SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Nový typ zastávky v Bratislave spôsobuje chaos

Medzi vodičmi a cestujúcimi vznikajú na zastávke na Radlinského ulici kolízne situácie.

Červená so žltými pásmi – trochu cesta a trochu zastávka. Prednosť majú cestujúci, autá nestoja.Červená so žltými pásmi – trochu cesta a trochu zastávka. Prednosť majú cestujúci, autá nestoja. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Medzi vodičmi a cestujúcimi vznikajú na zastávke kolízne situácie. Ľudia sa učia dlhšie, ako sme čakali, vraví mesto.

BRATISLAVA. Z novej zastávky na Radlinského ulici, ktorá je určená pre električky aj autobusy, sú zmätení cestujúci aj vodiči áut.

Cestujúci vyskakujú z električky rovno na cestu, ktorá na nich pôsobí ako chodník.

Vodiči zasa strhávajú volant na koľajnice, keď ich zaskočí netradičná cesta vyvýšená na úroveň chodníka natretá načerveno.

Nechápu chodci ani vodiči

V prípade, že na zastávku prichádza električka, mali by vodiči áut zastať a počkať, kým cestujúci prejdú cez cestu a nastúpia. Cestujúci by mali zasa na električku čakať na chodníku na zastávke a na cestu vstupovať až po príchode električky.

Už krátke pozorovanie života okolo zastávky ukazuje, že ani jedna zo strán svoju úlohu nechápe.

Autá po ceste jazdia aj okolo električky a kľučkujú tak pomedzi nastupujúcich a vystupujúcich, často aj vozičkárov či mamičky s kočíkom.

„Vďaka zvýšenému povrchu majú cestujúci pohodlnejší výstup zo spoja na cestu,“ uznáva Martin Fundárek zo združenia Lepšia doprava. Potom však už podľa neho cestujúci nie sú v bezpečí.

Zastávka podľa neho nebola dobre naprojektovaná a teraz by už pomohlo, len keby tam vôbec nejazdili autá.

sm-1023-005f-zastavkagk1.rw_res.jpg

Úprava zástavky stála 156-tisíc eur.
Foto: SME - Gabriel Kuchta

Ľudia mesto prekvapili

Hovorca mesta Stanislav Ščepán vraví, že situáciu na tejto zastávke odborný útvar mesta kontinuálne sleduje.

„Už teraz však mesto konštatuje, že integrovaná zastávka je novinkou v bratislavských uliciach a zžívanie sa s novým typom zastávky je dlhodobejšie, ako by sme očakávali. Miestami aj pre nízku toleranciu účastníkov cestnej premávky.“

Sú však aj cestujúci, ktorí si novú zastávku pochvaľujú. Podľa viacerých bola nebezpečnejšia predtým.

„Tí, čo prestupujú z autobusu 94 na električku, to majú teraz lepšie. Netreba toľko chodiť,“ hovorí cestujúci Michal.

Páči sa mu aj svetelná informačná tabuľa s časmi príchodov spojov v jednom smere.

Problémy zastávky

  • cestujúci vystupujú priamo na vozovku, sú preto ohrozovaní autami;
  • nástupištia sú príliš dlhé (65 metrov), osobné vozidlo tak môže opäť zrýchliť, kým sa dostane k stojacej električke alebo autobusu;
  • chodník od vozovky nie je dostatočne vizuálne oddelený, takže cestujúci majú dojem, že sú na chodníku i keď sa pohybujú po vozovke;
  • do prístreška v smere do centra sa nedá s vozíkom či kočíkom dostať inak než po vozovke;
  • negatívnym prvkom je podľa Martina Fundárka z Lepšej dopravy zriadenie druhého odbočujúceho pruhu z Vazovovej doľava. Električky sú preto blokované autami, ktoré stoja na električkovej trati;
  • posunutie priechodu pre chodcov o cca 20 metrov od pôvodnej polohy, ktorá zodpovedala prirodzenej trase pohybu peších, nevyhovuje chodcom;
  • plytké zástavky bez bočných stien slabo ochránia pred dažďom.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 454
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 15 596
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 044
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 111
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 539
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 650
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 624
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 595
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 322
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 163
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu