Charita by nemala mať značku

Aj tento rok sa pred Vianocami uskutočňujú stovky charitatívnych akcií. Minulý týždeň k nim pribudla akcia Benettonu. Ak ste si v čase od štvrtka do soboty kúpili v tejto predajni v Auparku oblečenie, rovnaký počet oblečenia získali od firmy aj deti ...


Miss Press Veronika Bozsíková a Miss Sympatia Benušková preberajú oblečenie s malou slečnou z Detského domova v Malackách. FOTO TASR – ZUZANA ČIŽMÁROKOVÁ

Aj tento rok sa pred Vianocami uskutočňujú stovky charitatívnych akcií. Minulý týždeň k nim pribudla akcia Benettonu. Ak ste si v čase od štvrtka do soboty kúpili v tejto predajni v Auparku oblečenie, rovnaký počet oblečenia získali od firmy aj deti z detských domovov. Nemuseli ste vlastne nikomu nič darovať. Len kúpiť napríklad svojmu troj- až päťročnému dieťaťu hoc aj vetrovku, ktorá v Benettone stojí od 3700 do 4000 korún.

„Treba si položiť otázku, aký rozdiel je medzi charitou, ktorá sa spája s pojmom etika darcovstva a marketingom,“ hovorí Marek Roháček z občianskeho združenia Návrat. „Skupina detí, žijúca v detských domovoch, je najpopulárnejšia sociálne znevýhodnená skupina. V každom prípade je veľmi dobre použiteľná aj pre marketingové záujmy.“

Do predajne Benettonu si po balíky plné oblečenia prišlo šesť detí z detského domova v Malackách. „Spolu s kolegami navštevujeme v tomto čase dva či tri detské domovy za víkend. Snažíme sa so sebou priviesť hercov a spevákov, aby sa ich deti mohli dotknúť,“ hovorí Patrik Herman z Nadácie Markíza.

Združenie Návrat presadzuje odlišnú myšlienku podpory a pomoci pre opustené deti. Tie sa nepotrebujú raz za čas dotknúť speváka či herca, ale žiť a mať osobný vzťah s dospelým človekom, ktorý sa ich nebude dotýkať len pred Vianocami. Návrat podporuje myšlienku návratu opustených detí do nových rodín. Presadzuje potrebu dieťaťa žiť v rodine buď s profesionálnymi, alebo adoptívnymi rodičmi. Snaží sa získavať podporu pre profesionálne a náhradné rodiny. Ideálom je stav ako v škandinávskych krajinách, kde detské domovy neexistujú.

„Základnou potrebou dieťaťa je vzťah s dospelým človekom. Všetky iné dary a akcie len zahmlievajú túto skutočnosť. Keď dieťa z domova príde do rodiny, hračky alebo šaty sú to posledné, čo ho zaujíma. Najvzácnejšie sú preň chvíle strávené s dospelými, spoločná činnosť,“ hovorí Marek Roháček.

Keďže všetky deti z domova v Malackách by sa do predajne nevošli, šesť detí prebralo darčeky pre celý domov. Slovenské missky, ktoré trojdňovú akciu Benettonu podporili tým, že v predajni asistovali ako predavačky, skúšali a obliekali deťom, ešte nevyzlečeným zo zimných bundičiek, jedno tričko Benetton za druhým. Pre celý detský domov.

JANA PARKROVÁ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. GoPass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  9. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  10. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 913
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 565
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 450
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 234
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 331
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 928
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 358
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 197
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 871
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008