SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Na hlas dali kandidáti štyri eurá. Prerátali sme kampaň v Bratislave

Prepočítali sme deklarované náklady kampane kandidátov na bratislavského primátora a počet hlasov.

Podľa predbežných odhadov vyšla nového primátora Bratislavy, Iva Nesrovnala, kampaň na 200tisíc eur, do vonkajšej reklamy investoval 97tisíc eur.Podľa predbežných odhadov vyšla nového primátora Bratislavy, Iva Nesrovnala, kampaň na 200tisíc eur, do vonkajšej reklamy investoval 97tisíc eur. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Primátorská kampaň stála oficiálne okolo dvestotisíc eur. Starostovská aj desatinu.

BRATISLAVA. Najviac za predvolebnú kampaň v Bratislave zaplatili kandidáti na primátora, ktorí dostali aj najviac hlasov.

Vyplýva to z ich odpovedí dva týždne po voľbách. Kampaň ešte úplne nevyúčtovali.

Kandidátov na primátora kampaň bude podľa ich tvrdení stáť 150-­tisíc až 200-­tisíc eur. Peniaze išli najmä na vonkajšiu reklamu.

Najdrahšiu kampaň mali dosluhujúci primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) a budúci primátor Ivo Nesrovnal (nezávislý).

Zúčtovanie kampane nemá ani jeden z nich uzavreté, náklady obaja odhadujú na 200­-tisíc eur.

Keď to prepočítame na počet získaných hlasov, nový primátor dal na každý získaný hlas takmer štyri eurá.

O trochu viac každý hlas vyšiel nesúpešného Milana Kňažka (nezávislý s podporou KDH, Siete, SDKÚ, Mosta-Híd, Novy). Ftáčnika vyšiel jeden hlas na takmer päť eur.

Milan Ftáčnik investoval do kampane asi 200tisíc eur.

Presné čísla nevedia

Voľby
Koľko stáli hlasy
  • Ivo Nesrovnal: odhad 200­tisíc eur, 50 630 hlasov, jeden hlas: 3,95 eura;
  • Milan Ftáčnik: odhad 200­tisíc eur, 40 481 hlasov, jeden hlas: 4,94 eura;
  • Milan Kňažko: 148,500 eur, 35 562 hlasov, jeden hlas: 4,18 eura;
  • Tatiana Rosová: odhad 31­tisíc eur, 3495 hlasov, jeden hlas: 8,87 eur;
  • Vladimír Bajan: 30­tisíc eur, 6382 hlasov, jeden hlas: 4,7 eura;
  • Radoslav Števčík: Neodpovedal.

„Zatiaľ ešte neprišli všetky faktúry,“ hovorí šéf Ftáčnikovej kancelárie Ľubomír Andrassy.

Doteraz zaplatili 115-tisíc eur, ktoré mali na transparentnom účte.

Zhruba dve tretiny celej sumy išli podľa Andrassyho na vonkajšiu reklamu. Zvyšok na tlačovú inzerciu a tlačoviny.

Andrassy hovorí, že zvyšné náklady uhradia z peňazí Ftáčnika, z peňazí od prispievateľov, prípadne z pôžičky. Všetky operácie podľa neho ešte pôjdu cez transparentný účet.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3JRB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3JRB na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  2. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  3. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  4. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  5. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  6. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  7. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  8. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  9. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  10. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  1. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  2. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  3. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  4. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  5. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  6. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  7. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  8. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  9. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  10. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 43 392
  2. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 16 082
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 15 908
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 14 374
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 14 201
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 12 363
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 11 948
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 325
  9. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 022
  10. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov 9 246
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu