Primátorská kampaň stála oficiálne okolo dvestotisíc eur. Starostovská aj desatinu.
BRATISLAVA. Najviac za predvolebnú kampaň v Bratislave zaplatili kandidáti na primátora, ktorí dostali aj najviac hlasov.
Vyplýva to z ich odpovedí dva týždne po voľbách. Kampaň ešte úplne nevyúčtovali.
Kandidátov na primátora kampaň bude podľa ich tvrdení stáť 150-tisíc až 200-tisíc eur. Peniaze išli najmä na vonkajšiu reklamu.
Najdrahšiu kampaň mali dosluhujúci primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) a budúci primátor Ivo Nesrovnal (nezávislý).
Zúčtovanie kampane nemá ani jeden z nich uzavreté, náklady obaja odhadujú na 200-tisíc eur.
Keď to prepočítame na počet získaných hlasov, nový primátor dal na každý získaný hlas takmer štyri eurá.
O trochu viac každý hlas vyšiel nesúpešného Milana Kňažka (nezávislý s podporou KDH, Siete, SDKÚ, Mosta-Híd, Novy). Ftáčnika vyšiel jeden hlas na takmer päť eur.
Milan Ftáčnik investoval do kampane asi 200tisíc eur.
Presné čísla nevedia
- Ivo Nesrovnal: odhad 200tisíc eur, 50 630 hlasov, jeden hlas: 3,95 eura;
- Milan Ftáčnik: odhad 200tisíc eur, 40 481 hlasov, jeden hlas: 4,94 eura;
- Milan Kňažko: 148,500 eur, 35 562 hlasov, jeden hlas: 4,18 eura;
- Tatiana Rosová: odhad 31tisíc eur, 3495 hlasov, jeden hlas: 8,87 eur;
- Vladimír Bajan: 30tisíc eur, 6382 hlasov, jeden hlas: 4,7 eura;
- Radoslav Števčík: Neodpovedal.
„Zatiaľ ešte neprišli všetky faktúry,“ hovorí šéf Ftáčnikovej kancelárie Ľubomír Andrassy.
Doteraz zaplatili 115-tisíc eur, ktoré mali na transparentnom účte.
Zhruba dve tretiny celej sumy išli podľa Andrassyho na vonkajšiu reklamu. Zvyšok na tlačovú inzerciu a tlačoviny.
Andrassy hovorí, že zvyšné náklady uhradia z peňazí Ftáčnika, z peňazí od prispievateľov, prípadne z pôžičky. Všetky operácie podľa neho ešte pôjdu cez transparentný účet.