SME

V Bratislave ukázali novú električku, do premávky ju zaradia až na jar

Nová obojsmerná električka musí pred tým, než ju zaradia do prevádzky, najazdiť desaťtisíc kilometrov.

Obojsmerná električka má premávať do Petržalky.Obojsmerná električka má premávať do Petržalky. (Zdroj: TASR)

Bratislava má prvú obojsmernú električku. Jazdiť bude až na jar.

Agentúrnu správu sme nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. V hlavnom meste včera verejnosti ukázali prvú obojsmernú električku na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skupinu detí, ktorú pristavená električka na Námestí Ľudovíta Štúra prilákala, však predseda predstavenstva Dopravného podniku Ľubomír Belfi sklamal. Do školy ňou pôjdu najskôr na jar budúceho roka.

Piesok namiesto cestujúcich

Nová nízkopodlažná električka totiž musí najskôr najazdiť na skúšobných jazdách 10-tisíc kilometrov. Cestujúcich budú tri až štyri týždne simulovať pieskom alebo oceľovými obručami.

SkryťVypnúť reklamu

Nová električka od Škoda Transportation má 32,5 metra a odvezie až 356 cestujúcich. Nevidiaci môžu komunikovať s vodičom cez mikrofón a reproduktor, električku sníma šesť kamier zvnútra a šesť zvonka, pri nastupovaní netreba prekonávať schody. Najvyššiu rýchlosť dosahuje 65 kilometrov za hodinu.

Dopravný podnik nakúpil pätnásť obojsmerných električiek za 39 miliónov eur a pätnásť jednosmerných električiek za 36,75 milióna eur. Pri oboch zmluvách si tento rok uplatnili opciu na rovnaký počet vozov.

V Bratislave má podľa dopravného podniku na budúci rok jazdiť už 45 nových električiek. Štyri pätiny ceny preplatí Európska únia.

Foto: TASR

Má jazdiť do Petržalky

Obojsmerná električka by mala v budúcnosti jazdiť aj do Petržalky, kam pre ňu budujú trať cez dnes rozobraný Starý most. Trať budujú aj za riekou.

SkryťVypnúť reklamu

Na okraji Petržalky začali stavať obratisko, nakoniec plány prekreslili preto, že ho obojsmerná električka nebude potrebovať.

Dopravný podnik postupne mení aj trolejbusy, aj tie od Škody s karosériami od firmy SOR. Súťaž na trolejbusy museli opakovať, Európska komisia ju označila za diskriminačnú. Zvýhodnili práve vozy Škoda/SOR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 484
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 942
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 439
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 394
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 091
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 107
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 393
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 150
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 057
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 945
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 13 638
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 595
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 282
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 923
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 5 772
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu