BRATISLAVA. O pol piatej popoludní vchádza auto na bratislavský obchvat smerom von z mesta. Na konci Prístavného mosta by ešte pred niekoľkými mesiacmi stálo v kolóne a hýbalo sa iba krokom, no po septembrovom rozšírení diaľnice ide plynulo v odstavnom pruhu aj deväťdesiatkou.
Hoci tri pruhy nie sú po celej dĺžke diaľnice cez Bratislavu, ale iba na niektorých úsekoch, dopravný analytik Jozef Drahovský hovorí, že zmeny v priepustnosti a rýchlosti sú výrazné.
Rýchlejšie oboma smermi
Aj smerom do Petržalky sú v popoludňajšej špičke pred Prístavným mostom síce kolóny, no tesne pred ním sa v treťom pruhu dá pomerne plynulo z obchvatu zísť.
Hoci sa na konci, kde je pruh už iba odbočovací, jedno auto zmätene zaradí cez plnú čiaru späť na most, vodiči si zjavne zvykli. Policajti vedia iba o jednej nehode na obchvate za september.
Bratislavský obchvat je jedným z najvyťaženejších úsekov na Slovensku, najhustejšia doprava je práve na Prístavnom moste. Most však tri pruhy nedostal, hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa ešte v apríli povedal, že by viac áut nemusel uniesť.