SME

Či sa propeler vráti na Dunaj v roku 2015 zatiaľ nevedno

Lodná linka spájajúca brehy Dunaja sa koncom leta vrátila na hladinu, nový starosta Starého Mesta však zatiaľ nevie, čo s propelerom bude ďalej.

Loď na Dunaji.Loď na Dunaji. (Zdroj: archív)

BRATISLAVA. Budúcnosť legendárneho propelera, ktorý sa koncom uplynulého leta opäť dostal na Dunaj, je zatiaľ neistá. Čo bude s lodnou linku spájajúcou brehy rieky zatiaľ nevedno, podľa nového starostu Starého Mesta Radoslava Števčíka je o tom zatiaľ predčasné hovoriť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Zatiaľ nepoznám ekonomickú stránku, koľko to mestskú časť stojí a či je to efektívne,“ povedal pre agentúru SITA Števčík. Jedným dychom však dodal, že diskusiu o tejto téme si vie predstaviť.

Propeler sa na Dunaj vrátil koncom augusta 2014 a premával v skúšobnej prevádzke, len cez víkendy. Po Dunaji sa plavil do konca októbra. Za ten čas odplával 191 hodín a previezol takmer 7 000 ľudí, najviac si projekt obľúbili rodiny s deťmi. Nový starosta Števčík projekt nezavrhuje, zatiaľ však nevie povedať, či ho v budúcom roku opäť spustia. Hovorí, že najprv sa musí oboznámiť s ekonomickou stránkou tohto projektu a jeho financovaním.

SkryťVypnúť reklamu

Števčík však hovorí, že jeho predstava o lodnej linke, ktorá spája brehy Dunaja, je trochu iná, ako model, ktorý tu bol. Za zváženie podľa neho stojí aj možnosť vytvoriť akúsi sieť vodného taxi, podobne ako majú v niektorých prímorských mestách. „Kapacitne menšie lode tu zabezpečujú takýto transport pasažierov z jedného brehu na druhý,“ priblížil myšlienku Števčík.

Propeler po Dunaji jazdil približne dva mesiace, od 22. augusta do 26. októbra 2014, vždy v piatok, sobotu a nedeľu. Návštevníci sa propelerom mohli prepraviť na petržalskú stranu Dunaja, zastavoval aj pri Riverparku a nákupnom centre Eurovea. Cestujúcich vozila loď Prešov s kapacitou 220 ľudí.

O obnovení legendárneho propeleru sa hovorilo niekoľko rokov. Staré Mesto pod vedením Tatiany Rosovej spolu so spoločnosťou Nautivia v minulosti predstavili takýto projektu, ten sa však neskončil úspechom. Zabrzdili ho problémy s vybudovaním prístavísk, ale i privysoké náklady na nové plavidlo či jeho prevádzku. V projekte pôvodne počítali, že po Dunaji sa bude plaviť loď typu katamarán s kapacitou 60 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

História bratislavského propelera siaha do 19. storočia. Podnikateľ Heinrich Hörnes začal v roku 1891 prevádzkovať tri lode, ktoré kyvadlovým spôsobom premávali medzi dunajskými brehmi. Ľudia lode využívali hlavne na cestu za kaviarňami a kúpaliskom na petržalskom nábreží, neskôr sa rodiny plavili propelerom do lunaparku. Posledný propeler uviedli do prevádzky v roku 1978 pod menom Kamzík. Na svoju poslednú plavbu sa propeler vydal v roku 2003, linka však bola stratová, preto ju zastavili.

ab;zh mt

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 474
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 358
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 672
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 075
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 044
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 795
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 578
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 433
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 104
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 552
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 497
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 400
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 921
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 477
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 726
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 060
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu