SME

Električkovú trať do bratislavskej Dúbravky v piatok nespojazdnia

Metrostav má termín až do konca novembra. Mesto však chcelo trať spojazdniť čím skôr.

Obnova električkovej trate v Dúbravke.Obnova električkovej trate v Dúbravke. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hoci sa mali obyvatelia bratislavskej Dúbravky dostať do mesta električkou už v piatok 14. novembra, trať vtedy ešte nespojazdnia.

"Dodávateľ, ktorý realizuje modernizáciu električkovej trate v Dúbravke, stanovil termín ukončenia prác a následné obnovenie električkovej dopravy na piatok 14. 11. 2014. Tento termín sa však nepodarilo spoločnosti Metrostav splniť," informuje Dopravný podnik Bratislava na svojej webovej stránke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od 14. novembra tak električky č. 4 a 5 ďalej premávajú len po Karlovu Ves a na linke X5 Karlova Ves, Borská - Dúbravka, Pri kríži jazdia autobusy náhradnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Trať do Dúbravky bola dlho v havarijnom stave a vozidlá ňou museli jazdiť zníženou rýchlosťou, len päť kilometrov za hodinu. Nové koľaje teraz dostáva úsek od Hanulovej k ulici Pri kríži. Trať, ktorú začali opravovať v polovici júla, mali najprv otvárať 10. novembra, potom termín posunuli na 14. novembra.

Do konca novembra

"Práce mesiac dopredu nie vždy odhadnete. Keď sme počas posledného týždňa museli každý deň 24 hodín podbíjať koľajnice, aby sme to stihli, tak sme v piatok pochopili, že nemôžeme rušiť obyvateľov Dúbravky," vysvetľoval v pondelok 10. novembra Roman Fuksa z firmy Metrostav.

Polohu trate totiž upravoval podbíjací stroj, ktorý bol v noci hlučný. Mesto tak firma podľa jeho slov požiadala, aby sa termín predĺžil.

SkryťVypnúť reklamu

Termín na dokončenie prác má však Metrostav až do konca novembra. Mesto argumentovalo, že trať chceli spojazdniť čím skôr, lebo DPB chýbajú vodiči autobusov, ktorí teraz vozia ľudí náhradnou dopravou do Dúbravky.

Náhradná doprava je záťaž

"Keď sa vypravujú autobusy namiesto električiek, je to pre dopravný podnik finančná záťaž," povedal hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán. Náklady na náhradnú dopravu sú vraj 170-tisíc eur na mesiac.

Električkovú trať by tiež dali do skúšobnej prevádzky ešte neskolaudovanú, proces kolaudácie sa mal začal až 18. novembra.

"Môžete ale sprístupniť prevádzku koľajových tratí už aj počas testovacej premávky," vysvetlil hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser.

Ščepán povedal, že mesto musí rešpektovať odporúčania odborníkov a bezpečnosť cestujúcich považuje za prvoradú, takže nemôže spustiť od piatka rána ani testovaciu prevádzku.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že akonáhle bude magistrát mať odborne potvrdenú správu, že trať je pre cestujúcich v úplnom poriadku, spustí jej užívanie. "Môže to byť už v priebehu nasledujúcich dní," povedal.

Mesto Bratislava modernizuje trať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na novú vlakovú trať s podzemným tunelom spájajúcu bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte. Mestskí poslanci v septembri 2012 schválili náhradné projekty, medzi ktorými sa ocitla aj trať v Dúbravke.

Bratislava za opravy zaplatí 8,2 milióna eur, pričom zo sumy 85 percent financuje Európska únia, desať percent štát a päť percent mesto.

Prečítajte si tiež:Pred voľbami otvoria trate v Bratislave, opravené budú provizórneČítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 72 025
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 262
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 927
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 418
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 181
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 115
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 181
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 366
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 529
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 68 261
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 835
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 275
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 904
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 419
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 758
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu