SME

O odtiahnutí rozhoduje správca cesty

Parkovanie je jedným z najzložitejších problémov Bratislavy. Vodiči sa často sťažujú, že ich policajti pokutovali neoprávnene, prípadne sú na pochybách, či má mestská polícia vôbec právo dať vodičovi pokutu. Dodržanie pravidiel parkovania však môže okrem


Jeden z našich čitateľov sa na nás obrátil so sťažnosťou na postup polície, ktorá mu dala pokutu za parkovanie. O vyjadrenie sme požiadali mestskú políciu. „Vozidlo na fotografii tvorí prekážku cestnej premávky. Bráni plynulosti pohybu chodcov, ktorí sú tiež účastníkmi cestnej premávky. Vodič pri parkovaní nedodržal ani minimálnu šírku pásu pre peších v jednom smere, teda 60 centimetrov.“ FOTO ČITATEĽ

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Parkovanie je jedným z najzložitejších problémov Bratislavy. Vodiči sa často sťažujú, že ich policajti pokutovali neoprávnene, prípadne sú na pochybách, či má mestská polícia vôbec právo dať vodičovi pokutu. Dodržanie pravidiel parkovania však môže okrem štátnych policajtov kontrolovať aj mestská polícia. Policajt môže vodičovi pri riešení dopravného priestupku uložiť blokovú pokutu až do výšky 2000 korún.

SkryťVypnúť reklamu

Kedy môžete na aute nájsť „papuču“

Blokovacie zariadenie, tzv. papuču môžu použiť mestskí i štátni policajti len vtedy, ak vodič porušil zákazovú dopravnú značku alebo zákazové dopravné nariadenie. Štátni policajti ju však zvyčajne použijú len v prípade, že vozidlo tvorí prekážku cestnej premávky.

Kto a kedy môže rozhodnúť o odtiahnutí vozidla

O odtiahnutí vozidla rozhoduje správca komunikácie, v Bratislave magistrát, ktorý poveril touto funkciou mestskú políciu. Mestský policajt môže rozhodnúť o odtiahnutí vozidla, ak ho vodič nechal na mieste, kde je zastavenie a státie zakázané a vozidlo tvorí prekážku cestnej premávky, vrátane chodníka.

Parkovanie na chodníkoch

Podľa tzv. Malchárkovej novely zákona o premávke na pozemných komunikáciách vodič nesmie zastaviť a stáť „na chodníku, kde by motocykel, motorové vozidlo alebo prípojné vozidlo bolo prekážkou plynulé-ho pohybu chodcov, to neplatí, ak ide o zastavenie a státie, ktoré nepresiahne tri minúty a ktoré neohrozí ani neobmedzí chodcov.“

SkryťVypnúť reklamu

Pri posudzovaní, či vozidlo ohrozuje alebo obmedzuje chodcov, sa prihliada na normu pre projektovanie miestnych komunikácií. Najmenšia voľná šírka chodníka podľa tejto normy má umožniť jazdu detského kočíka, jazdu invalidného vozíka a chôdzu chodca s batožinami a umožniť ich obchádzanie. Je stanovená na 1,5 metra.

Mestská polícia však vzhľadom na kritický nedostatok parkovacích miest v Bratislave pre parkovanie na chodníkoch prijala úzus, že „za prekážku cestnej premávky považuje auto zaparkované na chodníku len v tom prípade, ak vodič ponechá pre pohyb chodcov priestor menší ako 60 centimetrov. „Takto totiž vytláča chodca na vozovku a to ohrozuje jeho bezpečnosť,“ zdôvodnila hovorkyňa mestskej polície Sylva Miňovská.

JANA MARTINKOVÁ

Kde vodič nesmie zastaviť a stáť:

SkryťVypnúť reklamu

– v neprehľadnej zákrute a jej tesnej blízkosti

– na priechode pre chodcov a cyklistov

– na križovatke

– na pripájacom a odbočovacom pruhu

– pri zastávke električky, autobusu alebo tolejbusu (za presne vymedzených podmienok)

– na železničnom priecestí

– v podjazde

– v tuneli

– na mieste, kde by vozidlo zakrývalo zvislú alebo vodorovnú dopravnú značku alebo svetelné signály

– vo vnútorných jazdných pruhoch a na vyhradených jazdných pruhoch, na moste

– pred vjazdom na cestu z poľnej alebo lesnej cesty

– na vyhradenom parkovisku

– na električkovom páse

– na iných miestach, kde by tým ohrozil bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, najmä jazdu ostatných vozidiel

– v obytnej a pešej zóne je státie vozidiel zakázané, ak dopravnou značkou nie je určené inak (obytným územím sa v zmysle zákona rozumie zastavané územie, ktorého začiatok a koniec sú označené príslušnou dopravnou značkou).

Lokality, kde platí zákaz parkovania, rozširujú všeobecne záväzné nariadenia hlavného mesta a niektorých mestských častí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 036
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 082
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 312
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 959
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 862
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 568
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 094
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 832
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 291
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 16 064
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 209
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 339
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 838
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 547
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 922
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 006
  1. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  2. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  3. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  4. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  5. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  6. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  7. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  8. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
SkryťZatvoriť reklamu