SME

V Bratislave ukázali novú električku, do premávky ju zaradia až na jar

Nová obojsmerná električka musí pred tým, než ju zaradia do prevádzky, najazdiť desaťtisíc kilometrov.

Obojsmerná električka má premávať do Petržalky.Obojsmerná električka má premávať do Petržalky. (Zdroj: TASR)

Bratislava má prvú obojsmernú električku. Jazdiť bude až na jar.

Agentúrnu správu sme nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. V hlavnom meste včera verejnosti ukázali prvú obojsmernú električku na Slovensku.

Skupinu detí, ktorú pristavená električka na Námestí Ľudovíta Štúra prilákala, však predseda predstavenstva Dopravného podniku Ľubomír Belfi sklamal. Do školy ňou pôjdu najskôr na jar budúceho roka.

Piesok namiesto cestujúcich

Nová nízkopodlažná električka totiž musí najskôr najazdiť na skúšobných jazdách 10-tisíc kilometrov. Cestujúcich budú tri až štyri týždne simulovať pieskom alebo oceľovými obručami.

Nová električka od Škoda Transportation má 32,5 metra a odvezie až 356 cestujúcich. Nevidiaci môžu komunikovať s vodičom cez mikrofón a reproduktor, električku sníma šesť kamier zvnútra a šesť zvonka, pri nastupovaní netreba prekonávať schody. Najvyššiu rýchlosť dosahuje 65 kilometrov za hodinu.

Dopravný podnik nakúpil pätnásť obojsmerných električiek za 39 miliónov eur a pätnásť jednosmerných električiek za 36,75 milióna eur. Pri oboch zmluvách si tento rok uplatnili opciu na rovnaký počet vozov.

V Bratislave má podľa dopravného podniku na budúci rok jazdiť už 45 nových električiek. Štyri pätiny ceny preplatí Európska únia.

Foto: TASR

Má jazdiť do Petržalky

Obojsmerná električka by mala v budúcnosti jazdiť aj do Petržalky, kam pre ňu budujú trať cez dnes rozobraný Starý most. Trať budujú aj za riekou.

Na okraji Petržalky začali stavať obratisko, nakoniec plány prekreslili preto, že ho obojsmerná električka nebude potrebovať.

Dopravný podnik postupne mení aj trolejbusy, aj tie od Škody s karosériami od firmy SOR. Súťaž na trolejbusy museli opakovať, Európska komisia ju označila za diskriminačnú. Zvýhodnili práve vozy Škoda/SOR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 249
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 031
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 778
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 569
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 073
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 193
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 056
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 471
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 402
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu