SME

Nový typ zastávky v Bratislave mätie, autám chcú zakázať prejazd

Mesto plánuje vylúčiť v priestore zastávky individuálnu automobilovú dopravu v oboch smeroch.

Trochu cesta a trochu zastávka. Prednosť majú cestujúci, autá nestoja.Trochu cesta a trochu zastávka. Prednosť majú cestujúci, autá nestoja. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)
  • medzi vodičmi a cestujúcimi vznikajú na zastávke kolízne situácie

  • mesto preto plánuje vylúčiť v jej priestore autá v oboch smeroch

  • nové opatrenia by mohli začať platiť od druhej polovice novembra

BRATISLAVA. Integrovaná zastávka MHD Blumentál na Radlinského ulici v Bratislave za dva mesiace svojho fungovania zrejme nepriniesla želaný efekt.Nový typ zastávky v Bratislave spôsobuje chaos

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestujúci i vodiči áut si na nový typ zastávky zvykajú pomaly.

Zastávka Blumentál zjednotila všetky okolité zastávky a spoločne tu zastavujú autobusy aj električky. Cez nástupnú hranu zastávky jazdia aj autá, čakať však musia až kým MHD odíde.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa mesta tu však dochádza ku kolíznym situáciám.

Radnica preto plánuje z integrovanej zastávky vylúčiť automobilovú dopravu. Aj na takomto opatrení sa zhodla Komisia mesta pre verejnú dopravu na svojom mimoriadnom rokovaní.

Nové pravidlá by mohli začať platiť v druhej polovici novembra.

Hlavné mesto o tom informovalo na svojom profile na Facebooku. Informácie potvrdil aj hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.

Čo všetko sa má zmeniť

Po novom by tak cez Radlinského, konkrétne v úseku medzi Fazuľovou a Vazovovou ulicou, už nemali jazdiť autá.

Vodiči budú môcť tento úsek obísť v smere z centra mesta cez Mýtnu a Vazovovu ulicu.

Upravovať plánujú aj organizáciu dopravy, autá sa budú musieť na Vazovovej zaradiť ešte pred križovatkou s Radlinského.

Zlepšiť dopravnú situáciu v okolí novej integrovanej zastávky by mal aj plánovaný zákaz odbočenia z Floriánskeho námestia na Blumentálsku ulicu, vodiči budú namiesto tohto úseku môcť využiť trasu Kolárovo námestie - Mýtna - Vazovova - Radlinského.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto pripravuje aj menšie stavebné úpravy bývalých zastávok tak, aby priestor okolo novej integrovanej zastávky vyzeral lepšie a aby to nemýlilo cestujúcich.

Takýmito opatreniami chce mesto zvýšiť bezpečnosť účastníkov dopravy i plynulosť premávky v tomto úseku.

Funguje od septembra

Prevádzku novej zastávky Blumentál spustili na začiatku septembra. Cieľom novej integrovanej zastávky tzv. viedenského typu bolo zjednotiť električkové a autobusové zastávky na Radlinského a Vazovovej ulici do jednej.

Spoločná zastávka pre električky a autobusy sa nachádza pred daňovým úradom na Radlinského ulici v oboch smeroch. Zastavujú na nej električky 2, 3, 5, 6 a 8 i autobusy 31, 39, 94 a N55.

Bývalé zastávky týchto spojov - Floriánske námestie, Radlinského i obe autobusové zastávky pred školou na Vazovovej, zrušili.

SkryťVypnúť reklamu

Nová zastávka Blumentál má 65 metrov, zastaviť pri nej môžu zároveň buď dve električky alebo električka a autobus. Cestujúci nastupujú z nástupnej hrany, po ktorej môžu jazdiť aj autá. Čakať na spoj majú cestujúci na zastávke na chodníku.

Cez integrovanú zastávku môžu autá jazdiť len zníženou rýchlosťou. Pre vodičov tu platí pravidlo, že ak príde električka alebo autobus, autá musia počkať pred zastávkou, kým cestujúci nastúpia do vozidla. Práve na to si však vodiči i cestujúci ťažšie zvykajú.

Problémy zastávky

  • cestujúci vystupujú priamo na vozovku, sú preto ohrozovaní autami;

  • nástupištia sú príliš dlhé (65 metrov), osobné vozidlo tak môže opäť zrýchliť, kým sa dostane k stojacej električke alebo autobusu;

  • chodník od vozovky nie je dostatočne vizuálne oddelený, takže cestujúci majú dojem, že sú na chodníku i keď sa pohybujú po vozovke;

  • do prístreška v smere do centra sa nedá s vozíkom či kočíkom dostať inak než po vozovke;

  • negatívnym prvkom je podľa Martina Fundárka z Lepšej dopravy zriadenie druhého odbočujúceho pruhu z Vazovovej doľava. Električky sú preto blokované autami, ktoré stoja na električkovej trati;

  • posunutie priechodu pre chodcov o cca 20 metrov od pôvodnej polohy, ktorá zodpovedala prirodzenej trase pohybu peších, nevyhovuje chodcom;

  • plytké zástavky bez bočných stien slabo ochránia pred dažďom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 954
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 439
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 928
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 091
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 481
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 320
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 090
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 052
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 29 710
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 16 285
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 672
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 415
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 046
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 959
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 171
  8. Rastislav Puchala: Nie, toto nebolo oslobodenie 4 917
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu