SME

Staré Mesto hľadá podobu trhu, ktorý má byť na Poštovej

"Nasch Markt" má dlhoročnú tradíciu v európskych metropolách, je známy ako tradičné miesto na nakupovanie domácich produktov a čerstvých potravín, ako aj širokou ponukou delikates zo sveta.

BRATISLAVA. Domáce pečivo, cestoviny či syr, čerstvé ryby, exotické špeciality alebo ovocie a zeleninu - aj to by mali v budúcnosti nájsť Bratislavčania na Poštovej ulici. Po Viedni či Mníchove by mala mať totiž svoj "Nasch Markt" aj Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mestská časť Staré Mesto minulý mesiac vyhlásila súťaž na urbanisticko-architektonický návrh, ako využiť lokalitu na trh a dosiaľ podľa staromestskej hovorkyne Alexandry Obuchovej dostala tri. Záujemcovia majú čas svoje návrhy posielať ešte do 12. novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Tiež kvety

V centre mesta by tak ľudia mali nájsť stánky s domácimi produktmi, ale napríklad aj rezané kvety či suveníry. Mestskú časť oslovila s návrhom na spoluprácu obchodná spoločnosť Koliba Slovakia Plus. Tá totiž vlastní pozemok na rohu Poštovej a Obchodnej ulice s výmerou vyše 1500 štvorcových metrov a stavať na ňom momentálne podľa územného plánu nemôže.

Samospráva tvrdí, že pre dlhodobo nevyriešené otázky územného plánovania ostáva neskultivovaným územím, priťahuje sociálnu patológiu a traumatizuje obyvateľov.

Firma, ktorá je súčasťou skupiny prevádzkujúcej Freshmarket na Tomášikovej ulici, sa teraz rozhodla využiť aj tento pozemok na trh. S mestskou časťou založila spoločný podnik - obchodnú spoločnosť Bratislavský Náš markt, ktorá bude formou nájmu prevádzkovať jednotlivé stánky.

SkryťVypnúť reklamu

Tradícia v európskych mestách

Do spoločnosti mestská časť vložila tisíc eur, čo predstavuje 20 percent z minimálneho základného imania pri spoločnosti s ručením obmedzeným. Od samosprávy tiež dostala užívacie právo na 20 rokov k časti miestnej komunikácie na Poštovej ulici. Takéto podmienky schválili aj staromestskí poslanci.

Záujemcovia by mali vo svojom návrhu jednotlivé prevádzky v stánkoch podrobnejšie lokalizovať či navrhnúť jednotný vzhľad stánkov. Účastníci súťaže môžu s vyhlasovateľom komunikovať na mailovej adrese slezko@bzgroup.sk alebo baratova@bzgroup.sk.

"Nasch Markt" má dlhoročnú tradíciu v európskych metropolách. Vychádza z nemeckého slova naschen, teda mlsať, a je známy ako tradičné miesto na nakupovanie domácich produktov a čerstvých potravín, ako aj širokou ponukou delikates zo sveta.

Súťaže

Súvisiace témy: Práca
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  4. Čo bude toto leto in?
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  3. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Čo bude toto leto in?
  7. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  8. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 469
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 852
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 6 463
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 638
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 152
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 345
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 941
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 451
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 399
  2. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 541
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 435
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 132
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 136
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 058
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 021
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 714
  1. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  2. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  3. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  4. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  7. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  8. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
SkryťZatvoriť reklamu