Staré Mesto hľadá podobu trhu, ktorý má byť na Poštovej

"Nasch Markt" má dlhoročnú tradíciu v európskych metropolách, je známy ako tradičné miesto na nakupovanie domácich produktov a čerstvých potravín, ako aj širokou ponukou delikates zo sveta.

BRATISLAVA. Domáce pečivo, cestoviny či syr, čerstvé ryby, exotické špeciality alebo ovocie a zeleninu - aj to by mali v budúcnosti nájsť Bratislavčania na Poštovej ulici. Po Viedni či Mníchove by mala mať totiž svoj "Nasch Markt" aj Bratislava.

Mestská časť Staré Mesto minulý mesiac vyhlásila súťaž na urbanisticko-architektonický návrh, ako využiť lokalitu na trh a dosiaľ podľa staromestskej hovorkyne Alexandry Obuchovej dostala tri. Záujemcovia majú čas svoje návrhy posielať ešte do 12. novembra.

Tiež kvety

V centre mesta by tak ľudia mali nájsť stánky s domácimi produktmi, ale napríklad aj rezané kvety či suveníry. Mestskú časť oslovila s návrhom na spoluprácu obchodná spoločnosť Koliba Slovakia Plus. Tá totiž vlastní pozemok na rohu Poštovej a Obchodnej ulice s výmerou vyše 1500 štvorcových metrov a stavať na ňom momentálne podľa územného plánu nemôže.

Samospráva tvrdí, že pre dlhodobo nevyriešené otázky územného plánovania ostáva neskultivovaným územím, priťahuje sociálnu patológiu a traumatizuje obyvateľov.

Firma, ktorá je súčasťou skupiny prevádzkujúcej Freshmarket na Tomášikovej ulici, sa teraz rozhodla využiť aj tento pozemok na trh. S mestskou časťou založila spoločný podnik - obchodnú spoločnosť Bratislavský Náš markt, ktorá bude formou nájmu prevádzkovať jednotlivé stánky.

Tradícia v európskych mestách

Do spoločnosti mestská časť vložila tisíc eur, čo predstavuje 20 percent z minimálneho základného imania pri spoločnosti s ručením obmedzeným. Od samosprávy tiež dostala užívacie právo na 20 rokov k časti miestnej komunikácie na Poštovej ulici. Takéto podmienky schválili aj staromestskí poslanci.

Záujemcovia by mali vo svojom návrhu jednotlivé prevádzky v stánkoch podrobnejšie lokalizovať či navrhnúť jednotný vzhľad stánkov. Účastníci súťaže môžu s vyhlasovateľom komunikovať na mailovej adrese slezko@bzgroup.sk alebo baratova@bzgroup.sk.

"Nasch Markt" má dlhoročnú tradíciu v európskych metropolách. Vychádza z nemeckého slova naschen, teda mlsať, a je známy ako tradičné miesto na nakupovanie domácich produktov a čerstvých potravín, ako aj širokou ponukou delikates zo sveta.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 12 448
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 512
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 543
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 049
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 1 547
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 429
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 177
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 014
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 603
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 590