia diela do konca roka 2015 a robí všetky potrebné opatrenia, aby bola stavba dokončená v termíne, ktorý financovanie z eurofondov neohrozí," dodala Kubejová.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 495
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 784
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 682
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 285
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 321
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 361
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 289
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 306
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 299
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 480
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu