Či sa propeler vráti na Dunaj v roku 2015 zatiaľ nevedno

Lodná linka spájajúca brehy Dunaja sa koncom leta vrátila na hladinu, nový starosta Starého Mesta však zatiaľ nevie, čo s propelerom bude ďalej.

Loď na Dunaji.(Zdroj: archív)

BRATISLAVA. Budúcnosť legendárneho propelera, ktorý sa koncom uplynulého leta opäť dostal na Dunaj, je zatiaľ neistá. Čo bude s lodnou linku spájajúcou brehy rieky zatiaľ nevedno, podľa nového starostu Starého Mesta Radoslava Števčíka je o tom zatiaľ predčasné hovoriť.

„Zatiaľ nepoznám ekonomickú stránku, koľko to mestskú časť stojí a či je to efektívne,“ povedal pre agentúru SITA Števčík. Jedným dychom však dodal, že diskusiu o tejto téme si vie predstaviť.

Propeler sa na Dunaj vrátil koncom augusta 2014 a premával v skúšobnej prevádzke, len cez víkendy. Po Dunaji sa plavil do konca októbra. Za ten čas odplával 191 hodín a previezol takmer 7 000 ľudí, najviac si projekt obľúbili rodiny s deťmi. Nový starosta Števčík projekt nezavrhuje, zatiaľ však nevie povedať, či ho v budúcom roku opäť spustia. Hovorí, že najprv sa musí oboznámiť s ekonomickou stránkou tohto projektu a jeho financovaním.

Števčík však hovorí, že jeho predstava o lodnej linke, ktorá spája brehy Dunaja, je trochu iná, ako model, ktorý tu bol. Za zváženie podľa neho stojí aj možnosť vytvoriť akúsi sieť vodného taxi, podobne ako majú v niektorých prímorských mestách. „Kapacitne menšie lode tu zabezpečujú takýto transport pasažierov z jedného brehu na druhý,“ priblížil myšlienku Števčík.

Propeler po Dunaji jazdil približne dva mesiace, od 22. augusta do 26. októbra 2014, vždy v piatok, sobotu a nedeľu. Návštevníci sa propelerom mohli prepraviť na petržalskú stranu Dunaja, zastavoval aj pri Riverparku a nákupnom centre Eurovea. Cestujúcich vozila loď Prešov s kapacitou 220 ľudí.

O obnovení legendárneho propeleru sa hovorilo niekoľko rokov. Staré Mesto pod vedením Tatiany Rosovej spolu so spoločnosťou Nautivia v minulosti predstavili takýto projektu, ten sa však neskončil úspechom. Zabrzdili ho problémy s vybudovaním prístavísk, ale i privysoké náklady na nové plavidlo či jeho prevádzku. V projekte pôvodne počítali, že po Dunaji sa bude plaviť loď typu katamarán s kapacitou 60 ľudí.

História bratislavského propelera siaha do 19. storočia. Podnikateľ Heinrich Hörnes začal v roku 1891 prevádzkovať tri lode, ktoré kyvadlovým spôsobom premávali medzi dunajskými brehmi. Ľudia lode využívali hlavne na cestu za kaviarňami a kúpaliskom na petržalskom nábreží, neskôr sa rodiny plavili propelerom do lunaparku. Posledný propeler uviedli do prevádzky v roku 1978 pod menom Kamzík. Na svoju poslednú plavbu sa propeler vydal v roku 2003, linka však bola stratová, preto ju zastavili.

ab;zh mt

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 427
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 798
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 120
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 051
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 829
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 585
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 513
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 451
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 419
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 274