Bratislava má prvú obojsmernú električku. Jazdiť bude až na jar.
Agentúrnu správu sme nahradili autorským článkom.
BRATISLAVA. V hlavnom meste včera verejnosti ukázali prvú obojsmernú električku na Slovensku.
Skupinu detí, ktorú pristavená električka na Námestí Ľudovíta Štúra prilákala, však predseda predstavenstva Dopravného podniku Ľubomír Belfi sklamal. Do školy ňou pôjdu najskôr na jar budúceho roka.
Piesok namiesto cestujúcich
Nová nízkopodlažná električka totiž musí najskôr najazdiť na skúšobných jazdách 10-tisíc kilometrov. Cestujúcich budú tri až štyri týždne simulovať pieskom alebo oceľovými obručami.
Nová električka od Škoda Transportation má 32,5 metra a odvezie až 356 cestujúcich. Nevidiaci môžu komunikovať s vodičom cez mikrofón a reproduktor, električku sníma šesť kamier zvnútra a šesť zvonka, pri nastupovaní netreba prekonávať schody. Najvyššiu rýchlosť dosahuje 65 kilometrov za hodinu.
Dopravný podnik nakúpil pätnásť obojsmerných električiek za 39 miliónov eur a pätnásť jednosmerných električiek za 36,75 milióna eur. Pri oboch zmluvách si tento rok uplatnili opciu na rovnaký počet vozov.
V Bratislave má podľa dopravného podniku na budúci rok jazdiť už 45 nových električiek. Štyri pätiny ceny preplatí Európska únia.
Foto: TASR
Má jazdiť do Petržalky
Obojsmerná električka by mala v budúcnosti jazdiť aj do Petržalky, kam pre ňu budujú trať cez dnes rozobraný Starý most. Trať budujú aj za riekou.
Na okraji Petržalky začali stavať obratisko, nakoniec plány prekreslili preto, že ho obojsmerná električka nebude potrebovať.
Dopravný podnik postupne mení aj trolejbusy, aj tie od Škody s karosériami od firmy SOR. Súťaž na trolejbusy museli opakovať, Európska komisia ju označila za diskriminačnú. Zvýhodnili práve vozy Škoda/SOR.